ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ >

Παραιτήθηκαν όλοι οι καθηγητές τής υπό κατάληψη Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου


Σύσσωμη παραιτήθηκε η καθηγητική ομάδα του Εθνικού Θεάτρου, ως ένδειξη διαμαρτυρίας για το προσοντολόγιο όπως διαμορφώθηκε από το Προεδρικό Διάταγμα 85/2022.

Έληξε το τελεσίγραφο που είχαν στείλει προς την κυβέρνηση οι καθηγητές ζητώντας «σαφείς αποδείξεις» απόσυρσης των καλλιτεχνικών ειδικοτήτων από το διάταγμα.

Εφόσον δεν έλαβαν απάντηση, όπως ανακοινώθηκε από τα μεγάφωνα στην κατάληψη των σπουδαστών στο κτίριο Τσίλερ (παρόντων και πολλών απ’ όσους είχαν πάρει μέρος στην πρωινή διαμαρτυρία έξω από το υπουργείο Πολιτισμού), σύσσωμο το καθηγητικό σώμα του Εθνικού Θεάτρου παραιτήθηκε. Εντός των επόμενων ημερών αναμένεται η επίσημη ανακοίνωση με το σκεπτικό τους.

Την παραίτησή τους την είχαν προαναγγείλει οι καθηγητές της υπο κατάληψη δραματικής σχολής του Εθνικού Θεάτρου.

Από 43 κορυφαίες προσωπικότητες αποτελούνταν μέχρι σήμερα το πρωί το Τμήμα Υποκριτικής και το Τμήμα Σκηνοθεσίας της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου.

Πρόκειται για τους εξής:

  • Ανέστης Αζάς (Υποκριτική – Αυτοσχεδιασμός και Σκηνοθεσία Θεάτρου)
  • Ιώ Βουλγαράκη(Υποκριτική – Αυτοσχεδιασμός και Σκηνοθεσία Θεάτρου)
  • Αλέξανδρος Βούλγαρης (Ιστορία & Πρακτική Κινηματογράφου)
  • Χαράλαμπος Γωγιός (Θεωρία Μουσικής)
  • Χρίστος Δήμας (Ιστορία & Πρακτική Κινηματογράφου)
  • Φωκάς Ευαγγελινός (Χορός)
  • Εβίτα Ζημάλη (Υποκριτική – Αυτοσχεδιασμός)
  • Θάλεια Ιστικοπούλου (Σκηνογραφία-Ενδυματολογία)
  • Γρηγόρης Ιωαννίδης (Ιστορία Θεάτρου)
  • Δηώ Καγγελάρη (Διευθύντρια Σχολής Εθνικού Θεάτρου-Δραματολογία)
  • Αλεξανδρα Καζάζου (Σωματικό Θέατρο)
  • Σίμος Κακάλας (Υποκριτική – Αυτοσχεδιασμός) 
  • Αλεξία Καλτσίκη(Υποκριτική – Αυτοσχεδιασμός)
  • Διονύσης Καψάλης (Ιστορία της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας)
  • Χαρά Κεφαλά (Φωνητική-Θεατρικό τραγούδι)
  • Μαρία Κεχαγιόγλου (Υποκριτική-αυτοσχεδιασμός, Αγωγη προφορικού λόγου-σκηνικός λόγος) 
  • Κατερίνα Κοζαδίνου (Αγωγη προφορικού λόγου-σκηνικός λόγος)
  • Ρηνιω Κυριαζή (Αγωγη προφορικού λόγου-σκηνικός λόγος
  • Παναγιώτα Κωνσταντινάκου (Ιστορία σκηνοθεσίας)
  • Γεωργία Μαυραγάνη (Υποκριτική – Αυτοσχεδιασμός και Σκηνοθεσία Θεάτρου)
  • Γιάννης Μετζικώφ (Σκηνογραφία-Ενδυματολογία)
  • Θωμάς Μοσχόπουλος (Δραματουργία)
  • Κωνσταντίνος Μπουμπούκης (οπλομαχητική-ξιφασία)
  • Κωνσταντίνος Μωραϊτης (Κίνηση-Ido portal animal)
  • Μαριέλα Νέστορα (Κίνηση-Μέθοδος Feldenkraise)
  • Γιάννης Νταλιάνης (Αγωγή προφορικού λόγου-σκηνικός λόγος)
  • Μελίνα Παιονίδου (Φωνητικη-Μουσική διδασκαλία-Θεατρικό τραγούδι) 
  • Βίκυ Παναγιωτάκη (Κίνηση-Τεχνική Alexander)
  • Θάνος Παπακωνσταντίνου (Υποκριτική – Αυτοσχεδιασμός και Σκηνοθεσία Θεάτρου)
  • Αγλαϊα Παππά (Υποκριτική – Αυτοσχεδιασμός και Αγωγή προφορικού λόγου-σκηνικός λόγος)
  • Κωνσταντίνα Πιτσιάκου (Θεωρία Μουσικής-Μέθοδος Kodaly)
  • Γιωργος Σαμπατάκης (Ιστορία σκηνοθεσίας)
  • Πέτρος Σεβαστίκογλου (Ιστορία & Πρακτική Κινηματογράφου)
  • Αγγελική Στελλάτου (Εκφραστική κίνηση σώματος)
  • Χρυσή Τζαρδή
  • Σύλλας Τζουμέρκας (Ιστορία & Πρακτική Κινηματογράφου)
  • Ιωάννα Τουμπακάρη (Κίνηση-παραδοσιακό Kun Gu)
  • Αγγελος Τριανταφύλλου (Μουσική)
  • Πρόδρομος Τσινικόρης (Δραματουργία)
  • Λένα Φιλίπποβα(Υποκριτική – Αυτοσχεδιασμός)
Για πρώτη φορά η σχολή θα αδειάσει από διδάσκοντες και σπουδαστές - που τυπικά σήμερα χάνουν, λόγω απουσιών και κατάληψης, τη χρονιά τους. 

Διαρροές του υπουργείου Εργασίας, μόνο σε φίλα προσκείμενα ΜΜΕ, επιχειρούν να υποβαθμίσουν τις παραιτήσεις με αναφορές όπως ότι η θητεία τους έληγε στις 29 Ιανουαρίου 2023. Πράγματι ισχύει όμως σκοπίμως δεν αναφέρεται πως παραδοσιακά η θητεία τους ανανεώνεται.

Το Εθνικό Θέατρο βρίσκεται υπό κατάληψη από τις 5 Φεβρουαρίου από σπουδαστές δραματικών σχολών που διαμαρτύρονται για το Προεδρικό Διάταγμα 85/2022 που υποβαθμίζει τις σπουδές τους και τα πτυχία τους. 

Επισήμανση του Γ.Κ: Τι θα μπορούσατε να περιμένετε, τουλάχιστον εσείς που επενδύσατε στην υποκριτική τέχνη, από ένα κόμμα και μια κυβέρνηση το οποίο απαρτίζεται από υποκριτές, οι οποίοι/ες προφανώς επιδιώκουν να μειώσουν τον ανταγωνισμό χτυπώντας τον Πολιτισμό ;Είναι σαν να σας λένε: Είμαστε ίσοι και όμοιοι σε επίπεδο Παιδείας - Σπουδών ? Είναι ξεκάθαρο ότι στοχευμένα έπειτα από λίγα κρούσματα κακώς κειμένων τα τελευταία χρόνια στον χώρο της τέχνης επιχειρείται μια στροφή με έμφαση την Παιδεία, και προσωπικά για εμάς, εκτός των επαγγελματιών της υποκριτικής τέχνης, οι οποίοι/ες παρέχουν Πολιτισμό, υφίσταται και η κεντρική πολιτική σκηνή της χώρας μας. Τι εξελίσσεται εκεί ? Μήπως αρκετά πυκνά συχνά, εκτός της Πολιτικής, διαπιστώνεται εμπράκτως και ''το θέατρο του παραλόγου'' ;Αφήνεις όσα ισχύουν μέχρι σήμερα ανέπαφα και δημιουργείς οτιδήποτε για το μέλλον χωρίς να προσβάλεις το παρόν και το παρελθόν. Εννοώ ότι θα υπάρχει ένα μεσοδιάστημα στο οποίο θα υπάρχουν ορισμένες αποκλίσεις σύμφωνα όσων διαταγμάτων σε επίπεδο Ε.Ε. και χώρας έχουν θεσπιστεί. Στην πολιτική δεν υφίστανται;Προσωπικά δεν γνωρίζουμε αποφοίτους γυμνασίου οι οποίοι διετέλεσαν - διατελούν αντιδήμαρχοι στον Δήμο Γλυφάδας , η μήπως αγνοούμε την εκλογή δημάρχων αποφοίτων δημοτικού ;Τουλάχιστον οι εν λόγω σπουδαστές/ιες είναι ανωτέρων σχολών γιατί να υποβαθμιστούν ?

Σας θυμίζω όσα ίσχυσαν και στον χώρο των ερτζιανών, στον οποίο άλλοι πρωτοστάτησαν ώστε να σπάσει το μονοπώλιο του κρατικού μαγαζιού για πλουραλισμό - πολυφωνία, ενώ ετεροχρονισμένα βρήκαν στρωμένο το δρόμο, και αντί να δικαιωθούν οι πρωτοπόροι/πρωτεργάτες οι πολιτικοί και οι οικονομικοί υποστηρικτές τους εδραίωσαν την γνωστή σε όλους Διαπλοκή. Ασφαλώς για την κοινωνία δεν υπήρχε χώρος στον χώρο που πρωτοστάτησε ! Το αντίστοιχο για εμάς είναι και το προσοντολόγιο το οποίο αφορά εσάς.

Τουλάχιστον εσείς ενεργείται συλλογικά, ενώ στον αντίποδα εμάς μας ''ξεπάστρεβαν'' έναν - έναν, σε βάθος χρόνου, με διώξεις - κατασχέσεις αντί αδειοδοτήσεις, ώστε να μην προκύψουν μαζικού χαρακτήρα ενέργειες, και αρκετοί ενέδωσαν και έγιναν υπάλληλοι μιας χούφτας οικογενειών διαπλοκής. Τι άλλο γνώριζαν και τι άλλο μπορούσαν να κάνουν ;

Τέλος, για την πλειονότητα της χώρας μας ένα η περισσότερα πτυχία - τίτλοι είναι καθοριστικής - ζωτικής σημασίας, και ειδικότερα σήμερα. Στον αντίποδα, για εμένα προσωπικά οι τίτλοι σπουδών δεν αποτελούν το εχέγγυο μορφωτικού χαρακτήρα - γνώσης. Ειδικότερα, ένας σπουδαστής αφιερώνει πέντε χρόνια σπουδών ώστε να αποκτήσει ένα τίτλο ο οποίος στη συνέχεια θα του ανοίξει εργασιακούς ορίζοντες, και στον αντίποδα ένας έτερος αφιερώνει τρεις δεκαετίες σπουδής χωρίς να διαθέτει τίτλο και εργασιακούς ορίζοντες. Ποιος κατέχει περισσότερη γνώση ? Ο πτυχιούχος η ο αδιαβάθμητος ;Το ερώτημα το οποίο τίθεται είναι:Που σπουδάζει ο αδιαβάθμητος ;Σπουδάζει στο ''παγκόσμιο πανεπιστήμιο'' της συνολικής γνώσης που υφίσταται διεθνώς σήμερα αναρτημένη στο διαδίκτυο. Προσθέτω το εξής: Αυτό που αποκαλούν μέχρι σήμερα επίπεδο σπουδών - τίτλων σε επίπεδο Ε.Ε. διακυβεύεται σύμφωνα με όσα ισχύουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δεδομένου ότι σε τεχνολογικό επίπεδο δεν υφίσταται ίχνος σύγκλισης με τις προηγμένες χώρες. Τονίζω ότι όσα βλέπω να διδάσκονται σήμερα στα Τεχνολογικά Ιδρύματα της χώρας μας προσωπικά τα έχω διδαχθεί πριν από δεκαετίες στην γέννησή τους.
Αναλογιστείτε όσα θα ισχύουν αύριο δεδομένων των νεοταξιτών κυβερνώντων καθώς επίσης της ΑΙ - Τεχνητής Νοημοσύνης , η οποία έπειτα από την βιομηχανική και την τεχνολογική επανάσταση αποτελεί την επανάσταση του 21ου αιώνα. Θα αντικαταστήσει, ''θα φάει'', πολλές θέσεις εργασίας ακόμα και από τον δικό σας κλάδο δεδομένων των ψηφιακών κλώνων ! ( 'Ηδη χάνονται θέσεις εργασίας ηθοποιών με ψηφιακά αντίγραφα, είτε καρτούν, είτε ανθρώπων στην διαφήμιση). Όταν ήδη είναι υφιστάμενη η τεχνολογία να κλωνοποιήσεις ψηφιακά , τόσο την εικόνα , όσο και τον ήχο - φωνή του οποιουδήποτε υπήρξε η υπάρχει , είναι ζήτημα χρόνου και εξέλιξης των τσίπ υπερυπολογιστών. Τι ισχύ θα έχουν έπειτα τα πτυχία ενός συγκεκριμένου κλάδου όταν την ψηφιακή κλωνοποίηση θα την κάνει έτερος κλάδος και ακόμα και στον κινηματογράφο θα δεσπόζουν τα ψηφιακά αντίγραφα ανθρώπων ? Η τηλεόραση ακολουθεί τον κινηματογράφο συνήθως. Προσωπικά δεν είδα να υπάρχει κύμα αντιδράσεων επί δεκαετίες για το (blue  screen - green screen) άρα θα υπάρξει για το ΑΙ κλωνοποίησης ; Όλοι οι ''καλοί'' χωράνε, μας γεμίζουν με πολύχρωμα δωράκια αρχικά, και έπειτα χάνεται το πολυτιμότερο. Να ρίξουμε το κόστος δημιουργώντας ψευδαισθήσεις, ενώ επί της ουσίας χάνεται η πραγματικότητα, η αλήθεια, το φυσικό τοπίο & ο ρεαλισμός !
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Item Reviewed: Παραιτήθηκαν όλοι οι καθηγητές τής υπό κατάληψη Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου Rating: 5 Reviewed By: Glyfadaweb
f="https://unpkg.com/video.js/dist/video-js.css" rel="stylesheet">