ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ >

ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ - ΤΑ ΣΤΗΜΕΝΑ ΣΤΗ ΓΛΥΦΑΔΑ

Η διοίκηση Κόκκορη βάφτισε τοπικά ΜΜΕ παραταξιακά μέλη, και κομματικά στελέχη,  ώστε να υφίσταται σκόπιμη χειραφέτηση των συμπολιτών μας στη Γλυφάδα, και να βάζουν προεκλογικά στη τσέπη διορισμένοι, εκλεγμένοι, δημοτικοί σύμβουλοι, και οι παρατρεχάμενοι τους, ακόμα και τα χρήματα των υποψηφίων.

Να ξεκαθαρίσει άμεσα το καθεστώς τοπικών ΜΜΕ, ώστε οι συμπολίτες μας να γνωρίζουν τι υφίσταται στο τόπο μας από το σύνολο των ανεύθυνων διοικούντων και αιρετών.

Τώρα όσων αφορά τις δημοτικές εκλογές φρένο στους προεκλογικούς σχεδιασμούς παρατάξεων και υποψηφίων έχει θέσει η οικονομική κρίση, ενώ τα πολιτικά κόμματα αξιολογούν πλέον εκείνους που επιδιώκουν τη στήριξή τους και με κριτήριο τη δυνατότητά τους να αντεπεξέλθουν στις οικονομικές απαιτήσεις της προεκλογικής τους καμπάνιας. 

Τα ιλουστρασιόν χαμόγελα των υποψηφίων είναι δαπανηρά και το χρήμα σε κάθε προεκλογική περίοδο, παρά τους περιορισμούς του νόμου, ρέει ακόμη και στα καφενεία. 

Παρότι η χώρα βιώνει βαθιά οικονομική ύφεση και διάγει μια από τις χειρότερες περιόδους της μεταπολεμικής ιστορίας της, εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ αναμένεται να δαπανηθούν στο πλαίσιο των εκλογών μόνο στο Δήμο Γλυφάδας και πολλαπλάσια ποσά στην Περιφέρεια Αττικής. 

Μπορεί να προτάσσουν «στρατιές» εθελοντών, φίλους, γνωστούς και λιγότερο δαπανηρούς τρόπους επικοινωνίας για να δώσουν απάντηση στο πώς δεν θα ξεφύγουν ούτε ευρώ απ’ τα πλαφόν, η εμπειρία όμως ανθρώπων που χρόνια μετέχουν στο προεκλογικό παιχνίδι άλλα λέει.

Ειδικά στη Γλυφάδα υφίσταται ένα στημένο καθεστώς επικοινωνιακής χειραφέτησης από παραταξιακά μέλη, και κομματικά στελέχη, το οποίο είχε αρχίσει να δημιουργείται μετά τις δημοτικές εκλογές του 2010.
Ενώ στη πόλη μας υφίστατο η ιστοσελίδα του Γλυφάδα web η οποία είχε ασχοληθεί εκτενώς με τις δημοτικές εκλογές, έπειτα από το ανέβασμα της ιστοσελίδας του δήμου Γλυφάδας, γίναμε θεατές πλήρους υπονόμευσης του Γλυφάδα web, και της διαδικασίας να παρουσιάζονται ως τοπικά ΜΜΕ καινούργιες ιστοσελίδες δημοτών άλλων περιοχών, παραταξιακών μελών που εμφανίστηκαν ανώνυμα, και κομματικών στελεχών.

Οφείλω να καταγγείλω δημόσια σε όλες και όλους εσάς τι ισχύει στο δήμο Γλυφάδας, και στη συνέχεια σας παρουσιάζω τι ισχύει σε ολόκληρη την Ελλάδα όσων αφορά τις δημοτικές εκλογές, και τι παράδοξα ισχύουν στη πόλη μας από επιτήδιους που αξιώνουν την εκλογή τους, θεσμικό ρόλο, και στήνουν τα πάντα για το ιδιοτελές τους συμφέρων. 

Η εμπειρία λέει ότι ένας συνδυασμός για να μπορέσει να έχει μια αξιοπρεπή παρουσία στις δημοτικές εκλογές στους δήμους θα πρέπει να δαπανήσει ποσό άνω των 200.000 ευρώ
Η υπέρβαση των δαπανών εξάλλου δεν είναι η εξαίρεση αλλά το σύνηθες, αφού ο έλεγχος χωλαίνει. Ανεξάρτητα από το πώς επιλέγει να κινηθεί κάθε υποψήφιος, το προεκλογικό παιχνίδι, που εδώ και χρόνια παίζεται πρωτίστως σε επικοινωνιακό και λιγότερο σε πολιτικό επίπεδο, κοστίζει. 

Το κόστος της προεκλογικής καμπάνιας σε κάποιες περιπτώσεις μειώνεται για τους ισχυρούς καριερίστες υποψηφίους, αφού ένα μέρος συμψηφίζεται συνήθως με ρουσφέτια και “ευγενικές” χορηγίες με εργολάβους δημοσίων έργων και λοιπούς διαπλεκόμενους. 
Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και για τους “μικρότερους” σε δυναμική υποψήφιους οι οποίοι καλούνται να πληρώσουν το μάρκετινγκ της προβολής τους από προσωπικά τους έξοδα και συνεισφορές των υποψηφίων συμβούλων. 

Μια προεκλογική εκστρατεία έχει πλέον μεγάλο κόστος όσον αφορά το μέγεθος της διαφημιστικής της προβολής, εκτύπωση και διανομή διαφημιστικών φυλλαδίων, αφίσες, ταμπλό και γενικότερα διαφημιστικό υλικό (κάποιοι τυπώνουν μέχρι στιλούς, μπρελόκ και αυτοκόλλητα), ενοικίαση εκλογικών κέντρων του κάθε συνδυασμού, πάρτι-εκδηλώσεις, συγκεντρώσεις για προεκλογικές ομιλίες (ενοικίαση τεχνικού εξοπλισμού). Και όλα αυτά είναι μόνο τα βασικά. 

Πολλά χρήματα επίσης επενδύονται και στις μετακινήσεις για τις ανάγκες των υποψηφίων κατά την προεκλογική καμπάνια αλλά και στις μετακινήσεις ψηφοφόρων τόσο για προεκλογικές συγκεντρώσεις όσο και για την ψηφοθηρία ανήμερα των εκλογών. 

Σε αυτό, βέβαια, συμβάλλουν και τα κόμματα, τα οποία έχουν άμεσο συμφέρον από την τοποθέτηση δικών τους ανθρώπων σε καίριες θέσεις στην τοπική αυτοδιοίκηση. Όσο μεγαλύτερη η εκλογική περιφέρεια τόσο περισσότερο το χρήμα και οι δαπάνες για να εκλεγεί κάποιος. 

Ειδικά για κάποιον καινούργιο στο “επάγγελμα”, αυτά τα χρήματα αναγκαστικά πολλαπλασιάζονται, καθώς η ανάγκη γνωστοποίησης της υποψηφιότητάς του καθίσταται επιτακτική. Κοινό μυστικό αποτελεί το γεγονός ότι το κόστος, ιδιαίτερα στις τοπικές εκλογές, επιβαρύνεται από έξοδα που εντάσσονται στο «μαύρο» ταμείο των υποψηφίων. 

Τα ανωτέρω βέβαια δεν είναι άγνωστα στους εμπλεκόμενους στην εκλογική διαδικασία και αποτελούν, όπως προαναφέρθηκε, κριτήριο για την επιλογή εκείνων που είναι ικανοί να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις.  

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι συγκεκριμένος πολιτικός χώρος έχει θέσει το συγκεκριμένο δίλημμα σε υποψήφιους, που επιδιώκουν τη στήριξή του, ξεκαθαρίζοντας μάλιστα ότι το κόμμα δεν θα επιχορηγήσει συνδυασμούς στον πρώτο βαθμό αυτοδιοίκησης. Και είναι να απορεί κανείς, όταν σε ένα οικονομικό περιβάλλον που οι δυνατότητες του καθενός είναι λίγο πολύ γνωστές, ορισμένοι αυτοπροβάλλονται ως οι πλέον σίγουροι για να κερδίσουν την εύνοια των κομμάτων αλλά και να επικρατήσουν στο δαπανηρό (δυστυχώς για την ποιότητα της δημοκρατίας που ζούμε) παιχνίδι των εκλογών. 

Εκεί είναι έτσι, που ξεκινούν οι συζητήσεις για χορηγίες και χορηγούς προεκλογικού πολιτικού χρήματος. Για χρήμα που δεν είναι δυνατόν να δίνεται χωρίς ανταλλάγματα, για επιχορηγήσεις, που ενώ ο νόμος περιορίζει σε 2.000 ευρώ κατ’ ελάχιστον κατ’ άτομο, δεν μπορεί να πιστέψει κανείς ότι αν δοθούν περισσότερα θα αποτυπωθούν στα επίσημα βιβλία των παρατάξεων. 

Ένας υποψήφιος δήμαρχος ή περιφερειάρχης συνήθως πραγματοποιεί τις παρακάτω δαπάνες χωρίς να αποτελεί πάγια τακτική του συνόλου: 
1. Δημοσκοπήσεις: Ένας μέσος όρος είναι οι τρεις δημοσκοπήσεις σε όλη τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδους, με κόστος 10.000-15.000 ευρώ. 
2. Γραφείο Τύπου: Συνήθως συνεργάζονται με έναν έμπειρο δημοσιογράφο, που πληρώνεται για ένα δίμηνο 3.000-4.000 ευρώ. Ορισμένοι υποψήφιοι απασχολούν team δημοσιογράφων, συνεπώς το νούμερο αυτό πολλαπλασιάζεται κατά περίπτωση. 
3. Διαφημιστική εταιρεία: Η εταιρεία δημιουργεί το λογότυπο του συνδυασμού και αναλαμβάνει το στήσιμο και την εκτύπωση του έντυπου υλικού (κάρτες, φυλλάδια κτλ.). Το κόστος διαμορφώνεται στα 20.000-30.000 ευρώ. 
4. Social Media: Συνήθως υπάρχει συνεργασία με έναν social media specialist ο οποίος στήνει το site, το blog και τις σελίδες στο facebook, twitter κτλ. του υποψήφιου. Ο ειδικός στα κοινωνικά δίκτυα συνεργάζεται με τον δημοσιογράφο και αναλαμβάνει να αυξήσει τους “φίλους” του υποψηφίου και να αναβαθμίζει, να ενημερώνει και να συντηρεί τις σελίδες του. Το κόστος για το δίμηνο είναι 3.000-4.000 ευρώ. 
5. Ενοίκιο εκλογικού κέντρου: Οι τιμές διαμορφώνονται ανάλογα με την περιοχή και κοστίζει περίπου 1.500 - 3.000 ευρώ.
6. Εξοπλισμός εκλογικού κέντρου που αφορά εγκατάσταση τηλεφωνικών γραμμών και κόστος τηλεφωνημάτων, ίντερνετ, υπολογιστές, τραπεζοκαθίσματα, αλλά και καθαριότητα, καφέδες κτλ. Το κόστος για τη λειτουργία του εκλογικού κέντρου διαμορφώνεται σε 15.000-20.000 ευρώ. 
7. Ψηφοδέλτια (εκτύπωση-διανομή): Κοστίζουν από 7.000 ευρώ (αν πρόκειται για περιφερειακό δήμο) έως 20.000 ευρώ. 
8. Αποστολή sms: Περίπου 500 ευρώ η αποστολή σε μια βάση δεδομένων περίπου 10.000 ατόμων. Για δέκα μαζικές αποστολές το κόστος ανεβαίνει σε 5.000 ευρώ. 
9. Τηλεφωνική κινητοποίηση: Όπως λένε οι εκπρόσωποι των διαφημιστικών εταιρειών, φέτος χρησιμοποιείται πολύ η τηλεφωνική κινητοποίηση και το κόστος της υπολογίζεται σε περίπου 5.000 ευρώ για όλη τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου. 
10. Διαφημίσεις σε ΜΜΕ, όπου το κόστος διαμορφώνεται ανάλογα με τις συμπάθειες του κάθε υποψηφίου και κυμαίνεται από 2.000 - 30.000 χιλ. ευρώ για κάθε υποψήφιο. (Ειδικά στη Γλυφάδα των παράδοξων οι συμπολίτες μας μπορούν να δουν να συμβαίνουν απίστευτα πράγματα) 

Τα πλαφόν για τις εκλογικές δαπάνες, έτσι όπως τα ανακοίνωσε το υπουργείο Εσωτερικών, κυμαίνονται, με βάση πληθυσμιακά κριτήρια, για τους υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους από 1.500 έως 3.500 ευρώ και για τους περιφερειακούς συμβούλους από 2.500 έως 13.500. 

Πέρα από τα προεκλογικά έξοδα των υποψηφίων, ο κάθε συνδυασμός δικαιούται να δαπανήσει, αυτόνομα, ποσά διόλου ευκαταφρόνητα. Το ανώτατο επιτρεπτό όριο δαπανών για έναν συνδυασμό που ρίχνεται στη μάχη των περιφερειακών εκλογών ισούται με το άθροισμα των δαπανών των υποψήφιων συμβούλων του. 

Αν διεκδικεί Δήμο το πλαφόν για τις δαπάνες του ναι μεν ισοδυναμεί με το άθροισμα των δαπανών των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων του, αλλά προβλέπονται και προσαυξήσεις της τάξης του 20%, 50% και 75%, ανάλογα με τον αριθμό «των εκλογικών περιφερειών κάθε δήμου». 

Διαβάζοντας όσα προηγήθηκαν αντιλαμβάνεσαι πόσα χρήματα διακινούνται προεκλογικά σε όλους τους δήμους της χώρας, και  τι παράδοξα συμβαίνουν στη πόλη μας, που έπειτα των εκλογών του 2010 πλην του Γλυφάδα web και ενός δυο ακόμα τοπικών ιστοσελίδων, δεν υπήρχε κάτι άλλο.
Αμέσως μετά τις εκλογές οι παραταξιακοί του Κ.Κόκκορη, με τη συνεργασία των ημέτερων που διορίστηκαν από το παράθυρο, φρόντισαν να μας γεμίσουν στη Γλυφάδα με τα λεγόμενα τοπικά ΜΜΕ παραταξιακών μελών
σε καθεστώς ανωνυμίας, η ακόμα και με ψεύτικα ονόματα, και δεδομένου ότι ούτε οι συμπολίτες μας, ούτε το σύνολο των υποψηφίων γνωρίζουν, πέφτουν στις παγίδες αυτού του στημένου καθεστώτος. 

Υποχρέωση δική μου να κάνω σαφές σε όλους εσάς ότι ουδέποτε επί σειρά ετών έχω λάβει ούτε ένα ευρώ  από το σύνολο πολιτευομενων στη Γλυφάδα, ενώ γνωρίζω τι ισχύει με επιτήδειους συμπολίτες μας, που ενώ είναι εξασφαλισμένοι επαγγελματικά, η ακόμα και εκλεγμένοι στη Γλυφάδα, εμφανίζονται ως τοπικά ΜΜΕ με στόχο τη χειραφέτηση των συμπολιτών μας και κέρδος από υποψηφίους
συμβούλους.

ΟΙ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΙ - ΔΙΟΡΙΣΜΕΝΟΙ - ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΙ κ.α.ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΩΣ ΤΟΠΙΚΑ ΜΜΕ ΩΣΤΕ ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΑ ΣΤΗ ΤΣΕΠΗ ΚΑΙ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ. (Η πλεονεξία κάποιων δεν έχει όρια και οδηγούνται μέχρι τη πλήρη ασυδοσία)

Αυτή η εγκληματική διοίκηση του παρόντος στη Γλυφάδα, με επαγγελματίες κομματικά μέλη, έχει αποδεχθεί αποκλειστικά στημένες καταστάσεις της συντεχνίας επαγγελματιών της πολιτικής, παρανόμησε και παρανομεί έπειτα των σύννομων αιτήσεων του δημότη για αυτά που έπρεπε να τελούν σε ισχύ στη Πόλη μας, και φροντίζει να υπάρχουν λάθη και παθογένειες.

Όσα δεν λέγονται, και δεν θα ειπωθούν ποτέ από το σύνολο των υπολοίπων, μόνο στον Γλυφάδα web, και σύντομα θα τους ξεσκεπάσουμε ΟΛΟΥΣ, ώστε να γίνει σαφές στους συμπολίτες μας ποια είναι η διοίκηση Κ.Κόκκορη που επί χρόνια εγκληματεί (παρανομεί) εις βάρος του δημότη με δόλο.

Περάστε την αίτηση του δημότη στο δημοτικό συμβούλιο να ενημερωθούν συνολικά οι εκλεγμένοι και οι συμπολίτες μας !!!

ΓΛΥΦΑΔΑ WEB,
Γιάννης Κουρδομένος
glyfadaweb@gmail.com
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments
Item Reviewed: ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ - ΤΑ ΣΤΗΜΕΝΑ ΣΤΗ ΓΛΥΦΑΔΑ Rating: 5 Reviewed By: Glyfadaweb