Ως φιλόδοξο πλάνο της Αττικό Μετρό, για τα επόμενα χρόνια, χαρακτηρίζεται η κατασκευή της γραμμής 4 που θα μεγαλώσει το δίκτυο εντυπωσιακά.
Υπάρχει όμως και ένα πλάνο το οποίο είναι ιδιαίτερα εύκολο, τόσο σχεδιαστικά, όσο και κατασκευαστικά. Η επέκταση της γραμμής 2, της κόκκινης γραμμής του Μετρό της Αθήνας, από το Ελληνικό στην Γλυφάδα.
Πρόκειται για μία επέκταση που υπάρχει στα σχέδια της Αττικό Μετρό, ήδη από την δεκαετία του 1990, όταν κατασκευάζονταν οι πρώτες γραμμές 2 και 3.
Στην Αττικό Μετρό θεωρούν ότι για να είναι ολοκληρωμένη η 2η γραμμή του Μετρό πρέπει να φτάσει στο Καματερό και στα νότιανατολικά στην Γλυφάδα.
Η επέκταση θα έχει μήκος περίπου 3χλμ και θα διαθέτει 2 σταθμούς. Ο πρώτος θα είναι και πάλι πάνω στον οδικό άξονα της Λ.Βουλιαγμένης.
Η ακριβής χωροθέτηση δεν είναι ακόμα γνωστή, αλλά το σίγουρο είναι ότι εγκαταλείφθηκε η σκέψη για σταθμό πάνω από την Βουλιαγμένης, καθώς θα εκτίνασσε το κόστος κατασκευής κατακόρυφα. Ο δεύτερος σταθμός και τερματικός θα είναι κοντά στο Δημαρχείο Γλυφάδας, και σίγουρα μέσα στο εμπορικό κέντρο.
Η όδευση της σήραγγας χαρακτηρίζεται εύκολη καθώς θα είναι κατά μήκος της Λ.Βουλιαγμένης και ενός από τους κάθετους που φτάνουν στο εμπορικό κέντρο τη πόλης. Οι ονομασίες των σταθμών είναι (προς το παρόν) ΑΝΩ ΓΛΥΦΑΔΑ, ΓΛΥΦΑΔΑ.
Το κόστος της επέκτασης υπολογίζεται περίπου σε 200εκ.ευρώ και επιδίωξη είναι αυτά τα χρήματα να αναζητηθούν από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.
Αν οι σχεδιαστές δεν φροντίσουν ο πρώτος σταθμός του ΜΕΤΡΟ στην Γλυφάδα να είναι στην Τερψιθέα, δεν χρειάζεται. Θα το θέσω λίγο διαφορετικά. Γιατί πρέπει να γίνει εξαίρεση στη πόλη της Γλυφάδας και να διαθέτει δυο σταθμούς, ενώ δεν διαθέτει ούτε ένα ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ;
Όπως είχα γράψει και τονίσει τους προηγούμενες μήνες, (καλύτερα να μην αναφέρω τι έλεγα ραδιοφωνικά τη δεκαετία του 90) δεδομένων των ενεργειών για κονδύλια από το ΕΣΠΑ, απαιτείται ο ένας σταθμός στην Γλυφάδα να βρίσκεται στην πολυπληθέστατη Τερψιθέα, διαφορετικά είναι δώρων άδωρων. Αν δεν υπάρξει ο απαιτούμενος σχεδιασμός, και η εξεύρεση κονδυλίων, ώστε ο ένας σταθμός Γλυφάδας να βρίσκεται σε ένα σημείο εξυπηρέτησης των περισσοτέρων κατοίκων,ας πάει κατευθείαν Ελληνικό - Γλυφάδα. Άλλωστε με αυτόν το τρόπο θα απαιτηθούν πολύ λιγότερα κονδύλια και θα ολοκληρωθεί συντομότερα.
Προς το παρόν η Αττικό Μετρό ετοιμάζει τις μελέτες για την επέκταση και την ωρίμανση του έργου έτσι ώστε σε 2-3 χρόνια από σήμερα να μπορεί να δημοπρατηθεί και μέχρι το 2020 να έχει ολοκληρωθεί οδηγώντας το Μετρό της Αθήνας στην παραλιακή ζώνη της πόλης όπου θα συνδέεται με το δίκτυο Τραμ.
Υπάρχει όμως και ένα πλάνο το οποίο είναι ιδιαίτερα εύκολο, τόσο σχεδιαστικά, όσο και κατασκευαστικά. Η επέκταση της γραμμής 2, της κόκκινης γραμμής του Μετρό της Αθήνας, από το Ελληνικό στην Γλυφάδα.
Πρόκειται για μία επέκταση που υπάρχει στα σχέδια της Αττικό Μετρό, ήδη από την δεκαετία του 1990, όταν κατασκευάζονταν οι πρώτες γραμμές 2 και 3.
Στην Αττικό Μετρό θεωρούν ότι για να είναι ολοκληρωμένη η 2η γραμμή του Μετρό πρέπει να φτάσει στο Καματερό και στα νότιανατολικά στην Γλυφάδα.
Η επέκταση θα έχει μήκος περίπου 3χλμ και θα διαθέτει 2 σταθμούς. Ο πρώτος θα είναι και πάλι πάνω στον οδικό άξονα της Λ.Βουλιαγμένης.
Η ακριβής χωροθέτηση δεν είναι ακόμα γνωστή, αλλά το σίγουρο είναι ότι εγκαταλείφθηκε η σκέψη για σταθμό πάνω από την Βουλιαγμένης, καθώς θα εκτίνασσε το κόστος κατασκευής κατακόρυφα. Ο δεύτερος σταθμός και τερματικός θα είναι κοντά στο Δημαρχείο Γλυφάδας, και σίγουρα μέσα στο εμπορικό κέντρο.
Η όδευση της σήραγγας χαρακτηρίζεται εύκολη καθώς θα είναι κατά μήκος της Λ.Βουλιαγμένης και ενός από τους κάθετους που φτάνουν στο εμπορικό κέντρο τη πόλης. Οι ονομασίες των σταθμών είναι (προς το παρόν) ΑΝΩ ΓΛΥΦΑΔΑ, ΓΛΥΦΑΔΑ.
Το κόστος της επέκτασης υπολογίζεται περίπου σε 200εκ.ευρώ και επιδίωξη είναι αυτά τα χρήματα να αναζητηθούν από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.
Δεδομένης της σχέσεως χρηματοδότησης δια μέσω της περιφέρειας Αττικής, που για τη περίοδο 2014 - 2019 περιφερειάρχης θα είναι η Ρένα Δούρου, θέλω να πιστεύω ότι θα υπάρξει μια επανεξέταση του ζητήματος - σύμφωνα του πληθυσμού της περιοχής που σαφώς αριθμητικά είναι διπλάσιος της υπόλοιπης πόλεως - και μια εκ νέου μελέτη που να συμπεριλαμβάνει κάποιο σημείο της Τερψιθέας ώς πρώτο (1) σταθμό. Σε κάποιο σημείο της Δημητρίου Γούναρη - άλλωστε η απόσταση από την λεωφόρο Βουλιαγμένης είναι 150 μέτρα.
Αν οι σχεδιαστές δεν φροντίσουν ο πρώτος σταθμός του ΜΕΤΡΟ στην Γλυφάδα να είναι στην Τερψιθέα, δεν χρειάζεται. Θα το θέσω λίγο διαφορετικά. Γιατί πρέπει να γίνει εξαίρεση στη πόλη της Γλυφάδας και να διαθέτει δυο σταθμούς, ενώ δεν διαθέτει ούτε ένα ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ;
Όπως είχα γράψει και τονίσει τους προηγούμενες μήνες, (καλύτερα να μην αναφέρω τι έλεγα ραδιοφωνικά τη δεκαετία του 90) δεδομένων των ενεργειών για κονδύλια από το ΕΣΠΑ, απαιτείται ο ένας σταθμός στην Γλυφάδα να βρίσκεται στην πολυπληθέστατη Τερψιθέα, διαφορετικά είναι δώρων άδωρων. Αν δεν υπάρξει ο απαιτούμενος σχεδιασμός, και η εξεύρεση κονδυλίων, ώστε ο ένας σταθμός Γλυφάδας να βρίσκεται σε ένα σημείο εξυπηρέτησης των περισσοτέρων κατοίκων,ας πάει κατευθείαν Ελληνικό - Γλυφάδα. Άλλωστε με αυτόν το τρόπο θα απαιτηθούν πολύ λιγότερα κονδύλια και θα ολοκληρωθεί συντομότερα.
Το ουσιώδες πρόβλημα μεταφοράς είναι με τους κατοίκους της Τερψιθέας, που ενώ μετακινούνται με το ΜΕΤΡΟ - γιατί πράγματι εξυπηρετεί - είναι αναγκασμένοι να περιμένουν 45 λεπτά τη λεωφορειακή γραμμή προς το Ελληνικό, και από το Ελληνικό στην Τερψιθέα.
Δεν γνωρίζουμε τι θα κάνει ο δήμος Γλυφάδας και η νέα εκλεγμένη αρχή - που έχει υποσχεθεί τοπική λεωφορειακή γραμμή - όμως γνωρίζουμε ότι καθημερινά υφίσταται έντονο πρόβλημα αναμονής των κατοίκων Τερψιθέας, και επιπροσθέτως ''σαρδελοποίηση'' στα mini bus που χρησιμοποιούνται από την στάση ΜΕΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ προς Τερψιθέα (ΑΝΩ ΓΛΥΦΑΔΑ)
Δεν γνωρίζουμε τι θα κάνει ο δήμος Γλυφάδας και η νέα εκλεγμένη αρχή - που έχει υποσχεθεί τοπική λεωφορειακή γραμμή - όμως γνωρίζουμε ότι καθημερινά υφίσταται έντονο πρόβλημα αναμονής των κατοίκων Τερψιθέας, και επιπροσθέτως ''σαρδελοποίηση'' στα mini bus που χρησιμοποιούνται από την στάση ΜΕΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ προς Τερψιθέα (ΑΝΩ ΓΛΥΦΑΔΑ)
Προς το παρόν η Αττικό Μετρό ετοιμάζει τις μελέτες για την επέκταση και την ωρίμανση του έργου έτσι ώστε σε 2-3 χρόνια από σήμερα να μπορεί να δημοπρατηθεί και μέχρι το 2020 να έχει ολοκληρωθεί οδηγώντας το Μετρό της Αθήνας στην παραλιακή ζώνη της πόλης όπου θα συνδέεται με το δίκτυο Τραμ.
.jpg)
