ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ >

Δημιουργείται εμπλοκή στην παραχώρηση των ελληνικών αεροδρομίων στην Fraport

Δημοσιεύθηκε χθες Τρίτη στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως η παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην γερμανική Fraport, ενώ η απόφαση της κυβέρνησης να αποκρατικοποιηθούν τα αεροδρόμια είναι με τους ίδιους όρους που είχαν συμφωνηθεί από την κυβέρνηση Σαμαρά.

Δημιουργείται εμπλοκή στην παραχώρηση των ελληνικών αεροδρομίων στην Fraport καθώς η γερμανική εταιρεία ζητά αδιαμφισβήτητες εγγυήσεις ότι η παραχώρηση θα ολοκληρωθεί όπως είχε συμφωνηθεί. Επίσης, φέρεται να αντιμετωπίζει δυσκολίες στην εξασφάλιση χρηματοδότησης εξαιτίας του ρίσκου της Ελλάδας.

Το μεσημέρι της Τετάρτης η ελληνική κυβέρνηση επιβεβαίωσε ότι «η ολοκλήρωση της παραχώρησης 14 περιφερειακών αεροδρομίων, χωρίς μεταβολή των όρων που είχαν συμφωνηθεί από τη προηγούμενη κυβέρνηση, αποτελούσε ρητό όρο της συμφωνίας που προέκυψε από τη Σύνοδο της 12ης Ιουλίου».

Οι συνεργάτες του κ. Τσίπρα παραδέχονται ότι οι δανειστές είχαν θέσει ως όρο για την υπογραφή του νέου Μνημονίου και την έγκριση του νέου δανείου των 86 δισ.ευρώ την ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης των αεροδρομίων προς τους Γερμανούς.

«Η κυβέρνηση τήρησε απολύτως τα συμφωνηθέντα και χθες, 18 Αυγούστου, δημοσιεύτηκε το σχετικό ΦΕΚ με αριθμό 240.Β/2015» αναφέρεται σε κυβερνητικό σημείωμα.

«Αν και εφόσον η αντισυμβαλλόμενη εταιρία εγείρει θέμα επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης, η επαναδιαπραγμάτευση δεν θα περιορίζεται στα ζητήματα που θα τεθούν από την εταιρία, αλλά θα είναι συνολική» αναφέρεται στο κυβερνητικό σημείωμα.

Διατυπώνονται αμφιβολίες για το κατά πόσον το τίμημα των 1,2 δισ. που αναφέρεται στη συμφωνία που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ θα μπορέσει να εισπραχθεί εντός του 2015 αν και από τη μεριά της κυβέρνησης καταβάλλεται προσπάθεια η σύμβαση να υπογραφεί έως τα τέλη Νοεμβρίου.

Με χθεσινή δήλωση εκπρόσωπος της Fraport χαρακτήρισε την απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής «βάση για την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων μεταξύ της Fraport και του ΤΑΙΠΕΔ», και διευκρίνισε πως ο γερμανικός όμιλος δεν είναι σε θέση να κάνει λόγο για το περιεχόμενο των διαπραγματεύσεων όπως και ότι δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για τις συγκεκριμένες διαπραγματεύσεις.

Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν πως ο γερμανικός όμιλος επιθυμεί τόσο να κερδίσει χρόνο όσο και ενδεχόμενες παραχωρήσεις, ενώ παράλληλα επιδιώκει να μην εμφανιστεί ως πειθήνιος επενδυτής που περίμενε υπομονετικά για να πληρώσει ένα τίμημα που ο ίδιος ο πρωθυπουργός έχει χαρακτηρίσει δίκαιο.

Τα 14 αεροδρόμια παραχωρούνται στη Fraport έναντι τιμήματος 1,32 δισ.ευρώ με απόφασή της κυβέρνησης, σε υλοποίηση του σχετικού διαγωνισμού που έχει ολοκληρωθεί προ μηνών και μετά από την εισήγηση της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ στις 3 Ιουλίου.

Η σχετική απόφαση ελήφθη κατά την διάρκεια του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) που συνεδρίασε στις 13 Αυγούστου και δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 17 Αυγούστου. Την απόφαση υπογράφουν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκης και οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτος, Οικονομίας Γ. Σταθάκης και Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Π. Σκουρλέτης.

Πρόκειται για την πρώτη αποκρατικοποίηση που υλοποιείται από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Όπως προκύπτει από το ΦΕΚ δεν υπάρχει κάποια αλλαγή και η σύμβαση θα γίνει βάση των όρων του διαγωνισμού που είχε κατακυρωθεί στην γερμανική εταιρία. Το τίμημα που θα καταβάλει η Fraport ανέρχεται σε 1,23 δισ.

Η υλοποίηση του συγκεκριμένου project περιλαμβανόταν στο Μνημόνιο που έγινε νόμος του κράτους στις 14 Αυγούστου. Δηλαδή η κυβέρνηση υλοποίησε μία ημέρα νωρίτερα την δέσμευση που ανέλαβε, μέσω του 3ου Μνημονίου.

Τα 14 αυτά αεροδρόμια είναι της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου.Η γερμανική Fraport δεν έχει τοποθετηθεί επίσημα και διατηρεί στάση αναμονής παρακολουθώντας ωστόσο «στενά» την κατάσταση στην Ελλάδα, ειδικά με τα νέα δεδομένα.

Στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων για 40+10 χρόνια πλειοδότης ανεδείχθη η ελληνογερμανική κοινοπραξία Fraport - Slentel Ltd, η οποία προσέφερε εφάπαξ τίμημα 1,2 δισ. ευρώ, ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ κατ' έτος, ποσοστό 25% από τα από τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα και τέλη υπέρ ΥΠΑ, που φτάνουν 1,2 δισ. ευρώ για όλη την περίοδο της παραχώρησης. Παράλληλα, δεσμεύθηκε για επενδύσεις 330 εκατ. στην πρώτη τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. ευρώ για τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες.
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Item Reviewed: Δημιουργείται εμπλοκή στην παραχώρηση των ελληνικών αεροδρομίων στην Fraport Rating: 5 Reviewed By: Γιάννης Κουρδομένος