ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ >

Γ. Παπαστεργίου στο Πρώτο: Καθημερινή μάχη με τη γραφειοκρατία- Να βρούμε τους θύλακες και να τους ψηφιοποιήσουμε (audio)


Papastergiou

Στις άμεσες προτεραιότητες του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης αλλά και αυτές που εντάσσονται στο ευρύτερο πλαίσιο του οράματος για την ψηφιακή Ελλάδα, αναφέρθηκε στην πρώτη του συνέντευξη ως αρμόδιος υπουργός, ο Δημήτρης Παπαστεργίου, πρώην πρόεδρος ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Τρικκαίων. Όπως είχε πει και στην ομιλία του στη Βουλή, πρόκειται για «επανάσταση», τόνισε μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Πρωινή Παρέα» με την Κατερίνα Σερέτη.

Αναφερόμενος σε κάτι πιο απλό και από την εξουσιοδότηση, που γίνεται πλέον ηλεκτρονικά, ο κ. Παπαστεργίου αναφέρθηκε στο απλό sms, που λαμβάναμε και λαμβάνουμε από το Ελληνικό δημόσιο για διάφορα θέματα.

«Το Ελληνικό δημόσιο μας είχε συνηθίσει τα προηγούμενα αρκετά χρόνια, να μας θυμάται μόνο όταν ως πολίτες χρωστάμε κάτι. Το γεγονός ότι πλέον το δημόσιο είναι δίπλα μας, μας υπενθυμίζει εξετάσεις, μας υπενθυμίζει τις εποχές της πανδημίας το εμβόλιο και στέκεται δίπλα μας, με το 112 σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, είναι μικρά βήματα για την τεχνολογία αλλά είναι, παραφράζοντας το γνωστό ρητό, μεγάλα βήματα πλέον για μια καινούργια ψηφιακή Ελλάδα» είπε χαρακτηριστικά.

«Σκοπός είναι, την ώρα αυτή, να απορροφήσουμε όλα τα έργα του ΕΣΠΑ και από το Ταμείο Ανάκαμψης. Υπάρχουν ορόσημα τα οποία δεν αφορούν μόνο στο Υπουργείο μας, αλλά συμπαρασύρουν και όλο το Ταμείο Ανάκαμψης και τις χρηματοδοτήσεις για όλο το ελληνικό κράτος, να προωθηθούν αυτά τα έργα προκειμένου να είμαστε συνεπείς με τις δεσμεύσεις μας» επισήμανε, ο υπουργός.

«Υπάρχουν μεγάλα έργα τα οποία τρέχουν και τα οποία θα κάνουν τη διαφορά σε τομείς στους οποίους μέχρι σήμερα, ακριβώς επειδή είναι μεγάλα έργα δεν είχε γίνει τόση δουλειά όσο θα θέλαμε» εξήγησε κ. Παπαστεργίου φέρνοντας ως παράδειγμα την Δικαιοσύνη, την επίσπευση της απονομής της και την εξάλειψη της ταλαιπωρίας με την ψηφιοποίηση των πρακτικών, δίνοντας μεγάλη ανάσα σε έναν πολύπαθο κλάδο. «Σε άψογη συνεργασία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης, πλέον βήμα προς βήμα ετοιμάζουμε αυτή την είσοδο στις αρχές του 2024» σημείωσε ο κ. Παπαστεργίου.

Στη συνέχεια, μίλησε για τον Φάκελο Υγείας, «το μεγάλο έργο πληροφορικής για την Υγεία» που σήμερα έχει ένα μικρό κομμάτι των υπηρεσιών συνταγογράφησης προσέθεσε ο κ. Παπαστεργίου, αλλά το οποίο οδεύει σε μια ολοκλήρωση ώστε να μπορεί ανά πάσα στιγμή σε οποιοδήποτε νοσοκομείο, ο κάθε πολίτης και ο γιατρός του, με έγκριση του πολίτη να μπορεί να βλέπει τα ιατρικά του δεδομένα.

Επιπλέον, ο υπουργός αναφέρθηκε σε έργα που αφορούν στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και στο κομμάτι της Παιδείας, με την ευρυζωνικότητα στα σχολεία, σε συνεργασία με τον νέο Υπουργό Παιδείας. «Στην ουσία ένα από τα πιο εμβληματικά έργα είναι η ευρυζωνικότητα στα σχολεία. Σήμερα σε κάποια σχολεία υπάρχει σύνδεση με το Schoolnet, αλλά σκοπός είναι μέσω του ΕΣΠΑ και άλλων πόρων που θα εξασφαλίσουμε ή και που έχουμε σχεδιάσει ήδη, να πάει η οπτική ίνα σε όλα τα σχολεία» συμπλήρωσε ο κ. Παπαστεργίου.

«Αυτά είναι κάποια μόνο, από τα λίγα και μικρά έργα τα οποία έχουμε κατά νου. Υπάρχουν και μεγάλα έργα τα οποία πρέπει σήμερα επειγόντως να δούμε και τα οποία ανέφερα ως μεταρρυθμίσεις, είναι πρώτον, η Τεχνητή Νοημοσύνη. Η Ελλάδα έχει ήδη ασχοληθεί με τον 4961 νόμο που περιγράφει στην ουσία τα βασικά της Τεχνητής Νοημοσύνης, η οποία όμως έρχεται με ταχύτητα, το ανέφερε και ο πρωθυπουργός πως πρέπει πλέον να γίνει ένα Εθνικό Συμβούλιο το οποίο θα δει τις προκλήσεις γιατί ως τέτοια πρέπει να δούμε την Τεχνητή Νοημοσύνη και πώς θα την ενσωματώσουμε σε τομείς όπως είναι η Υγεία, η Οικονομία, η Ασφάλεια και να αποτελέσει όντως όπλο στο πλευρό του πολίτη. Η Κυβερνοασφάλεια που επίσης σε επίπεδο οριζόντιας ομπρέλας πάνω από το Δημόσιο πρέπει να απλωθεί Ανοιχτά Δεδομένα, στα οποία έχουμε δουλειά να κάνουμε και εδώ η τεχνητή νοημοσύνη επίσης έρχεται να δώσει λύσεις. Η προσβασιμότητα για τους ανθρώπους με αναπηρίες, με οποιαδήποτε αναπηρία για τις σελίδες του gov.gr και του Δημοσίου και εδώ πέρα θα πρέπει να σκεφτούμε πως θα πρέπει όλες αυτές οι υπηρεσίες να είναι συμπεριληπτικές και να μην αφήνουν κανέναν πίσω. Δηλαδή πλέον με αυτά τα έργα και με το νέο gov.gr το οποίο ετοιμάζεται, το gov.gr σήμερα με τις 1569 υπηρεσίες που έχει δώσει ανάσα στην ελληνική δημόσια διοίκηση, πλέον όμως πάμε σε κάτι πολύ μεγαλύτερο έτσι ώστε να υπάρχει μια κοινή εμπειρία χρήστη σε όλους τους πολίτες από ένα καινούργιο και πιο σύγχρονο gov.gr» ανέφερε αναλυτικά ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Επιπλέον, σχετικά με το Κτηματολόγιο, ο κ. Παπαστεργίου επισημαίνοντας για τους άμεσα εμπλεκόμενους στο κομμάτι των μεταβιβάσεων ακινήτων, γενικά των τροποποιήσεων στα ακίνητα, ότι «πλην των ενεχύρων, όλες οι άλλες δουλειές μπορούν να γίνουν ηλεκτρονικά και δεν υπάρχει κανείς λόγος εν μέσω καύσωνα ή οποιαδήποτε άλλη στιγμή, να στηνόμαστε έξω από τα γραφεία», ωστόσο τόνισε πως δεν αρκεί η ψηφιοποίηση του κράτους. «Πρέπει λίγο και εμείς ως πολίτες και η δημόσια διοίκηση φυσικά να γνωρίζει και να κατευθύνει ανάλογα τους πολίτες. Για παράδειγμα αυτές οι ουρές που είδαμε σε ένα, δύο κτηματολογικά γραφεία της Αθήνας έχουν να κάνουν κυρίως με το γεγονός ότι δεν ήταν ενημερωμένοι οι πολίτες πως όλες αυτές οι αλλαγές, τα πιστοποιητικά, τα αντίγραφα, τα κτηματολογικά διαγράμματα μπορούν να γίνουν και ηλεκτρονικά. Μάλιστα συνεννοηθήκαμε, να γίνει μια τέτοια ενημέρωση» συμπλήρωσε ο κ. Παπαστεργίου, εξηγώντας πως οι ουρές πολιτών έξω από τα γραφεία «δεν είναι αυτή η Ελλάδα που ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει στο μυαλό του, ακριβώς αυτή την καινούργια Ελλάδα, η οποία θα δίνει τις δυνατότητες όλα αυτά να γίνονται ηλεκτρονικά».

«Πάμε να προωθήσουμε καινούργια συστήματα και κυρίως με μια ωρίμανση όλων των συστημάτων με εφαρμογές νέφους, με cloud computing, έτσι ώστε τα δεδομένα μας να υπάρχουν, να είναι ασφαλή, προφανώς προστατευμένα σε σχέση με τα προσωπικά δεδομένα και πλέον άνετα και προσπελάσιμα από κάθε σημείο της χώρας και από το εξωτερικό» προσέθεσε ο κ. Παπαστεργίου, ενώ αναφέρθηκε και σε άλλες υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα, την σφραγίδα της Χάγης, η οποία πλέον γίνεται ηλεκτρονικά και αφορά χιλιάδες ανθρώπους στο εξωτερικό που έχουν σχέση με προξενεία και όπως είπε ο υπουργός, θα βοηθήσει πάρα πολύ.

«Πιστοποιητικά πολυτέκνων, μεταβιβάσεις ακινήτων, προκειμένου να σταματήσουμε να ταλαιπωρούμε τους πολίτες με βεβαιώσεις ΤΑΠ και διάφορες άλλες ιστορίες τρέλας που όλοι έχουμε να διηγηθούμε. Συνεπώς, μέρα με τη μέρα, καθημερινή μάχη με τη γραφειοκρατία για να φέρουμε εκ νέου και να δομήσουμε ακόμα περισσότερο αυτή τη σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στο κράτος και τον πολίτη» δεσμεύτηκε ο κ. Παπαστεργίου.

«Ποιος δεν αγαπάει κάτι το οποίο κάνει τη ζωή του πιο απλή, πιο εύκολη, κάτι το οποίο γλιτώνει ουρές, κάτι το οποίο του δίνει περισσότερο χρόνο να κάνει πράγματα που αγαπά. Το να μη σπαταλά χρόνο στο δημόσιο, χρόνο σε πράγματα τα οποία πραγματικά δεν είναι καθόλου δημιουργικά για τον ίδιο. Αυτό πάμε να κάνουμε, αυτή τη δουλειά πάμε να συνεχίσουμε στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η ομορφιά του υπουργείου θεωρώ πως είναι ότι δεν έχει να κάνει μόνο με ένα πράγμα, στην ουσία διέπει οριζόντια το ελληνικό Δημόσιο και προσπαθούμε μέσω του υπουργείου με τις συνεργασίες που έχουμε με πολλά άλλα υπουργεία να βρούμε αυτούς τους θύλακες γραφειοκρατίας και ταλαιπωρίας και σιγά σιγά να τους απλοποιήσουμε και να τους ψηφιοποιήσουμε» είπε καταλήγοντας ο υπουργός.

www.ertnews.gr



from ΕΛΛΑΔΑ Archives - ertnews.gr https://ift.tt/8ofdMbZ
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Item Reviewed: Γ. Παπαστεργίου στο Πρώτο: Καθημερινή μάχη με τη γραφειοκρατία- Να βρούμε τους θύλακες και να τους ψηφιοποιήσουμε (audio) Rating: 5 Reviewed By: Glyfadaweb
f="https://unpkg.com/video.js/dist/video-js.css" rel="stylesheet">