Αλλαγές στους κανονισμούς της Formula 1,
Καθώς η φετινή σεζόν της Formula 1 ξεκινάει αυτό το σαββατοκύριακο στην Αυστραλία, ρίχνουμε μια συνοπτική ματιά στις σημαντικότερες αλλαγές κανονισμών που τέθηκαν σε ισχύ για το 2011.
Καθώς η φετινή σεζόν της Formula 1 ξεκινάει αυτό το σαββατοκύριακο στην Αυστραλία, ρίχνουμε μια συνοπτική ματιά στις σημαντικότερες αλλαγές κανονισμών που τέθηκαν σε ισχύ για το 2011.
Κινητή πίσω αεροτομή
Με σκοπό τη διευκόλυνση των προσπερασμάτων (αλλά όχι σε υπερβολικό βαθμό), οι φετινοί κανονισμοί προβλέπουν τη χρήση μιας κινητής πίσω αεροτομής. Οι οδηγοί, εφόσον βρίσκονται αρκετά κοντά στον προπορευόμενό τους, θα έχουν το δικαίωμα στα 600 μέτρα πριν τη ζώνη φρεναρίσματος της κεντρικής ευθείας της πίστας να πατήσουν ένα κουμπί στο τιμόνι το οποίο, με τη βοήθεια ενός υδραυλικού συστήματος, θα ανασηκώνει το flap της πίσω αεροτομής (μέσα σε 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου), αυξάνοντας το διάκενο μεταξύ των δύο πτερυγίων της και μειώνοντας την αεροδυναμική της αντίσταση, γεγονός που υπολογίζεται ότι θα προσδίδει 10-12 χλμ. υψηλότερη τελική ταχύτητα στο μονοθέσιο. Ο αμυνόμενος οδηγός δε θα έχει τη δυνατότητα να τη χρησιμοποιήσει, εκτός και αν ακολουθεί και αυτός από κοντά άλλο μονοθέσιο. Για να μπορεί να χρησιμοποιήσει την αεροτομή, ο οδηγός θα πρέπει να βρίσκεται σε απόσταση μικρότερη του 1 δευτερολέπτου από τον προπορευόμενό του στη ζώνη φρεναρίσματος της στροφής που προηγείται της κεντρικής ευθείας της πίστας, εκεί όπου επιτρέπεται να χρησιμοποιείται το σύστημα. Ο οδηγός ενημερώνεται ότι έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει την αεροτομή από το άναμμα ενός LED στο κόκπιτ, ενώ το σύστημα απενεργοποιείται αυτόματα μόλις πατήσει το πεντάλ του φρένου. Η ενιαία ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (SECU) αποτρέπει τη χρήση του συστήματος όταν ο οδηγός δεν έχει το δικαίωμα να τη χρησιμοποιήσει. Η FIA ενδέχεται να αυξομειώσει το μήκος της περιοχής στην οποία επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί το σύστημα, για να πετύχει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Η κινητή πίσω αεροτομή αντικατέστησε τη ρυθμιζόμενη εμπρός αεροτομή.
Ελαστικά
Την Bridgestone αντικαθιστά η Pirelli. H ιταλική εταιρεία στοχεύει στη διεξαγωγή τουλάχιστον δύο pitstop ανά αγώνα, κατασκευάζοντας ελαστικά με διάρκεια ζωής 100 χλμ., σε αντίθεση με τα Bridgestone, που μπορούσαν άνετα να αντέξουν ένα ολόκληρο GP. Για να βρίσκονται όλες οι ομάδες στο ίδιο... πλοίο όσον αφορά τα ελαστικά, μονάχα για φέτος έχει επιβληθεί προκαθορισμένο πλαίσιο κατανομής βαρών μεταξύ των δύο αξόνων: εμπρός 45,5%-46,7%, πίσω 53,3%-54,5%.
KERS
Έπειτα από την εμφάνιση του KERS στην F1 το 2009, το σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας επανέρχεται στο προσκήνιο φέτος. Οι κανονισμοί χρήσης του παραμένουν οι ίδιοι και ο οδηγός θα έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει την επιπλέον ισχύ των 80 ίππων για 6,67 δλ. στο γύρο με το πάτημα ενός κουμπιού στο τιμόνι. Η χρήση του KERS φέτος έγινε ακόμα πιο συμφέρουσα από την αύξηση του κατώτατου ορίου βάρους στα 640 κιλά (20 περισσότερα από το 2010 και 35 από το 2009). Ενδεικτικά, το ελαφρύτερο KERS του 2009 (της Mercedes) ζύγιζε περίπου 25 κιλά, αλλά τα φετινά συστήματα θα είναι ακόμα πιο... αδυνατισμένα (έως και 10 κιλά σε μερικές περιπτώσεις), όπως και πολλοί οδηγοί, στην προσπάθειά τους να εκμεταλλευτούν και το τελευταίο γραμμάριο έρματος, προς βελτίωση της ισορροπίας των μονοθεσίων τους.
Διαχύτες
Απαγορεύτηκε οριστικά πλέον (έπειτα από την αποτυχημένη προσπάθεια του 2009) η χρήση διαχύτη δύο επιπέδων στο πίσω μέρος του μονοθεσίου. Συνεπώς, το πιο σημαντικό αεροδυναμικό εξάρτημα του μονοθεσίου παράγει πλέον περίπου τη μισή αρνητική άντωση από πέρυσι. Επιπλέον, οι κανονισμοί έγιναν πολύ πιο περιοριστικοί όσον αφορά τη διοχέτευση των καυσαερίων από τις εξατμίσεις στο διαχύτη, για τη βελτίωση της απόδοσής του, μια τεχνική λύση που σχεδόν όλες οι εδραιωμένες ομάδες υιοθέτησαν πέρυσι. Οι ομάδες μπορούν πλέον να κατευθύνουν τα καυσαέρια μονάχα επάνω από το διαχύτη, ή στα ακριανά κανάλια του, που έχουν πλάτος μονάχα 5 εκ., εκτός και αν τοποθετήσουν τις απολήξεις των εξατμίσεων στα πλαϊνά του κόκπιτ, όπως έκανε η Renault.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου