ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ >

Νατάσα Τσιρώνη: Να σταματήσει η σκανδαλώδης εκποίηση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού

Κάποια ζητήματα μείζονος σημασίας πρέπει να επανέρχονται στον σωστό χρόνο, και θεωρούμε ότι τώρα είναι ο σωστός χρόνος συνολικά να αντιταχθούμε στα σχέδια ιδιωτικοποίησης (ξεπουλήματος) του Ελληνικού.

Σημειώνουμε ό,τι έχουμε μια κυβέρνηση πολιτικών προσώπων τα οποία ήταν απόλυτα αλληλέγγυα των προτάσεων και αιτημάτων από τη πλευρά φορέων, παρατάξεων, συλλογικοτήτων, δημοτών, κ.α.,  (διαθέτουμε το σύνολο των δηλώσεων, από τη πλευρά της σημερινής κυβέρνησης και αρμοδίων, όσων αφορά το Ελληνικό) και ελλείψει της απαιτούμενης προσοχής από τη πλευρά τους θα επικεντρώσουμε στην καθημερινή τους αναπαραγωγή.

Νατάσα Τσιρώνη 18/11/15: ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Η ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΗΣ ΕΚΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ

Πέρασε ήδη ένας χρόνος από την βιαστική πρώτη υπογραφή της σύμβασης του ΤΑΙΠΕΔ με τη Lamda Development για το Ελληνικό, που αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα της μεταπολίτευσης.

Η υπογραφή αυτή βασίστηκε στο Νόμο 4062/12 και σε ένα διαγωνισμό που παραβιάζουν πολλές ευρωπαϊκές και διεθνείς οδηγίες και συμβάσεις.

Συγκεκριμένα, στην ψήφιση του Νόμου δεν εφαρμόστηκε η Οδηγία 2001/42/ΕΚ που προβλέπει Στρατηγική Περιβαλλοντική Εκτίμηση (ΣΠΕ), διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους (πολίτες της Αθήνας) και εκπόνηση Στρατηγικής Περιβαλλοντικής Εκτίμησης με εναλλακτικές προτάσεις και εκτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της επένδυσης, καθώς και μέτρα για την αντιμετώπισή τους.

Ο δε διαγωνισμός που είχε ως μοναδικό ανάδοχο την εταιρεία συμφερόντων Λάτση LAMDA DEVELOPMENT, χαρακτηρίζεται από σωρεία παρανομιών:

· Το τίμημα που θα καταβάλει ο επενδυτής είναι υποπολλαπλάσιο της πραγματικής αξίας του ακινήτου. Σε αυτό συμφωνούν η μελέτη του ΤΕΕ αλλά και οι εμπειρογνώμονες που ορίσθηκαν από την Εισαγγελία που διερευνά την υπόθεση. Συγκεκριμένα, η επενδυτική αξία του υπολογίζεται σε περίπου 3 δισ. Ευρώ, ενώ, με την σύμβαση που υπογράφτηκε, το ΤΑΙΠΕΔ θα εισπράξει μόνον το ένα τρίτο και μάλιστα σε βάθος δεκαετίας, ουσιαστικά δηλαδή θα εισπράξει το ένα πέμπτο της.

· Το κόστος της επένδυσης θα είναι τεράστιο για το δημόσιο (μεγαλύτερο του τιμήματος παραχώρησης) λόγω:

· των έργων υποδομής που θα κληθεί να υλοποιήσει προς όφελος του επενδυτή,

· των έργων μετεγκατάστασης των υπηρεσιών που στεγάζονται σήμερα σε πολλά υφιστάμενα κτήρια,

· του ανταλλάγματος που θα καταβάλλει στον επενδυτή για όσες δημόσιες υπηρεσίες παραμείνουν στο χώρο,

· των Ολυμπιακών Εγκαταστάσεων κόστους 350 εκατ. Ευρώ που δίνονται δώρο στον επενδυτή.

· Οι όροι του διαγωνισμού άλλαξαν, μετά την αποχώρηση των άλλων υποψηφίων, υπέρ του επενδυτή και κατά του ελληνικού δημοσίου. Ενδεικτικά αναφέρουμε:

· Τη χορήγηση άδειας καζίνο που δεν προβλεπόταν από την προκήρυξη του διαγωνισμού.

· Σκανδαλώδεις φοροαπαλλαγές του επενδυτή.

· Απαλοιφή του όρου σύμφωνα με τον οποίο το δημόσιο θα διατηρούσε το 30% της αξίας της έκτασης, των κτιρίων και άλλων υποδομών στο πρώην αεροδρόμιο.

Πέρα όμως από τις παράνομες διαδικασίες παραχώρησης του δημόσιου ακινήτου του Ελληνικού στον επενδυτή, υπάρχει το τεράστιο ουσιαστικό θέμα της περιβαλλοντικής και οικονομικής καταστροφής που θα συντελεστεί με αυτό το έργο.

Πρόκειται για την υπερδόμηση του χώρου, όπου προβλέπεται να κατασκευαστούν 3.000.000 τ.μ τσιμέντου. Μια νέα πόλη 30.000 κατοίκων θα προστεθεί στην πόλη μας. Το αντέχει;

Πρόκειται για τον οπτικό φράκτη που θα δημιουργηθεί στο θαλάσσιο μέτωπο με ουρανοξύστες και πολυώροφα κτήρια.

Πρόκειται για την καταστροφή της ακτογραμμής και του θαλάσσιου βυθού με προσχώσεις που θα καταστρέψουν τα προστατευόμενα λιβάδια Ποσειδωνίας.

Πρόκειται για την ιδιωτικοποίηση 3,5 επιπλέον χιλιομέτρων παραλίας της Αττικής και το κλείσιμο του δημόσιου Αθλητικού Κέντρου του Αγίου Κοσμά όπου αθλούνται τόσοι κάτοικοι της πόλης μας.

Πρόκειται για την περαιτέρω πτώση της αξίας των ακινήτων της περιοχής μετά την υπερπροσφορά νέων κατοικιών, γραφείων και καταστημάτων που θα προστεθούν στα ήδη υπάρχοντα αδιάθετα και απούλητα.

Πρόκειται για το κλείσιμο εκατοντάδων καταστημάτων των τοπικών αγορών της περιοχής, μετά το άνοιγμα των νέων εμπορικών κέντρων, όπως έγινε στον Άγιο Δημήτριο με το άνοιγμα Metro Mall.

Πρόκειται για την τελική ταφόπλακα στην περιβαλλοντική αναβάθμιση του λεκανοπεδίου που απαιτεί δημιουργία 50.000 στρ. πρασίνου:

· Θυμίζουμε ότι το Ρυθμιστικό Σχέδιο προέβλεπε τρία μητροπολιτικά πάρκα: Γουδή, Ελαιώνα, Ελληνικό. Το Γουδή και ο Ελαιώνας έχουν σταδιακά δομηθεί.

· Θυμίζουμε ότι οι συνεχείς πυρκαγιές έχουν αποψιλώσει τους ορεινούς όγκους-πνεύμονες της Αττικής (Πάρνηθα-Πεντέλη-Υμηττός).

· Επισημαίνουμε ότι στο «Μητροπολιτικό Πάρκο Πρασίνου και Αναψυχής 2.000 στρ.» που αναφέρει το σχέδιο Λάτση, δεν υπάρχει καμιά δέσμευση για την έκταση των χώρων πρασίνου ή για τον κοινόχρηστο χαρακτήρα τους! Αντίθετα, σε αυτό επιτρέπονται χρήσεις «αναψυχής, αθλητισμού, πολιτισμού, κοινωφελών λειτουργιών και πρότυπων αστικών υποδομών» (δηλαδή... τα πάντα: αναψυκτήρια, αθλητικές εγκαταστάσεις, πολιτιστικά κέντρα, κινηματογράφοι, θέατρα, νυχτερινά κέντρα, σχολεία, νοσοκομεία, παιδικοί σταθμοί, μουσεία, αμαξοστάσια, δεξαμενές, ελικοδρόμιο, και ο περιβάλλων χώρος τους), καθώς και το «εσωτερικό οδικό δίκτυο και δίκτυο πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων, υπόγειοι και υπαίθριοι χώροι στάθμευσης και τεχνικά έργα»! Τίποτα επίσης δεν δεσμεύει τον επενδυτή για δημιουργία ενιαίου χώρου δημόσιου πρασίνου.

Πρόκειται για την επιπλέον φόρτιση των δύο ήδη κορεσμένων οδικών αξόνων των νοτίων προαστίων, λεωφ. Βουλιαγμένης και Ποσειδώνος. Καμία Μελέτη Κυκλοφοριακών Επιπτώσεων δεν έχει γίνει και τα νότια προάστια κινδυνεύουν να μπλοκαριστούν με συνακόλουθες περιβαλλοντικές επιπτώσεις λόγων των ρύπων των μποτιλιαρισμάτων.

Θυμίζουμε ότι κάθε φορά που πιστέψαμε σε τέτοιες επενδύσεις που βαφτίζονται ‘ανάπτυξη’ που θα φέρει ‘πολλές θέσεις εργασίας’ το πληρώσαμε ακριβά:

· Οι θέσεις εργασίας δεν τεκμηριώνονται από οικονομοτεχνικές μελέτες.

· Οι θέσεις εργασίας που δημιουργούνται, καταστρέφουν υφιστάμενες θέσεις εργασίας.

· Συνήθως πρόκειται για λίγες, κακοπληρωμένες, περιστασιακές θέσεις εργασίας.

Θυμίζουμε ότι τα κέρδη τέτοιων επενδύσεων φεύγουν στο εξωτερικό και δεν επανεπενδύονται στην περιοχή του έργου.

Θυμίζουμε επίσης ότι η υποβάθμιση του περιβάλλοντος επιβαρύνει την υγεία των πολιτών. Αυτό συνεπάγεται μεγάλο οικονομικό κόστος για τους πολίτες και την κοινωνία (πρόνοια-περίθαλψη-ασφαλιστικά ταμεία), το οποίο όμως εμφανίζεται σε βάθος χρόνου και δεν χρεώνεται ποτέ στον επενδυτή.

Είναι φανερό ότι η συγκεκριμένη επένδυση στο Ελληνικό βλάπτει το δημόσιο συμφέρον, την ποιότητα ζωής των Αθηναίων, το περιβάλλον και την οικονομία της πόλης μας. Και ότι πρέπει με κάθε τρόπο να αποτραπεί.

Ευτυχώς η εκποίηση αυτή δεν είναι μονόδρομος. Υπάρχει η μελέτη που εκπόνησε το ΕΜΠ που διατηρεί μεγάλο μέρος των υφιστάμενων εγκαταστάσεων και τις αξιοποιεί με συγκεκριμένες χρήσεις (κοινωνικές υπηρεσίες, άθληση, πολιτισμό και έρευνα-τεχνολογία), δημιουργεί ενιαίο δημόσιο Μητροπολιτικό Πάρκο υψηλού πρασίνου και έχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Η λύση που προτείνεται είναι αυτοχρηματοδοτούμενη. Η μελέτη αυτή, η μόνη που λαμβάνει υπόψη την υπάρχουσα κατάσταση του χώρου, βασίζεται σε οικονομικά δεδομένα και πραγματικές κοινωνικές ανάγκες, και σέβεται το περιβάλλον της πόλης μας, πρέπει να ολοκληρωθεί και να υλοποιηθεί το γρηγορότερο δυνατόν προς όφελος της κοινωνίας, της οικονομίας και του περιβάλλοντος.

Οι πρόσφατες εξαγγελίες για ξεπάγωμα των διαδικασιών ολοκλήρωσης της διαδικασίας πώλησης στον όμιλο Λάτση (εκκρεμούν η ψήφιση στη Βουλή και η έγκριση του ΕΣΧΑΔΑ -του Πολεοδομικού Σχεδίου του επενδυτή- και της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου), και η επιλογή ορισμένων μελών του ΔΣ της Ελληνικό Α.Ε. δείχνουν ότι υπάρχει ξανά η πιθανότητα το δημόσιο συμφέρον και το περιβάλλον να περάσουν σε δεύτερη μοίρα, έναντι των συμφερόντων κάποιων ‘χαϊδεμένων’ επενδυτών.

Οι Οικολόγοι Πράσινοι, θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε ενάντια στην εκποίηση της δημόσιας περιουσίας στο Ελληνικό. Δεν θα επιτρέψουμε την περαιτέρω υποβάθμιση του περιβάλλοντος της πόλης μας και τις καταστροφικές για την κοινωνία και οικονομία επενδύσεις, όπου το δημόσιο ζημιώνεται προς όφελος των συμφερόντων συγκεκριμμένων πάντα επενδυτών. Απαιτούμε βιώσιμες επενδύσεις, στηρίζουμε την μελέτη που εκπόνησε το ΕΜΠ και διεκδικούμε τη δημιουργία του Μητροπολιτικού Πάρκου υψηλού πρασίνου που έχει ανάγκη η πόλη μας.

Ο αγώνας για το Ελληνικό δεν τελείωσε

Νατάσσα Τσιρώνη

Μέλος του Πανελλαδικού Συμβουλίου των Οικολόγων Πράσινων
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Item Reviewed: Νατάσα Τσιρώνη: Να σταματήσει η σκανδαλώδης εκποίηση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού Rating: 5 Reviewed By: Γιάννης Κουρδομένος