ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ >

Ενάμιση δις € από το λαό στην τσέπη του Λάτση και διωγμός των υπηρεσιών

Η μπίζνα του Ελληνικού δεν έχει εγγυήσεις, και επιτέλους κ. πρωθυπουργέ με ποια πλευρά είσαστε...

Ενάμιση δις € από το λαό στην τσέπη του Λάτση και διωγμός των υπηρεσιών οι οποίες στεγάζονται στον χώρο του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, όμως δεν είναι μόνο αυτό το ρίσκο και η ζημία του λαού, δεδομένου ότι τα κέρδη του δημοσίου δεν είναι καθόλου εγγυημένα. 

Αν λάβουμε σοβαρά υπόψιν ότι τα κέρδη του Δημοσίου από την επένδυση θα είναι 10 δισεκατομμύρια σε βάθος 25 ετών, σύμφωνα με τις θετικότερες προβλέψεις, οι οποίες δεν έχουν εγγυήσεις, και την μετεστέγαση  δεκάδων υπηρεσιών που βρίσκονται στο πρώην αεροδρόμιο, και ακόμα τα χρήματα τα οποία θα δαπανηθούν για την μετεστέγαση και ενοίκια για το σύνολο αυτών των υπηρεσιών, τα 8 δισ € τα οποία είναι το συνολικό κόστος της επένδυσης από τη πλευρά του Λάτση, σε συνάρτηση με το 1,5 δισ € το οποίο πληρώνουμε ευθείς, με το καλημέρα, και σαφώς όχι σε βάθος 25 ετίας, εμείς κρίνουμε ότι δεν εξυπηρετείται το δημόσιο συμφέρον, και ειδικότερα όταν η συγκεκριμένη επένδυση θα διαμορφώσει το κλείσιμο χιλιάδων μικρών επιχειρήσεων - και ανεργία για το υπερκέρδος του κεφαλαίου.

Τα κέρδη του Δημοσίου από αυτή την επένδυση δεν είναι καθόλου εγγυημένα, και τουλάχιστον εμείς έχουμε έντονη τη δυσαρέσκεια σε πολλούς συμπολίτες μας οι οποίοι μπορεί να ''δέχτηκαν'' το μνημόνιο, όμως στο ενδεχόμενο να περάσει το Ελληνικό στο Λάτση εξεγείρονται. Αρκετοί από αυτούς αν κλείσει η μικρή τους επιχείρηση δεν θα γίνουν υπάλληλοι του Λάτση.

Εμείς βλέπουμε με διαφορετική οπτική το θέμα, δεδομένου ότι εξετάζουμε και τον αστικό και τον κοινωνικό παράγοντα, και θεωρούμε ότι θα προκύψει και διεύρυνση - χάσμα της κοινωνικής συνοχής από την διαμόρφωση όσων θα δημιουργηθούν στο Ελληνικό. Η ύπαρξη χιλιάδων μικρών επιχειρήσεων διαδραματίζει ένα ρόλο συναναστροφής των κατοίκων στις τοπικές κοινωνίες, όταν κλείσουν οι περισσότερες ακόμα και ο τοπικός πολιτισμός - συνοχή της ευρύτερης περιοχής θα μαραζώσει. 

Αν εξετάσουμε και τον παράγοντα δημοτών, οι οποίοι εργάζονται στις υπηρεσίες οι οποίες στεγάζονται στο Ελληνικό, και όπως γνωρίζουμε από αρκετούς σε ενδεχόμενο απομάκρυνσης των υπηρεσιών από το πρώην αεροδρόμιο, είτε θα ξενοικιάσουν όσα νοικιάζουν στις γειτονιές τον όμορων δήμων, είτε θα πουλήσουν τα σπίτια τους, σε μια περίοδο που θα χάσουν το 70% της αξίας τους ώστε να διαμένουν κοντά στον χώρο εργασίας τους, η ζημία του λαού γίνετε μεγαλύτερη.

Όπως αναφέρουν από την επιτροπή αγώνα για το Μητροπολιτικό πάρκο στο Ελληνικό'' Είμαστε μπροστά σ’ ένα έγκλημα πολιτικό, περιβαλλοντικό, οικονομικό, εθνικό και οι υπεύθυνοι έχουν σοβαρές ευθύνες όχι μόνον πολιτικές αλλά και ποινικές. Να είναι σίγουροι ότι τα εγκλήματα πληρώνονται, αργά ή γρήγορα.'' (Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση)

Η σύμβαση παραχώρησης του Ελληνικού, που περιλαμβάνεται στα προαπαιτούμενα της δεύτερης αξιολόγησης για την καταβολή της υποδόσης των 2,8 δισ. ευρώ, αναμένεται να υποβληθεί το επόμενο διάστημα (πιθανότατα τη Δευτέρα) στη Βουλή για επικύρωση, μαζί με τις βελτιώσεις της αρχικής συμφωνίας του Νοεμβρίου του 2014 που περιλαμβάνονται στο MoU, το μνημόνιο κατανόησης που υπογράφτηκε πρόσφατα ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και το επενδυτικό σχήμα γράφει η «Εφ.Συν.».

Ενάμιση δις 


Yπηρεσίες οκτώ υπουργείων, η Κτηματική Υπηρεσία Πειραιά, οι εγκαταστάσεις του ΚΤΕΟ της Περιφέρειας Αττικής και κοινωνικές δομές του Δήμου Ελληνικού-Αργυρούπολης, που στεγάζονται σήμερα σε 69 κτίρια του παλιού αεροδρομίου και του αθλητικού κέντρου στον Αγιο Κοσμά, θα βρεθούν στον δρόμο μετά την επικείμενη ολοκλήρωση της διαδικασίας μεταβίβασης του Ελληνικού στον επενδυτικό όμιλο που εκπροσωπείται από τη Lamda Development.
Ανάμεσα στους δημόσιους φορείς που είναι υπό έξωση φιγουράρουν οι εγκαταστάσεις της Μετεωρολογικής Υπηρεσίας (ΕΜΥ), της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), του FIR Αθηνών, το μοναδικό αμαξοστάσιο των λεωφορείων που εξυπηρετεί όλες τις γραμμές των νότιων περιοχών της πρωτεύουσας, το ΕΚΑΒ και το τοπικό αστυνομικό τμήμα!
Πρόκειται για υποδομές που στεγάζονται σήμερα σε κτίρια συνολικής επιφάνειας 1,44 εκατ. τετραγωνικών μέτρων και η εξασφάλιση νέων χώρων μαζί με τη μετεγκατάσταση υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ, κονδύλι που θα βαρύνει εξ ολοκλήρου το Δημόσιο. Οι ανησυχούντες για το μέλλον της επένδυσης προφανώς δεν μπήκαν στον κόπο να το συμπεριλάβουν στα… οφέλη.
Κτίριο μετεγκατάστασης υπάρχει μόνο για το Εθνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ). Εχει κατασκευαστεί από χρόνια με κοινοτικά κονδύλια στην περιοχή των Λεγρενών, αλλά διαπιστώθηκε εκ των υστέρων ότι έχει ένα… μικρό πρόβλημα: βρίσκεται μακριά από τη θάλασσα, που είναι απαραίτητη για τα εργαστήρια!
Ο επενδυτικός όμιλος έχει συμφωνήσει να παραμείνουν οι προπονητικές εγκαταστάσεις στον Αγιο Κοσμά ώς την κατασκευή νέων, καθώς και οι υποδομές του FIR για μία δεκαπενταετία. Δεν είναι γνωστό αν η… διευκόλυνση θα συνοδεύεται από καταβολή ενοικίου από το Δημόσιο.
ΥΠΑ και αμαξοστάσιο
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει να λύσει δύο σοβαρά προβλήματα μετεγκατάστασης κρίσιμων υποδομών.
Το πρώτο αφορά την ΥΠΑ, που έχει διατηρήσει τις εγκαταστάσεις του παλιού αεροδρομίου, ενώ τα γραφεία της βρίσκονται στο κατάφυτο πρώην αμερικανικό κολέγιο θηλέων, κοντά στην παραλιακή λεωφόρο, καταλαμβάνοντας περίπου 210 στρέμματα.
Οι σχεδιασμοί συνδέονται με το FIR και αναζητείται χώρος, πιθανότατα κοντά στο «Ελ. Βενιζέλος», που θα συνδυαστεί με την αναβάθμιση του εξοπλισμού, ο οποίος έχει ξεπεραστεί από χρόνια, αλλά δεν ανανεώθηκε παρ’ όλο που χρηματοδοτείται από το Eurocontrol και θα πολλαπλασιάσει τα έσοδα του Δημοσίου μέσα από την αύξηση της χωρητικότητας του ελληνικού εναέριου χώρου.
Το δεύτερο αφορά το αμαξοστάσιο της ΟΣΥ, που εξυπηρετεί το 25% των λεωφορειακών γραμμών του λεκανοπεδίου και από το 2002 αξιοποιεί μια έκταση περίπου 80 στρεμμάτων κοντά στον σταθμό του μετρό στο Ελληνικό, δίπλα στη λεωφόρο Βουλιαγμένης.
Η «Ελληνικόν Α.Ε.» έχει σπεύσει να στείλει τελεσίγραφο, ζητώντας την αποχώρηση, και η προηγούμενη διοίκηση είχε αναθέσει μελέτη μεταφοράς σε νέο χώρο, με κόστος 130.000 ευρώ.
Πάνω από 810.000 τετραγωνικά μέτρα ανήκουν στην αρμοδιότητα της «Ελληνικόν Α.Ε.» και είναι μισθωμένα σε επιχειρηματίες για διάφορες χρήσεις, ενώ πρέπει να ξηλωθούν οι κεραίες όλων των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας!
Η εταιρεία, που κατέχει σήμερα το 100% των μετοχών του δημόσιου ακινήτου των 6.200 στρεμμάτων και είναι θυγατρική του ΤΑΙΠΕΔ, ακόμη και το φετινό καλοκαίρι προχώρησε σε μισθώσεις παραθαλάσσιων εγκαταστάσεων.
Στέλνει εξώσεις σε υπηρεσίες του Δημοσίου, αλλά δεν δείχνει να ανησυχεί για τη μόνιμη κατάληψη χώρων του παλιού αεροδρομίου από νταλίκες και τουριστικά πούλμαν. Το αυτοσχέδιο πάρκινγκ βρίσκεται πολύ κοντά στο φυλάκιο της αστυνομίας και τους χώρους του FIR και της ΥΠΑ.
Στους χώρους που διαχειρίζεται η συγκεκριμένη εταιρεία λειτουργούν σημαντικές υποδομές, όπως το κτίριο της ΔΕΗ (ΔΕΔΔΗΕ), που είχε κατασκευαστεί με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες και καλύπτει έκταση 3,2 στρεμμάτων.
Υπάρχουν επίσης οι εγκαταστάσεις με τις κεραίες όλων των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, καθώς και διάφορες αθλητικές εγκαταστάσεις που είχαν γίνει το 2004 και είχαν νοικιαστεί παλαιότερα σε ιδιώτες.
Στην αρμοδιότητά της ανήκουν εγκαταστάσεις τεσσάρων τουριστικών ακινήτων στην παραλία του Αγίου Κοσμά, που είναι νοικιασμένα και λειτουργούν ως χώροι διασκέδασης.
Οι υπηρεσίες που μένουν άστεγες είναι οι εξής:
■ Υπουργείο Οικονομικών. Διαθέτει τρεις διαφορετικές υπηρεσίες τελωνειακών αρχών που στεγάζονται σε χώρους του παλιού αεροδρομίου.
■ Υπουργείο Εθνικής Αμυνας. Σε έκταση περίπου 350 στρεμμάτων στεγάζεται το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών (ΚΕΑ), με κτιριακές εγκαταστάσεις συνολικής επιφάνειας 565.000 τετραγωνικών.
Λειτουργούν επίσης ο σταθμός εξυπηρέτησης πολεμικής αεροπορίας και τα γραφεία του ανωτάτου συμβουλίου αθλητισμού ενόπλων δυνάμεων. Στην αρμοδιότητά του είναι οι εγκαταστάσεις της ΕΜΥ και ο μετεωρολογικός σταθμός του Ελληνικού.
■ Υπουργείο Πολιτισμού. Είναι ο μεγάλος χαμένος, αφού πέρα από τις εγκαταστάσεις στον Αγιο Κοσμά, χρησιμοποιεί διάφορα κτίρια του παλιού αεροδρομίου για τα γραφεία διαφόρων ομοσπονδιών (κολύμβησης, γυμναστικής, υποβρύχιας δραστηριότητας, μπέιζμπολ κ.ά.).
Πάνω από 15.000 τετραγωνικά έχουν διατεθεί σε κτίρια κοντά στο ρέμα Τραχώνων για τη στέγαση της ΚΣΤ’ Εφορείας Αρχαιοτήτων, ενώ άλλα 500 τετραγωνικά αξιοποιούνται από τον Οργανισμό Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού.
■ Υπουργεία Υγείας και Εργασίας. Επτά υποδομές της αρμοδιότητάς τους έχουν βρει από χρόνια στέγη στην παλιά αμερικανική βάση. Πρόκειται για ένα θεραπευτήριο χρόνιων παθήσεων, υποδομές για άτομα με κινητικά και άλλα προβλήματα, καθώς και το ΕΚΑΒ.
 Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Σε διάφορα κτίρια στεγάζεται η υποδιεύθυνση ασφαλείας νότιου τομέα, η τροχαία, το αστυνομικό τμήμα Ελληνικού, η πυροσβεστική, το τμήμα εξουδετέρωσης εκρηκτικών μηχανισμών, καθώς η ομάδα «Δίας».
 Δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης. Στη βόρεια πλευρά του παλιού αεροδρομίου λειτουργεί το Κοινωνικό Ιατρείο, ένας παιδικός σταθμός και το πολιτιστικό κέντρο, ενώ διάφορες υπηρεσίες στεγάζονται σε διάφορα κτίσματα κοντά στην πλαζ του Αγίου Αλεξάνδρου.
Λειτουργούν επίσης το προπονητήριο μπάσκετ, ο σταθμός μεταφόρτωσης σκουπιδιών, ενώ χάνεται και η δημοτική πλαζ του Αγίου Κοσμά που είχε απελευθερώσει η προηγούμενη δημοτική αρχή, με πρωτεργάτη τον Χρήστο Κορτζίδη.
■ Κτηματική Υπηρεσία Πειραιά. Στα κτίρια που της είχαν διατεθεί στεγάζονται οκτώ διαφορετικοί φορείς και υπηρεσίες.
Μεταξύ άλλων περιλαμβάνεται η «Εθνική Κεφαλαίου Α.Ε.», οι ναυτικοί όμιλοι Αγίου Κοσμά, Αιγυπτιωτών και Ελληνικού, οι ενώσεις Κρητών και Ποντίων και τα γραφεία της ΠΑΕ του Εθνικού Πειραιά.
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Item Reviewed: Ενάμιση δις € από το λαό στην τσέπη του Λάτση και διωγμός των υπηρεσιών Rating: 5 Reviewed By: Γιάννης Κουρδομένος