Μασκαράς ονομάζεται ο μεταμφιεσμένος κατά τις Απόκριες. Η λέξη προέρχεται απ' την Ιταλική λέξη maska και σημαίνει προσωπιδοφόρος.
Φυσικά σήμερα στη γλώσσα μας τη λέξη αυτή την χρησιμοποιούμε για να χαρακτηρίσουμε τους μεταμφιεσμένους ανθρώπους την περίοδο των Απόκρεων είτε έχουν καλυμμένο το πρόσωπό τους με μάσκα είτε όχι.
Οι μασκαράδες κυκλοφορούν στο δρόμο, μπαίνουν στα κέντρα, χορεύουν, πειράζονται και γλεντούν.
Στην πολιτική και αυτοδιοικητική πραγματικότητα ο όρος ''μασκαράς'' πρωτοακούστηκε όταν δια στόματος πολιτικού - αιρετού υπήρχαν συγκεκριμένες υποσχέσεις , και εν συνεχεία μη τηρώντας τις υποσχέσεις ακολουθούσαν εντελώς τα αντίθετα.
Ασφαλώς στις μέρες μας όπως αναφέρει ο Συγγραφέας, διδάκτωρ Πολιτισμικής Τεχνολογίας, και Επικοινωνίας, Αριστείδης Καλάργαλης, '' Δεν χρειάζεται να έρθουν οι μέρες της Αποκριάς ώστε να παρελάσουν κάποιοι ως μασκαράδες. ''
Οι μασκαράδες, οι αληθινοί, έχουν το προνόμιο να παρελαύνουν συχνά κι ας νομίζουν ότι περνούν απαρατήρητοι. Η μάσκα που φορούν είναι αόρατη. Φαίνεται στον λόγο τους, στην κίνηση του χεριού και του σώματος, στην υποτιθέμενη πρακτική και θεωρία, στο τάχα μου ενδιαφέρον.
Αυτή τη μάσκα δεν επιτρέπουν να τη χρησιμοποιούν και πολλοί άλλοι, είναι αποκλειστικής χρήσης. Ή καλύτερα η δική τους είναι η γνήσια, με διαχρονική χρήση και μοναδικότητα. Στις άλλες, στις απομιμήσεις, επιτρέπεται η χρήση τους, αλλά στη γνήσια αυτοί έχουν κατοχυρώσει τα δικαιώματα.
Συχνά συναντάμε τον προστάτη του κοινού συμφέροντος, της γειτονιάς, της πόλης, της χώρας. Αυτός διά των πράξεών του θα μας σώσει. «Κατόπιν ενεργειών μου» ανακοίνωνε παλιά. Δελτίο Τύπου συντάσσει σήμερα και για το μικρότερο αυτονόητο γεγονός.
Ευκολοφόρετη είναι η μάσκα του πατριώτη, ποιος θα αμφισβητήσει κάποιον που δηλώνει ότι αγαπά τη χώρα του, υψώνει σημαία, βγάζει λόγους, ντύνεται μακεδονομάχος ή κάτι παρεμφερές. Το δηλώνει, βρε αδερφέ, και θέλει να συμφωνούν με το δικό του πνεύμα και οι άλλοι. Αλλά, σε κάποιες περιπτώσεις που χρειάστηκε η απόδειξη του πατριωτισμού, η μάσκα δεν επαρκούσε, γιατί ήταν απών.
Αμ, οι μασκαράδες της ηθικής, μαζί και της υποκρισίας, ξιφουλκούν κατά των άλλων των ανήθικων, που δεν ταυτίζονται με τη θεωρία που σχημάτισε το φωτοστέφανό τους.
Αυτοί αποτελούν μόνοι τους μια κατηγορία και μετά είναι οι άγιοι. Στην κατηγορία αυτή την καλύτερη μάσκα τη φορούν οι δήθεν θρήσκοι. Ακολουθούν επακριβώς ό,τι έχουν αυτοκαθορίσει ως καθήκοντα, αλλά όταν φτάσουμε στην πρακτική εφαρμογή των θεωριών κωλύονται. Ο ρόλος τους είναι θεωρητικός, αυτοί είναι θρησκευόμενοι, οι άλλοι είναι απλώς αντίχριστοι.
Η παρέλαση στη ζωή συνεχίζεται με πολλά προσωπεία. Ακολουθούν οι προστάτες των φτωχών, των αδυνάτων, των προσφύγων, του αθλητισμού, του Τύπου, της ελευθερίας.
Χρόνια και χρόνια κυκλοφορούν μασκαράδες γύρω μας. Αληθινοί, με φανερό τον ρόλο τους κι ας νομίζουν το αντίθετο. Σε εμάς μένει να τους αποκαλύπτουμε, να τους παρουσιάζουμε και να τους εκθέτουμε, αν το καταλαβαίνουν αυτό. Και να φωνάζουμε, σαν τον Ανδρέα Λασκαράτο: «Σε γνωρίζω, μασκαρά, είσαι μασκαράς!…», ακόμα κι αν κάποια φορά είμαστε εμείς.''
Πραγματικά είναι όνειδος - ντροπή - να συναντώ ακόμα και σήμερα στελέχη συγκεκριμένου κόμματος , τα οποία ψήφισαν συγκεκριμένα άτομα για τα έδρανα του Δήμου Γλυφάδας , τα οποία δεν τήρησαν σχεδόν τίποτα από το προεκλογικό τους πρόγραμμα , και να ακούω από το στόμα τους ότι πρόκειται για ''παρτάκηδες''.
Το θέμα είναι γιατί τους ψήφισατε ; Προσωπικά επέλεξα να μην φορέσω προσωπείο - μάσκα - είτε ακόμα και την ''αόρατη'' , και είναι ο μοναδικός λόγος για τον οποίο πλήρωσα και πληρώνω το μάρμαρο.
Δεν τους ψηφίσατε αποσκοπώντας είτε με άμεσο , είτε με έμμεσο τρόπο , ώστε να προκύψει κάποια στιγμή ιδιοτελές όφελος , είτε δικό σας είτε των συγγενικών σας προσώπων ;
Αυταπόδεικτα προσωπικά δεν αποσκοπούσα σε ιδιοτελές όφελος , και έχει αποδειχθεί περίτρανα , διότι στις δημοτικές εκλογές του 2019 δεν τους ψήφισα , και παράλληλα με εμένα και αρκετές χιλιάδες ακόμα συμπολιτών μας.
Παράλληλα δεν επισκέφτηκα δημάρχους για εξυπηρέτηση - χάρη , δοκιμάζοντας όσους είχαν λάβει εντολή , ώστε να διαθέτουμε τα πειστήρια αν θα τηρήσουν το πρόγραμμά τους , και αν θα σεβαστούν την εντολή χιλιάδων δημοτών.
Είναι ξεκάθαρο ότι σε παραταξιακό επίπεδο , καθώς και σε κοινωνικό , σε ένα ποσοστό το οποίο κυμαίνεται περίπου στο 50% , υπάρχουν οπαδοί του πελατειακού συστήματος , ενώ αρκετές παρατάξεις αντί να διαμορφώνουν προγράμματα για το κοινωνικό σύνολο τα δημιουργούν για την κάλυψη των στελεχών και των ημετέρων τους !
Συγκεκριμένα αντί παρεξηγήσεως επιζητούμε σαφείς απαντήσεις:
1ον) Πότε θα έχουμε μια ξεκάθαρη απάντηση τι έγινε με το ψήφισμα 4.500 χιλιάδων δημοτών Γλυφάδας για ένα μέσο όλων των δημοτών ;
2ον) Γιατί δεν πέρασε ούτε μια φορά επί πέντε χρόνια σε ένα δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Γλυφάδας το ψήφισμα 4.500 χιλιάδων κατοίκων ;
3ον) Το 50% της κοινωνίας μας , το οποίο δεν έχει συμμετοχή στο πελατειακό σύστημα , τα ρουσφέτια , τις εξυπηρετήσεις , κ.α., και κυρίως στα κατάλοιπα της Τουρκοκρατίας , ( τσιράκι , μπαξίσι ) , αποτελείται από μ@κ@κες ;
Να είστε βέβαιοι ότι οι ίδιοι - δια των πρακτικών σας - διαμορφώνεται το τέλος εποχής των ημερών σας. Το 2023 είναι προ των πυλών , και στις εκλογές του 23 , θα κληθείτε να αντιμετωπίσετε πέραν του 50% δημότες - δημότισσες Γλυφάδας , οι οποίοι/ες σήμερα έχουν ξεκάθαρη εικόνα τι διαδραματίζεται σε αυτοδιοικητικό επίπεδο , και ποιους ''εκπροσωπείται''.
Μια φορά, έστω μια φορά , έχετε λειτουργήσει σε διαφορετική προοπτική , πλην της δεδομένης που ακολουθείται ;
Γιάννης Κουρδομένος
glyfadaweb@gmail.com
Υ.Γ: Οι θέσεις μας , και οι προτάσεις μας , παραμένουν αναλλοίωτες στο χρόνο. Ένα δημόσιο - δημοτικό μέσο όλων των δημοτών στα Νότια προάστια, αντί επιλεκτικών συμβάσεων σε ημετέρους του εκάστοτε δημάρχου.
Υ.Γ. 1: Ενδεχομένως να ''φοράμε'' εμείς τη μεγαλύτερη μάσκα, χωρίς να το βλέπουμε, διότι πιστέψαμε ότι η κοινωνία έχει τις βάσεις να διαφοροποιήσει πολλά και διάφορα εκ των παθογενειών της.
# Ηδη έχουν κυλήσει περισσότερα από 30 χρόνια εναλλαγής δημάρχων, κομμάτων - παρατάξεων , οι οποίοι ακολουθούν ''το γνωστό σύστημα''.
# Ενδεχομένως μπορεί να απαιτούνται περισσότερα από 50 χρόνια για την ισχύ των αυτονόητων και της πραγματικής ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ με γνώμονα τους δημότες και όχι τους ιδιώτες , όμως ο υποφαινόμενος ίσως να μην ζει πλέον !
# Οι παραταξιακοί και ορισμένοι ημέτεροι, συγκεκριμένων παρατάξεων , ωφελούνται επί δεκαετίες , με τον δήμο - Ο.Τ.Α να μην έχει φτάσει ποτέ στον πραγματικό του και αρχικό του προορισμό , ο οποίος είναι η τοπική δημοκρατία , η αυτοδιαχείριση , η αυτοδιοίκηση , και η επί ίσοις όροις συμμετοχή.
# Άλλωστε η Ιδιωτική Ραδιοτηλεόραση ξεκίνησε από τις τοπικές κοινωνίες , και εν συνεχεία για πρώτη φορά το 1987 από δημάρχους των Ο.Τ.Α. Τι σηματοδοτούσε ;
# Νότια προάστια Αττικής. Στη νεώτερη Ιστορία της χώρας μας στα νότια προάστια, στα οποία ανήκει και η Γλυφάδα, δεν υπάρχει ούτε ένα (1) δημόσιο - δημοτικό - ιδιωτικό μέσο ενημέρωσης στα ερτζιανά κύματα. ( Τηλεοπτικό - Ραδιοφωνικό κ.α., και αν δεν είχε προκύψει το διαδίκτυο θα ίσχυαν τραγελαφικές , ώστε να μην πούμε τραγικές καταστάσεις. )
# Οι κυρίες και κύριοι του '' πρώτη φορά αριστερά '' πέντε χρόνια δεν διαμορφώσατε ίχνος ισορροπιών.
Φυσικά σήμερα στη γλώσσα μας τη λέξη αυτή την χρησιμοποιούμε για να χαρακτηρίσουμε τους μεταμφιεσμένους ανθρώπους την περίοδο των Απόκρεων είτε έχουν καλυμμένο το πρόσωπό τους με μάσκα είτε όχι.
Οι μασκαράδες κυκλοφορούν στο δρόμο, μπαίνουν στα κέντρα, χορεύουν, πειράζονται και γλεντούν.
Στην πολιτική και αυτοδιοικητική πραγματικότητα ο όρος ''μασκαράς'' πρωτοακούστηκε όταν δια στόματος πολιτικού - αιρετού υπήρχαν συγκεκριμένες υποσχέσεις , και εν συνεχεία μη τηρώντας τις υποσχέσεις ακολουθούσαν εντελώς τα αντίθετα.
Ασφαλώς στις μέρες μας όπως αναφέρει ο Συγγραφέας, διδάκτωρ Πολιτισμικής Τεχνολογίας, και Επικοινωνίας, Αριστείδης Καλάργαλης, '' Δεν χρειάζεται να έρθουν οι μέρες της Αποκριάς ώστε να παρελάσουν κάποιοι ως μασκαράδες. ''
Οι μασκαράδες, οι αληθινοί, έχουν το προνόμιο να παρελαύνουν συχνά κι ας νομίζουν ότι περνούν απαρατήρητοι. Η μάσκα που φορούν είναι αόρατη. Φαίνεται στον λόγο τους, στην κίνηση του χεριού και του σώματος, στην υποτιθέμενη πρακτική και θεωρία, στο τάχα μου ενδιαφέρον.
Αυτή τη μάσκα δεν επιτρέπουν να τη χρησιμοποιούν και πολλοί άλλοι, είναι αποκλειστικής χρήσης. Ή καλύτερα η δική τους είναι η γνήσια, με διαχρονική χρήση και μοναδικότητα. Στις άλλες, στις απομιμήσεις, επιτρέπεται η χρήση τους, αλλά στη γνήσια αυτοί έχουν κατοχυρώσει τα δικαιώματα.
Συχνά συναντάμε τον προστάτη του κοινού συμφέροντος, της γειτονιάς, της πόλης, της χώρας. Αυτός διά των πράξεών του θα μας σώσει. «Κατόπιν ενεργειών μου» ανακοίνωνε παλιά. Δελτίο Τύπου συντάσσει σήμερα και για το μικρότερο αυτονόητο γεγονός.
Ευκολοφόρετη είναι η μάσκα του πατριώτη, ποιος θα αμφισβητήσει κάποιον που δηλώνει ότι αγαπά τη χώρα του, υψώνει σημαία, βγάζει λόγους, ντύνεται μακεδονομάχος ή κάτι παρεμφερές. Το δηλώνει, βρε αδερφέ, και θέλει να συμφωνούν με το δικό του πνεύμα και οι άλλοι. Αλλά, σε κάποιες περιπτώσεις που χρειάστηκε η απόδειξη του πατριωτισμού, η μάσκα δεν επαρκούσε, γιατί ήταν απών.
Αμ, οι μασκαράδες της ηθικής, μαζί και της υποκρισίας, ξιφουλκούν κατά των άλλων των ανήθικων, που δεν ταυτίζονται με τη θεωρία που σχημάτισε το φωτοστέφανό τους.
Αυτοί αποτελούν μόνοι τους μια κατηγορία και μετά είναι οι άγιοι. Στην κατηγορία αυτή την καλύτερη μάσκα τη φορούν οι δήθεν θρήσκοι. Ακολουθούν επακριβώς ό,τι έχουν αυτοκαθορίσει ως καθήκοντα, αλλά όταν φτάσουμε στην πρακτική εφαρμογή των θεωριών κωλύονται. Ο ρόλος τους είναι θεωρητικός, αυτοί είναι θρησκευόμενοι, οι άλλοι είναι απλώς αντίχριστοι.
Η παρέλαση στη ζωή συνεχίζεται με πολλά προσωπεία. Ακολουθούν οι προστάτες των φτωχών, των αδυνάτων, των προσφύγων, του αθλητισμού, του Τύπου, της ελευθερίας.
Χρόνια και χρόνια κυκλοφορούν μασκαράδες γύρω μας. Αληθινοί, με φανερό τον ρόλο τους κι ας νομίζουν το αντίθετο. Σε εμάς μένει να τους αποκαλύπτουμε, να τους παρουσιάζουμε και να τους εκθέτουμε, αν το καταλαβαίνουν αυτό. Και να φωνάζουμε, σαν τον Ανδρέα Λασκαράτο: «Σε γνωρίζω, μασκαρά, είσαι μασκαράς!…», ακόμα κι αν κάποια φορά είμαστε εμείς.''
Πραγματικά είναι όνειδος - ντροπή - να συναντώ ακόμα και σήμερα στελέχη συγκεκριμένου κόμματος , τα οποία ψήφισαν συγκεκριμένα άτομα για τα έδρανα του Δήμου Γλυφάδας , τα οποία δεν τήρησαν σχεδόν τίποτα από το προεκλογικό τους πρόγραμμα , και να ακούω από το στόμα τους ότι πρόκειται για ''παρτάκηδες''.
Το θέμα είναι γιατί τους ψήφισατε ; Προσωπικά επέλεξα να μην φορέσω προσωπείο - μάσκα - είτε ακόμα και την ''αόρατη'' , και είναι ο μοναδικός λόγος για τον οποίο πλήρωσα και πληρώνω το μάρμαρο.
Δεν τους ψηφίσατε αποσκοπώντας είτε με άμεσο , είτε με έμμεσο τρόπο , ώστε να προκύψει κάποια στιγμή ιδιοτελές όφελος , είτε δικό σας είτε των συγγενικών σας προσώπων ;
Αυταπόδεικτα προσωπικά δεν αποσκοπούσα σε ιδιοτελές όφελος , και έχει αποδειχθεί περίτρανα , διότι στις δημοτικές εκλογές του 2019 δεν τους ψήφισα , και παράλληλα με εμένα και αρκετές χιλιάδες ακόμα συμπολιτών μας.
Παράλληλα δεν επισκέφτηκα δημάρχους για εξυπηρέτηση - χάρη , δοκιμάζοντας όσους είχαν λάβει εντολή , ώστε να διαθέτουμε τα πειστήρια αν θα τηρήσουν το πρόγραμμά τους , και αν θα σεβαστούν την εντολή χιλιάδων δημοτών.
Είναι ξεκάθαρο ότι σε παραταξιακό επίπεδο , καθώς και σε κοινωνικό , σε ένα ποσοστό το οποίο κυμαίνεται περίπου στο 50% , υπάρχουν οπαδοί του πελατειακού συστήματος , ενώ αρκετές παρατάξεις αντί να διαμορφώνουν προγράμματα για το κοινωνικό σύνολο τα δημιουργούν για την κάλυψη των στελεχών και των ημετέρων τους !
Συγκεκριμένα αντί παρεξηγήσεως επιζητούμε σαφείς απαντήσεις:
1ον) Πότε θα έχουμε μια ξεκάθαρη απάντηση τι έγινε με το ψήφισμα 4.500 χιλιάδων δημοτών Γλυφάδας για ένα μέσο όλων των δημοτών ;
2ον) Γιατί δεν πέρασε ούτε μια φορά επί πέντε χρόνια σε ένα δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Γλυφάδας το ψήφισμα 4.500 χιλιάδων κατοίκων ;
3ον) Το 50% της κοινωνίας μας , το οποίο δεν έχει συμμετοχή στο πελατειακό σύστημα , τα ρουσφέτια , τις εξυπηρετήσεις , κ.α., και κυρίως στα κατάλοιπα της Τουρκοκρατίας , ( τσιράκι , μπαξίσι ) , αποτελείται από μ@κ@κες ;
Να είστε βέβαιοι ότι οι ίδιοι - δια των πρακτικών σας - διαμορφώνεται το τέλος εποχής των ημερών σας. Το 2023 είναι προ των πυλών , και στις εκλογές του 23 , θα κληθείτε να αντιμετωπίσετε πέραν του 50% δημότες - δημότισσες Γλυφάδας , οι οποίοι/ες σήμερα έχουν ξεκάθαρη εικόνα τι διαδραματίζεται σε αυτοδιοικητικό επίπεδο , και ποιους ''εκπροσωπείται''.
Μια φορά, έστω μια φορά , έχετε λειτουργήσει σε διαφορετική προοπτική , πλην της δεδομένης που ακολουθείται ;
Γιάννης Κουρδομένος
glyfadaweb@gmail.com
Υ.Γ: Οι θέσεις μας , και οι προτάσεις μας , παραμένουν αναλλοίωτες στο χρόνο. Ένα δημόσιο - δημοτικό μέσο όλων των δημοτών στα Νότια προάστια, αντί επιλεκτικών συμβάσεων σε ημετέρους του εκάστοτε δημάρχου.
Υ.Γ. 1: Ενδεχομένως να ''φοράμε'' εμείς τη μεγαλύτερη μάσκα, χωρίς να το βλέπουμε, διότι πιστέψαμε ότι η κοινωνία έχει τις βάσεις να διαφοροποιήσει πολλά και διάφορα εκ των παθογενειών της.
# Ηδη έχουν κυλήσει περισσότερα από 30 χρόνια εναλλαγής δημάρχων, κομμάτων - παρατάξεων , οι οποίοι ακολουθούν ''το γνωστό σύστημα''.
# Ενδεχομένως μπορεί να απαιτούνται περισσότερα από 50 χρόνια για την ισχύ των αυτονόητων και της πραγματικής ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ με γνώμονα τους δημότες και όχι τους ιδιώτες , όμως ο υποφαινόμενος ίσως να μην ζει πλέον !
# Οι παραταξιακοί και ορισμένοι ημέτεροι, συγκεκριμένων παρατάξεων , ωφελούνται επί δεκαετίες , με τον δήμο - Ο.Τ.Α να μην έχει φτάσει ποτέ στον πραγματικό του και αρχικό του προορισμό , ο οποίος είναι η τοπική δημοκρατία , η αυτοδιαχείριση , η αυτοδιοίκηση , και η επί ίσοις όροις συμμετοχή.
# Άλλωστε η Ιδιωτική Ραδιοτηλεόραση ξεκίνησε από τις τοπικές κοινωνίες , και εν συνεχεία για πρώτη φορά το 1987 από δημάρχους των Ο.Τ.Α. Τι σηματοδοτούσε ;
# Νότια προάστια Αττικής. Στη νεώτερη Ιστορία της χώρας μας στα νότια προάστια, στα οποία ανήκει και η Γλυφάδα, δεν υπάρχει ούτε ένα (1) δημόσιο - δημοτικό - ιδιωτικό μέσο ενημέρωσης στα ερτζιανά κύματα. ( Τηλεοπτικό - Ραδιοφωνικό κ.α., και αν δεν είχε προκύψει το διαδίκτυο θα ίσχυαν τραγελαφικές , ώστε να μην πούμε τραγικές καταστάσεις. )
# Οι κυρίες και κύριοι του '' πρώτη φορά αριστερά '' πέντε χρόνια δεν διαμορφώσατε ίχνος ισορροπιών.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου