ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ >

Αναβολή στο νομοσχέδιο ιδιωτικοποίησης των δικτύων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας (ΑΔΜΗΕ)

Η κυβέρνηση έχει φέρει και ετοιμάζεται να ψηφίσει στη Βουλή το νομοσχέδιο για την πώληση του δικτύου μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας (του ΑΔΜΗΕ) σε ιδιωτικά συμφέροντα.

Στον πάγο για τουλάχιστον μία εβδομάδα ή και περισσότερο, ανάλογα με τις πολιτικές εξελίξεις, βάζει η κυβέρνηση το νομοσχέδιο για την ιδιωτικοποίηση των δικτύων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) υπό τον φόβο διαρροών, πρόωρων εκλογών.
Στις περισσότερες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης (Πολωνία, Τσεχία, Ρουμανία, Σλοβενία, Σλοβακία, Ουγγαρία) τα δίκτυα τελούν υπό κρατικό έλεγχο. Στην κεντρική Ευρώπη (Γαλλία, Αυστρία, Ελβετία, Βέλγιο, κ.α.) τα δίκτυα ανήκουν επίσης στο κράτος.

Η ζέση που επιδεικνύει η ελληνική κυβέρνηση να βάλει ιδιώτη «στρατηγικό επενδυτή» στο δίκτυο μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας δημιουργεί συνειρμούς με τις περιπτώσεις της Πορτογαλίας, της Ιταλίας και της Ισπανίας, τρεις χώρες που κηδεμονεύονται από τους δανειστές και ουσιαστικά υποχρεώθηκαν τα τελευταία χρόνια να ιδιωτικοποιήσουν εν μέρει ή εν όλω τη μεταφορά ρεύματος.

Το ίδιο συνέβη και στην Ιρλανδία, η κυβέρνηση της οποίας ωστόσο ακύρωσε την ιδιωτικοποίηση. Ιδιωτικά είναι σήμερα επίσης τα δίκτυα μεταφοράς στη Μεγάλη Βρετανία, όπου ιδιώτες έχουν φτιάξει και μικρότερες εταιρείες για να μεταφέρουν το ρεύμα από υπεράκτια αιολικά πάρκα, καθώς και στη Γερμανία, όπου επίσης υπάρχουν περισσότερα του ενός δίκτυα μεταφοράς, κάποια εκ των οποίων είναι ιδιωτικά.

Σε συνολικά 22 χώρες, ωστόσο, για τις οποίες υπάρχουν στοιχεία, οι 17 έχουν υπό δημόσιο έλεγχο τα δίκτυα μεταφοράς θεωρώντας πως είναι στρατηγικής σημασίας και ταυτίζονται με την εθνική κυριαρχία. Ετσι στην Ολλανδία και τις σκανδιναβικές χώρες (Δανία, Σουηδία, Νορβηγία και Φινλανδία) τα δίκτυα υπάγονται σε 100% κρατικές επιχειρήσεις, των οποίων οι μετοχές ανήκουν στο υπουργείο Οικονομικών και Βιομηχανίας, είτε στα δημόσια ασφαλιστικά ταμεία.

Με συνοπτικές διαδικασίες σκοπεύουν να εκχωρήσουν τον στρατηγικό αυτό τομέα, ο οποίος στήθηκε με θυσίες δεκαετιών του ελληνικού λαού. Ο στρατηγικός εθνικός αυτός τομέας είναι η ραχοκοκαλιά της ΔΕΗ αξίας εμπορικής 8 δις ευρώ που μεταφράζεται σε:

-11.000 χιλιόμετρα εναέριων γραμμών υψηλής τάσης καθώς και υπόγειων και υποβρύχιων καλωδίων υψηλής τάσης.

-221 υποσταθμούς και κέντρα υψηλής τάσης και 3 εθνικά κέντρα ελέγχου ενέργειας που διασφαλίζουν την ασφαλή μεταφορά της ενέργειας.

-Όλη αυτή η υποδομή θα ξεπουληθεί για περίπου 300 εκ. ευρώ.

Ο ΑΔΜΗΕ είναι εθνική υποδομή θεμέλιο της εθνικής άμυνας και ασφάλειας της χώρας. Σε πολλές χώρες και ιδιαίτερα στην Αμερική που αποτελεί το κέντρο της νεοφιλελεύθερης οικονομίας της αγοράς, ο τομέας αυτός παραμένει υπό κρατικό και δημόσιο έλεγχο.

Ο ιδιώτης ως στρατηγικός επενδυτής ένα στόχο θα έχει, την μεγιστοποίηση του κέρδους. Καθώς και τον έλεγχο των δικτύων μεταφοράς επιβάλλοντας στην οποιαδήποτε κυβέρνηση τους δικούς του όρους διαχείρισης.

Ο ελληνικός λαός δεν έχει τίποτα να κερδίσει από το πλιάτσικο και την κερδοσκοπία στην δημόσια επιχείρηση.

Από την εφαρμογή της απελευθέρωσης της ηλεκτρικής ενέργειας και την εκχώρηση στους ιδιώτες του δικαιώματος να παράγουν ηλεκτρική ενέργεια στο όνομα του ελεύθερου ανταγωνισμού είχε σαν αποτέλεσμα την αύξηση της τιμής της κιλοβατώρας σε ποσοστό που ξεπέρασε το 100% στη λαϊκή κατανάλωση.

Η ιδιωτικοποίηση των δικτύων μεταφοράς της ΔΕΗ (ΑΔΜΗΕ) έναντι πινακίου φακής θα σημάνει το τέλος του δημόσιου χαρακτήρα της επιχείρησης και της όποιας κοινωνικής πολιτικής στον τομέα της ενέργειας.

Η κυβέρνηση έχει τεχνηέντως αποκρύψει ότι η πώληση τη δικτύου μεταφοράς της ηλεκτρικής ενέργειας είναι ο πιλότος για το οριστικό ξεπούλημα της ΔΕΗ (ορυχεία, εργοστάσια και αστικά δίκτυα μέσης και χαμηλής τάσης).

Το ρεύμα, όπως και το νερό, είναι δημόσια και κοινωνικά αγαθά απαραίτητα για μια αξιοπρεπή διαβίωση, και αποτελούν βασικά ανθρώπινα δικαιώματα για τη ζωή και την αξιοπρέπεια. Αυτά, δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να μετατραπούν σε εμπόρευμα για την περαιτέρω αύξηση της κερδοφορίας του κεφαλαίου!

Όλα όσα γίνονται λοιπόν ένα και μόνο στόχο έχουν: την εξυπηρέτηση των συμφερόντων και την παράδοση της χώρας στο ντόπιο και ξένο κεφάλαιο αδιαφορώντας για το μέλλον της.

Στην συντριπτική πλειοψηφία των χωρών της Ε.Ε το δίκτυο μεταφοράς είναι στα χέρια του κράτους.
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Item Reviewed: Αναβολή στο νομοσχέδιο ιδιωτικοποίησης των δικτύων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) Rating: 5 Reviewed By: Glyfadaweb
f="https://unpkg.com/video.js/dist/video-js.css" rel="stylesheet">