ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ >

Το «Άξιον εστί» Μίκη Θεοδωράκη - Οδυσσέα Ελύτη αναβιώνει στις 12 / 10 / 2018

Το «Άξιον εστί» του 1964 του Μίκη Θεοδωράκη σε ποίηση Οδυσσέα Ελύτη ''αναβιώνει'' στις  12/10/2018 από τέσσερις αναγνωρισμένους Έλληνες καλλιτέχνες με διεθνή πορεία, ενώ όπως διαπιστώσαμε τους τελευταίους μήνες , είμαστε οι μοναδικοί , οι οποίοι όποτε λειτουργεί ο ''φαντομάς'' της γειτονιάς στους 93,4 MHZ , μεταδίδει ορισμένα έργα του Μίκη Θεοδωράκη στον ''ουρανό'' της Άνω Γλυφάδας, διότι από το σύνολο των εμπορικών Ραδιοφωνικών σταθμών είναι ''κομμένος''.

Στη συναυλία την Παρασκευή 12 Οκτωβρίου στις 8:30 μ.μ. στην αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης συμμετέχουν ο μαέστρος Γιώργος Πέτρου, ο τραγουδιστής Βασίλης Παπακωνσταντίνου , ο ηθοποιός Νίκος Καραθάνος, και ο βαρύτονος Δημήτρης Πλατανιάς.  




Βίντεο αρχείου του ΓΛΥΦΑΔΑ WEB στις 18/5/2017 από εκδήλωση στο Σύνταγμα με την Λαϊκή Ορχήστρα «Μίκης Θεοδωράκης» , με μουσική από το «Το Άξιον εστί» του 1964 , μια επεισοδιακή νύχτα κατά την οποία ''φάγαμε'' τα χημικά ... διότι εκδηλώναμε ειρηνικά και πολιτισμένα κατά του Μνημονίου. 

Το λαϊκό ορατόριο «Άξιον εστί» του Μίκη Θεοδωράκη σε ποίηση Οδυσσέα Ελύτη, που γράφτηκε την περίοδο 1960-1963, αποτελεί έργο-σταθμό για την ελληνική μουσική. 

«Το Άξιον εστί» του 1964

Ο συνθέτης επισημαίνει σε κείμενο που συνοδεύει την έκδοση του «Άξιον εστί» σε παρτιτούρα : «“Το Άξιον εστί” του Ελύτη αποτελεί ένα μνημείο της σύγχρονης ελληνικής τέχνης. Το έργο διατρέχει ολόκληρη την ιστορική περίοδο του ελληνικού έθνους. Από την γένεση “αυτού του κόσμου του μικρού, του μέγα” έως την προφητική ενόραση των δεινών που επισώρευσε επάνω μας η δικτατορία. Τρία είναι τα βασικά του μέρη: Η Γένεσις, Τα Πάθη και το Δοξαστικόν (Άξιον εστί). Ως προς την εσωτερική του διάρθρωση υπάρχουν επίσης τρία διαφορετικά στοιχεία: η Αφήγηση, ο “Ύμνος” και το Χορικό. Για το πρώτο ο ποιητής χρησιμοποιεί τον πεζό λόγο. Για το δεύτερο τον ελεύθερο και για το τρίτο τον μετρικό στίχο. Έτσι στη δική μου δουλειά χρησιμοποίησα αντίστοιχα: τον Αναγνώστη, που διαβάζει το κείμενο, τον Ψάλτη για τους “Ύμνους” και τον Λαϊκό Τραγουδιστή για τα Χορικά. Αλλά τρία επίσης βασικά στοιχεία ολοκληρώνουν τη μουσική δομή του έργου: η μικτή χορωδία, η ορχήστρα και τα λαϊκά όργανα… Με “Το Άξιον εστί” προσπάθησα να διευρύνω τους ορίζοντες της έντεχνης λαϊκής μουσικής». 

«ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ – Ωδή στον Μπετόβεν» 

Στο πρώτο μέρος της συναυλίας, θα παρουσιαστεί το έργο του συνθέτη «ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ – Ωδή στον Μπετόβεν» 

Πρόκειται για μια σημαντική πρώτη παγκόσμια εκτέλεση από τους Μουσικούς της Καμεράτας – Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής και τον Γιώργο Πέτρου. Η Συμφωνία αρ. 1 γράφτηκε το 1945 για ορχήστρα εγχόρδων, μικτή χορωδία και αφηγητή. 

Το πρόγραμμα

 Α΄ ΜΕΡΟΣ «ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ – Ωδή στον Μπετόβεν»

 Β΄ ΜΕΡΟΣ «ΤΟ ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ» 

Υ.Γ: Σαφώς εμείς , σε αντιδιαστολή του Βασίλη Παπακωνσταντίνου , δεν είμαστε για τα ''Μέγαρα'', όμως εγκρίνουμε την επιλογή του, διότι το «Το Άξιον εστί» είναι ''βράχος'' , ( ογκόλιθος ), και κορυφαίο διαχρονικό Ελληνικό * ''ROCK'', και άλλωστε ο Παπακωνσταντίνου έχει ερμηνεύσει μοναδικά αρκετούς από τους κολοσσούς της Ελληνικής Μουσικής.

* Ο όρος ροκ , αναφορικά με το έργο του Μίκη Θεοδωράκη , ίσως αποτελεί αφορμή για παρεξήγηση , διότι ακόμα και το ροκ υστερεί σε σχέση με όσα άφησαν παρακαταθήκη οι Έλληνες Δημιουργοί , τα οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένα τόσο με το λαό όσο και με τη χώρα μας, ενώ το ροκ με την ευρεία του έννοια μας ήρθε κάποια στιγμή ''εισαγόμενο'' και εμπλούτισε παράλληλα όσων είχαν προϋπάρξει την μετεξέλιξη της ελληνικής μουσικής.

* Κατά τον ίδιο τρόπο, χαρακτηρίσαμε ''ροκ'' και το έργο του Βασίλη Τσιτσάνη, ο οποίος σαφώς δεν είχε επιρροές από την ροκ μουσική.
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Item Reviewed: Το «Άξιον εστί» Μίκη Θεοδωράκη - Οδυσσέα Ελύτη αναβιώνει στις 12 / 10 / 2018 Rating: 5 Reviewed By: Γιάννης Κουρδομένος