ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ >

Λεωφορεία - κίνδυνος για τη δημόσια υγεία

Λεωφορεία - κίνδυνος για τη δημόσια υγεία γράφει σήμερα το ΕΘΝΟΣ, και εμείς από τη πλευρά μας στον Γ.web τονίζουμε: ''Για εμάς ουσιαστικά ο δημόσιος κίνδυνος είναι οι αχαρακτήριστοι της πολιτικής οι οποίοι βρίσκονται αποκλειστικά με εξαπάτηση τόσο στο δήμο, όσο και στην κυβέρνηση''.

Είναι πρωτοφανής η απάτη που υφίσταται σήμερα στο τόπο μας από τη πλευρά των κομματικών στελεχών, τόσο του κατ' επίφαση νεοφιλελευθερισμού, όσο και της κατ' επίφαση Αριστεράς. 

Πρόκειται για Υπονομευτές της δημοκρατίας,  βασικούς καταχραστές της λαϊκής εντολής, και φυσικούς αυτουργούς κατάργησης του Ελληνικού Συντάγματος. Ουσιαστικά πρόκειται για μια κοινή συντεχνία νεοελλήνων πολιτικών οι οποίοι/ες ταυτίζονται στον απόλυτο βαθμό, αποκλειστικά για τα προσωπικά τους οφέλη, χωρίς να υπηρετούν ούτε το τόπο, ούτε τους πολίτες.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ό,τι  βρίσκονται και σήμερα στις καρέκλες ''οι γνωστοί σας γνώριμοι'' χωρίς καμία απολύτως προσφορά στο κοινωνικό σύνολο, ούτε είναι τυχαίο το γεγονός επί σειρά ετών να υπονομεύουν όσους είχαν διάθεση να παρέχουν μια ελάχιστη προσφορά στους υπολοίπους.

Για αυτά τα άτομα είμαι πεπεισμένος ό,τι είχαν και έχουν τις χειρότερες προθέσεις για το σύνολο των υπολοίπων, και ειδικότερα για όσους είχαν στόχο ζωής την διαφάνεια και την πραγματική δημοκρατία.

Είναι τόσο δημοκράτες όσο ήταν και ο Ιωαννίδης με τον Παττακό, και έχουν τόση σχέση με τον νεοφιλελευθερισμό και την αριστερά όση είχε και ο Παπαδόπουλος, όμως, με μια σαφή διαφοροποίηση. Επί ημερών Παπαδόπουλου σε κάθε τοπική κοινωνία υπήρχε εντεταλμένος ο οποίος φρόντιζε να υπάρχει εργασία για κάθε κάτοικο, και σε καμία περίπτωση δεν ίσχυε ότι ισχύει επί του παρόντος. Τα κακέκτυπα νεοελληνικής χούντας τόσο στους δήμους όσο και στις εκάστοτε κυβερνήσεις είναι κατά πολύ χειρότερα επί των ημερών μας.

Αν κάνουμε μια αντιπαράθεση θετικών αρνητικών επί 42 χρόνια κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, και Χούντας των Συνταγματαρχών, στα 42 χρόνια κοινοβουλευτισμού ισχύει σε μεγαλύτερο εύρος η κατάργηση στη πράξη του πολιτεύματος και του Συντάγματος.

Άλλωστε μη ξεχνάτε ότι τα βασανιστήρια κατά των αριστερών από τους χουντικούς γινόντουσαν επί μια επταετία, ενώ στη συνέχεια με υποτιθέμενες ''σοσιαλιστικές'' κυβερνήσεις, και κατόπιν υποτιθέμενης αριστεράς, τελούνται επί 42 χρόνια. Οι αριστεροί συμπολίτες και συμπολίτισσες μας δεν διαθέτουν νοημοσύνη; 

Το άρθρο
Σε δεινή οικονομική κατάσταση βρίσκεται πλέον η ΟΣΥ ΑΕ (Οδικές Συγκοινωνίες), η οποία διαχειρίζεται τα αστικά λεωφορεία και τα τρόλεϊ της Αθήνας.

Λεωφορεία - κίνδυνος για τη δημόσια υγεία

Λεωφορεία με σκουπίδια χωρίς βραδινό καθάρισμα κυκλοφορούν περίπου 750 λεωφορεία από τέσσερα αμαξοστάσια της ΟΣΥ εξαιτίας της συνεχιζόμενης απεργίας των καθαριστριών. Αποτέλεσμα είναι πολλά λεωφορεία να ξεκινούν δρομολόγια χωρίς να έχουν καθαριστεί και αρκετοί οδηγοί να αναγκάζονται με σκούπες και λάστιχα να τα καθαρίζουν όσο μπορούν.

Λεωφορεία με σκουπίδια χωρίς βραδινό καθάρισμα κυκλοφορούν περίπου 750 λεωφορεία από τέσσερα αμαξοστάσια της ΟΣΥ εξαιτίας της συνεχιζόμενης απεργίας των καθαριστριών.

Εκτός από τις εισπράξεις από εισιτήρια και κάρτες που έχουν κάνει «βουτιά» τους τελευταίους μήνες, εδώ και λίγες ημέρες η πλειονότητα των οδικών μέσων κινείται χωρίς τα οχήματα να έχουν καθαριστεί.

Αιτία είναι η συνεχιζόμενη απεργία των καθαριστριών σε τέσσερα μεγάλα αμαξοστάσια της ΟΣΥ, του Ελληνικού, του Βοτανικού, της Ανθούσας και των Λιοσίων. Η εργολαβική εταιρεία, η οποία έχει αναλάβει τον καθαρισμό των οχημάτων στα συγκεκριμένα αμαξοστάσια, οφείλει σημαντικό μέρος των αποδοχών τους στις καθαρίστριες παρά το γεγονός ότι, όπως έχει διαβεβαιώσει και στο παρελθόν η διοίκηση της ΟΣΥ, η ίδια έχει εξοφληθεί από την εταιρεία. 

Αποτέλεσμα είναι περίπου 750 λεωφορεία από τα 1.055 που βγαίνουν καθημερινά για δρομολόγια να μην καθαρίζονται τα βράδια και να ξαναβγαίνουν από τα αμαξοστάσια βρώμικα, πολλές φορές ακόμα και με τα σκουπίδια που έχουν πεταχτεί την προηγούμενη ημέρα.

Διαμαρτυρίες
Το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ έχει ήδη γίνει αποδέκτης έντονων διαμαρτυριών από πολλούς οδηγούς, πολλοί εκ των οποίων αναγκάζονται μόνοι τους με σκούπες ή με λάστιχα να καθαρίζουν όσο μπορούν τα λεωφορεία καθώς ο μόνος καθαρισμός που γίνεται είναι από τα πρωινά συνεργεία που «ξηλώνουν» το κάθε όχημα κάθε 2-3 μήνες για τον μεγάλο καθαρισμό.

Η απεργία των καθαριστριών, όπως σημειώνει το μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου Αποστόλης Κασιμέρης, κρίθηκε νόμιμη από το δικαστήριο την περασμένη Παρασκευή και θα συνεχιστεί έως και την Τετάρτη: «Οι εργαζόμενες πρέπει να εξοφληθούν και η διοίκηση της εταιρείας δεν μπορεί να επαναπαύεται στις ψευδείς βεβαιώσεις εξόφλησης που της παρέχει ο εργολάβος», τονίζει προσθέτοντας ότι «θα πρέπει να κινηθούν οι απαραίτητες διαδικασίες για να κηρυχθεί έκπτωτος και οι εργαζόμενες να πληρωθούν από την εταιρεία».

Λεωφορεία - κίνδυνος για τη δημόσια υγεία
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ, Γιώργος Αναγνωστόπουλος, αναγνωρίζει το πρόβλημα της έλλειψης καθαρισμού στα λεωφορεία και επισημαίνει ότι η εταιρεία έχει εκπληρώσει όλες τις υποχρεώσεις της απέναντι στον εργολάβο: «Εχουμε στείλει έγγραφα στην Επιθεώρηση Εργασίας προκειμένου να μας στείλουν τη δεύτερη ποινή, ώστε να κινήσουμε τις απαραίτητες διαδικασίες. Δεν είναι εύκολο βάσει των συμβολαίων να κηρυχθεί έκπτωτη μια εταιρεία. Περιμένουμε απάντηση» υπογραμμίζει στο «Εθνος».

Αυτό όμως δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η εταιρεία, η οποία και σε επίπεδο ανεφοδιασμού καυσίμων κυρίως για τα πετρελαιοκίνητα οχήματά της, βρίσκεται σε τεντωμένο σκοινί.

Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές της προς τους προμηθευτές είχαν ως αποτέλεσμα την προηγούμενη Πέμπτη τα περίπου 140 λεωφορεία από το αμαξοστάσιο του Πειραιά να μην μπορούν να ανεφοδιαστούν εκεί καθώς οι δεξαμενές ήταν άδειες και να πρέπει να κινηθούν στο αμαξοστάσιο της Πέτρου Ράλλη για να βάλουν πετρέλαιο.

Οπως επισημαίνει στο «Εθνος» ο αντιπρόεδρος του Συνδικάτου, Φώτης Νικολακόπουλος, αυτό οφείλεται και στο γεγονός ότι η εταιρεία δεν έχει υπογεγραμμένο προϋπολογισμό, όπως θα έπρεπε από την 31η Μαρτίου, με συνέπεια βάσει του νόμου να μην επιτρέπεται καμία συναλλαγή για αγορά ανταλλακτικών ή καυσίμων παρά μόνο η υπογραφή της μισθοδοσίας.

Λεωφορεία - κίνδυνος για τη δημόσια υγεία
Τις προσεχείς ημέρες, πάντως, αναμένεται συνάντηση της διοίκησης της εταιρείας με εταιρεία καυσίμων προκειμένου να αναζητηθεί λύση στο πρόβλημα.

Μειωμένες εισπράξεις
Σήμερα το μηνιαίο κόστος καυσίμων για τα λεωφορεία ανέρχεται σε περίπου 3,5 εκατομμύρια ευρώ τον μήνα και είναι δύσκολο να καλυφθεί δεδομένου ότι τα έσοδα της εταιρείας φέτος εμφανίζονται μειωμένα στο πρώτο τρίμηνο έως και κατά 30% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Λεωφορεία - κίνδυνος για τη δημόσια υγεία


Η κατάργηση των «εθελοντών» ελεγκτών κομίστρου χωρίς να έχει αποφασιστεί το διάδοχο σχήμα έχει αφήσει στον έλεγχο μόνο τους 18 μόνιμους ελεγκτές που διαθέτει η ΟΣΥ για έναν στόλο περίπου 1.300 οχημάτων. Ετσι τα έσοδα στο πρώτο δίμηνο του έτους ήταν λιγότερα κατά 6,5 εκατομμύρια ευρώ, λέει ο γ.γ. των εργαζομένων, Κώστας Σιορίκης.

Η οριακή οικονομική κατάσταση της εταιρείας δεν επιτρέπει όμως και την αγορά ανταλλακτικών, λέει ο πρόεδρος των τεχνιτών, Αποστόλης Ραφτόπουλος, ο οποίος συμπληρώνει ότι η ΟΣΥ αναγκάζεται να κάνει μικρές προμήθειες σε ανταλλακτικά, πρακτική που ανεβάζει σημαντικά το κόστος.

Μαρία Λιλιοπούλου
Φωτογραφίες: Παναγιωτης Σαρρής

Υποσημείωση: Στο παρόν δεν αναφέρετε το καθεστώς στο οποίο βρίσκονται εκατοντάδες εργαζόμενοι, οι οποίοι αν μεταφερθεί το αμαξοστάσιο του Ελληνικού είναι αναγκασμένοι να πουλήσουν τις οικίες τους στα νότια προάστια και να μεταφερθούν. 

Απασχολεί έντονα πολλούς εργαζομένους, και μπορείτε να αντιληφθείτε τι σημαίνει κάποιοι να έχουν μπει στη διαδικασία δανειοδοτήσεων, η και αγοράς ώστε να αποκτήσουν πρώτη κατοικία, προ της κρίσης, και σήμερα να είναι αναγκασμένοι να πουλήσουν σε εξευτελιστική τιμή, διότι οι πολιτικοί που παρέλασαν επί δεκαετίες στη χώρα μας, αδυνατούσαν να κυβερνήσουν με σύνεση δημιουργώντας πραγματική ανάπτυξη, και ειδικότερα στα νότια προάστια.

Πραγματικά δεν έχουμε τα κατάλληλα λόγια, διότι σήμερα ελλείψει των απαράδεκτων της πολιτικής 27 ετών θα ίσχυαν εντελώς διαφορετικές καταστάσεις, τόσο για την χώρα, όσο και για τα νότια προάστια Αττικής, και για το σύνολο του Ελληνικού λαού. 
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Item Reviewed: Λεωφορεία - κίνδυνος για τη δημόσια υγεία Rating: 5 Reviewed By: Γιάννης Κουρδομένος