ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ >

Η αναμονή των επιβατών στα νοτιοανατολικά είναι μεγαλύτερη από άλλες περιοχές

Οι συμπολίτες μας καθημερινά συζητούν την ταλαιπωρία αναμονής στα ''Γλυφαδιώτικα'' δρομολόγια των αστικών συγκοινωνιών, και πολλές φορές έχουμε ακούσει και για ανάλογη ταλαιπωρία αναμονής σε γειτονικούς δήμους, όπως ο Άλιμος, ο οποίος έχει την γραμμή 101 Άλιμος - Ελληνικό.

Εμείς καθημερινά διαπιστώνουμε πολύωρη αναμονή των συμπολιτών μας στο Μετρό Ελληνικού με προορισμό την Άνω Γλυφάδα, και ειδικότερα την  Τερψιθέα, και σαφώς αρκετοί συμπολίτες μας μπορεί να εξυπηρετούνται από τα  δρομολόγια του 154 και του 124, όμως, για τους κατοίκους της συνοικίας στην πλατεία Καραϊσκάκη και γύρω από αυτήν η αναμονή είναι μεγαλύτερη.

Χαρακτηριστικά παραθέτουμε χθεσινές φωτογραφίες στις 4:30 μ.μ. με καταμετρημένους 50 συμπολίτες μας στην αναμονή στο μετρό Ελληνικού. 




Την αποφόρτιση κάποιες φορές την κάνει και η δημοτική συγκοινωνία του δήμου, χωρίς ωστόσο να αποτελεί κανόνα, δεδομένου ότι τα δρομολόγια των αστικών συγκοινωνιών στα νοτιοανατολικά προάστια, λόγω απολύσεων και ελλείμματος πυκνών δρομολογίων, δεν εκτελούνται με την συχνότητα άλλων περιοχών.

Εν τω μεταξύ τη συγκρότηση επιτροπής, η οποία θα διαμορφώσει προτάσεις για τη βελτίωση του στόλου των λεωφορείων και των τρόλεϊ της πρωτεύουσας και θα αξιολογήσει τις ανάγκες της εταιρείας, προχώρησε η διοίκηση της ΟΣΥ ΑΕ εν όψει της απόσυρσης ανησυχητικά μεγάλου αριθμού οχημάτων παλαιότερης τεχνολογίας λόγω της περιβαλλοντικής νομοθεσίας.

Ο συγκοινωνιακός φορέας θα διερευνήσει τη χρηματοδότηση των αναγκών της μέσω του νέου ΕΣΠΑ, αν και τα κονδύλια του σχετικού επιχειρησιακού προγράμματος (Υποδομές & Περιβάλλον) είναι δεσμευμένα σε μεγάλα έργα και τα διαθέσιμα χρήματα είναι ελάχιστα.

Σύμφωνα με έγγραφο που αναρτήθηκε στη «Δι@ύγεια», συστάθηκε επιτροπή για «τη διαμόρφωση πρότασης βελτίωσης του στόλου και την αξιολόγηση των αναγκών προμήθειας νέων λεωφορείων ή τρόλεϊ». Έργο της είναι η αξιολόγηση των υφιστάμενων στοιχείων για τη λειτουργική κατάσταση του στόλου της ΟΣΥ, την αποτύπωση των μεσοπρόθεσμων αναγκών και τον χρονικό καταμερισμό τους.

Επίσης, η Επιτροπή θα αναλάβει την αξιολόγηση των δυνατοτήτων «αξιοποίησης ενδεχόμενων δράσεων με σκοπό την αξιοποίηση του εγχώριου δυναμικού της χώρας συνδυαστικά ή μη» για την προμήθεια λεωφορείων.

Στόχος της εταιρείας, όπως αναφέρεται, είναι η βελτίωση του στόλου, η κάλυψη συνδυασμένων δράσεων που θα απαιτηθούν από τον ανασχεδιασμό του συγκοινωνιακού έργου και η χρήση οχημάτων και τεχνολογιών και μεθόδων φιλικών προς το περιβάλλον.

Η Επιτροπή θα καταθέσει πρόταση «για τις δυνατότητες βελτίωσης του στόλου και προμήθειας νέων οχημάτων με τον ταυτόχρονο προσδιορισμό του τύπου και του αριθμού αυτών».

Οι ανάγκες προσδιορίζονται -μεταξύ άλλων- από τον «ανασχεδιασμό της παραγωγής συγκοινωνιακού έργου και τις προς υλοποίηση κατευθυντήριες γραμμές δράσεις του ΟΑΣΑ» και τις πραγματικές ανάγκες της ΟΣΥ σε συγκεκριμένους τύπους και τεχνολογίες οχημάτων, λαμβάνοντας υπόψη τη φιλικότητα προς το περιβάλλον, τις νέες τεχνολογίες, τις δαπάνες συντήρησης και την ηλικία του υφιστάμενου στόλου.

Συνάρτηση της μελέτης αυτής θα είναι και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του προγράμματος ανάπτυξης των μέσων σταθερής τροχιάς της Αττικής, επισημαίνεται στο έγγραφο. Σημειωτέον ότι πέραν των εν εξελίξει έργων στις επεκτάσεις του μετρό και του τραμ προς τον Πειραιά, όπως παρατηρούν κύκλοι της κατασκευαστικής αγοράς, ακόμη και εάν αύριο το πρωί «έκλεινε» η χρηματοδότηση και δημοπρατούνταν η γραμμή 4 του μετρό, εργοτάξια δεν θα στήνονταν πριν το 2018.

Η επεξεργασία των στοιχείων, αναφέρεται, θα γίνει βάσει των υπαρχουσών μελετών πρόβλεψης του συγκοινωνιακού έργου της ΟΣΥ για την επόμενη πενταετία και των πολιτικών ανανέωσης του στόλου.

Σύμφωνα με μελέτη της ΟΣΥ, που έφερε στο φως «Το Βήμα της Κυριακής», φέτος θα ξεκινήσει η μείωση του στόλου της εταιρείας σε λεωφορεία και τρόλεϊ, λόγω της ηλικίας τους, της περιβαλλοντικής νομοθεσίας (αποκλείεται η χρήση οχημάτων ηλικίας άνω των 22 ετών) και των τεχνικών προβλημάτων.

Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, αυτό θα έχει ως άμεση επίπτωση ο ενεργός στόλος των λεωφορείων και των τρόλεϊ να μειωθεί κατά 22% και 38% αντίστοιχα, με αποτέλεσμα η ΟΣΥ να οδηγηθεί σε περικοπή δρομολογίων, αφού ήδη το συγκοινωνιακό πρόγραμμα «βγαίνει» με τεράστιες δυσκολίες.

Σύμφωνα με τις προβολές της ίδιας μελέτης, το 2023 θα έχουν απομείνει μόλις 800 από τα περισσότερα από 2.000 διαθέσιμα σήμερα λεωφορεία.

Έτσι, το σύστημα των αστικών συγκοινωνιών αναζητεί τουλάχιστον 80 εκατ. ευρώ προκειμένου να ανανεώσει τον στόλο και να συνεχίσει να εκτελεί το υφιστάμενο συγκοινωνιακό έργο.

Η ΟΣΥ έχει ζητήσει την ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ της κατ' ελάχιστον προμήθειας 120 αρθρωτών πετρελαιοκίνητων λεωφορείων (τουλάχιστον Euro VI), προϋπολογισμού 36 εκατ. ευρώ και 180 τυπικών πετρελαιοκίνητων λεωφορείων (τουλάχιστον Euro VI), προϋπολογισμού 45 εκατ. ευρώ. Επίσης, έχει προτείνει σε επόμενη φάση να γίνει προμήθεια 45 τυπικών τρόλεϊ νέας τεχνολογίας, προϋπολογισμού 25 εκατ. ευρώ.

Στο μεταξύ, με απόφαση της διοίκησης συστάθηκε άλλη επιτροπή η οποία θα αποτυπώσει -μεταξύ άλλων- τις ανάγκες των υποδομών της εταιρείας σε αναγκαία έργα ενεργειακής αναβάθμισης, την προσαρμογή στις απαιτήσεις περιβαλλοντικής διαχείρισης και εναρμόνισης του συνόλου των υποδομών στις απαιτήσεις της υφιστάμενης νομοθεσίας περί αδειών λειτουργίας κτλ.

Οι συγκεκριμένες δράσεις εξετάζεται να χρηματοδοτηθούν από το νέο ΕΣΠΑ, με στόχο να αποτελέσει μέρος ενός συνολικού σχεδιασμού για την ανάπτυξη και την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού των εγκαταστάσεων της εταιρείας.

Υποσημείωση του Γλυφάδα web: Ευελπιστούμε το νέο ΕΣΠΑ να καλύψει τις ανάγκες ΟΣΥ και ΟΑΣΑ και να εκσυχρονιστεί ο στόλος των λεωφορείων, τρόλεϊ, κ.α., εξυπηρετώντας καλύτερα τους επιβάτες, όμως οι αρμόδιοι που επεξεργάζονται τις προτάσεις ελπίζουμε να μην ξεχάσουν και τα δικά μας αιτήματά τα οποία χρονίζουν δεκαετίες. 
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Item Reviewed: Η αναμονή των επιβατών στα νοτιοανατολικά είναι μεγαλύτερη από άλλες περιοχές Rating: 5 Reviewed By: Glyfadaweb
f="https://unpkg.com/video.js/dist/video-js.css" rel="stylesheet">