ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ >

Αίτηση για χώρο στο Ψηφιακό Ραδιόφωνο

“Να δεσμευτεί χώρος για την ερασιτεχνική ραδιοφωνία στο ψηφιακό ραδιόφωνο” αξίωσε μια πρωτοβουλία ερασιτεχνικών σταθμών, της οποίας δεν γνωρίζουμε ονομαστικά ποιοι είναι οι συμμετέχοντες , ενώ στα Νότια προάστια Αττικής έχουμε τετελεσμένα κατάθεσης ολοκληρωμένων φακέλλων για τοπική λειτουργία , το 1989 - 1991 , οι οποίοι δεν είχαν καμία απόκλιση από τους φακέλλους που είχαν καταθέσει διαπλεκόμενα κέντρα , ( εφοπλιστές , όμιλοι , κ.α. ) χωρίς να δοθούν άδειες , σε πλήρη αντιδιαστολή των ομίλων και κομματικών φίλων.

Του Γιάννη Κουρδομένου
glyfadaweb@gmail.com

Είναι γνωστό ότι ο πρώτος νόμος για αδειοδότηση τοπικών ερασιτεχνικών σταθμών 1730/87 , όπως και οι δυο επόμενοι , προέβλεπαν τη ρύθμιση του νομικού πλαισίου της ραδιοφωνίας στην Ελλάδα, νόμος Βενιζέλου 2328/1995 (Κεφάλαιο Β, άρθρο 6, παράγραφος 9), και ο νόμος Ρουσόπουλου 3592/2007 (άρθρο 8, παράγραφος 21) όμως δεν δόθηκε ούτε μια άδεια ως δείγμα.

Το 2004 παρέκαμψαν ακόμα και τις συστάσεις του προέδρου της Δημοκρατίας

Προσωπικά εμένα , ενώ είχα τρεις επιστολές από τον πρόεδρο της Δημοκρατίας , Κωστή Στεφανόπουλο , ο οποίος αξίωνε την παρέμβαση του Υπουργού για διευθέτηση του ζητήματός μας και αδειοδοτήσεως , ο τότε υπουργός επικρατείας , και στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας , Θ . Ρουσόπουλος , με απέφυγε όπως ο διάολος το λιβάνι.

Στιγμές της ναζιστικής Γερμανίας το 2005 !

Είναι γνωστό στο πανελλήνιο ποια σχέση είχε ο τέως υπουργός Θ. Ρουσόπουλος και μέλη της οικογενείας του με τη διαπλοκή , και περισσότερο γνωστό τοπικά ότι το 2005 δεχθήκαμε για πολλοστή φορά καταχρηστική Διώξη - Κατάσχεση από το Α/Τ Γλυφάδας με τη συμμετοχή και ''ειδικών δυνάμεων'' οι οποίες εισέβαλαν σε χώρους και διαμερίσματα άσχετα με τον Ρ/Σ με παρατεταμένα όπλα

Τονίζεται στον κ. Υπουργό, ο οποίος τυγχάνει και προσωπικός φίλος του πρωθυπουργού , ότι δεν έχουμε τη τάση στο να θέτουμε δημόσια ψεύδη, άρα είναι σαφές πως κυβερνούσε και η Κυβέρνηση Καραμανλή επί διακυβέρνησης ΝΔ προασπίζοντας τα συμφέροντα ημέτερων αστικών κομμάτων, κατά όσων όφειλαν να αδειοδοτήσουν, διότι είχαν προηγηθεί οι αιτήσεις μας στους αρμοδίους , και οι συστάσεις του προέδρου της Δημοκρατίας, και κυρίως τελούσουν σε ισχύ οι Νόμοι 1730/87 και 2328/1995 (Κεφάλαιο Β, άρθρο 6, παράγραφος 9).


9. "Νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, σωματεία, αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρείες, και ιδρύματα του άρθρου 108 του Αστικού Κώδικα, μπορούν να ζητούν άδεια ίδρυσης και λειτουργίας ερασιτεχνικού τοπικού ραδιοφωνικού σταθμού σύμφωνα με τη διαδικασία χορήγησης αδειών του άρθρου 7 του ν. 2328/1995. Οι τεχνικές προδιαγραφές που πρέπει να πληρούν οι σταθμοί αυτής της κατηγορίας, καθώς και η περιοχή συχνοτήτων όπου πρέπει να εκπέμπουν καθορίζονται με την κοινή απόφαση των Υπουργών Μεταφορών και Επικοινωνιών και Τύπου και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης της παραγράφου 4 του άρθρου αυτού. Οι σταθμοί αυτής της κατηγορίας μπορούν να λειτουργούν από κοινού στην ίδια ή στις ίδιες συνδυασμένες συχνότητες με προσδιορισμό των ωρών ή των ημερών εκπομπής του κάθε σταθμού. Κατά τα λοιπά οι σταθμοί αυτοί εξομοιώνονται με τους υπόλοιπους τοπικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς.

Επίσης , είναι γνωστό στη Γλυφάδα , καθώς και στα Νοτιοανατολικά προάστια Αττικής , μια περιοχή στην οποία δεν υπάρχει ούτε ένας αμιγώς τοπικός σταθμός , ενημερωτικός , η ακόμα μουσικός , οι προγενέστερες κυβερνήσεις , αντί να διαμορφώσουν το πλαίσιο αναλογικότητας και δημοκρατικότητας , συναλλάσσονταν με οικονομικούς παράγοντες , και πέρασαν όλες τις συχνότητες σε ορισμένες - γνωστές - οικογένειες , οι οποίες με τη συμβολή πολιτικών και αστικών κομμάτων διαμόρφωσαν τους όρους της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας όσο οι ίδιοι αποκόμιζαν πολλαπλά.

Γλυφάδα FM 1977 - 2005 Διώξεις - Κατασχέσεις

Περισσότερο γνωστό είναι πόσες διώξεις και κατασχέσεις δεχτήκαμε όσοι από εμάς πρωτοστατήσαμε στο χώρο των ερτζιανών FM , όπως ο υποφαινόμενος , διότι έχοντας δεχθεί σειρά από διώξεις - κατασχέσεις , καθώς επίσης, και δαπανήσει αρκετά εκ. δρχ, αξιώναμε - αιτούμαστε - την κάλυψη των σύννομων αιτήσεών μας και αδειοδοτήσεις.

Έχοντας το βασικό δεδομένο , σε όλες τις προηγμένες χώρες , να έχουν δοθεί είτε ερασιτεχνικές, είτε LOWER POWER άδειες , καθίσταται σαφές ότι στη δική μας χώρα, με όποια κυβέρνηση , υφίστανται αγκυλώσεις , πολιτικές σκοπιμότητες , κοινοβουλευτική καπηλεία , και ελλειμματική εκπροσώπηση του κοινωνικού συνόλου.

Έχοντας αυτά τα δεδομένα από το 1989 μέχρι και το 2005 , σειρά από διώξεις - κατασχέσεις αντί αδειοδοτήσεως , είναι σαφές ότι δεν δέχεσαι κανένα αστικό πολιτικό κόμμα στην τοπική αυτοδιοίκηση , διότι η μη χορήγηση επί δεκαετίες αδειών , αυτού του τύπου , είναι καταφανώς εμφανές ότι στόχευε στην ενδυνάμωση των αστικών πολιτικών κομμάτων , καθώς και των οικονομικών παραγόντων , αντί της αυθεντικής δημοκρατίας , της ισονομίας , και της ισοπολιτείας.

«Πάγωσε» η αδειοδότηση των Ραδιοφωνικών σταθμών

Η ελληνική κυβέρνηση εγκατέλειψε την προσπάθεια για την αδειοδότηση των ραδιοφωνικών σταθμών , ''πάγωσε'' δεδομένου ότι κανείς από τους υποψήφιους ''παρόχους'' δεν πληρούσε τα κριτήρια αδειοδοτήσεως, ενώ εμείς πριν από δεκαετίες είχαμε αξιώσει τη θέσπιση ενός νομικού πλαισίου το οποίο θα δίνει τη δυνατότητα το δημόσιο , η Ε.Ρ.Τ , καθώς και ιδιωτικές εταιρίες τηλεπικοινωνιών να αναλάβουν από κοινού το ρόλο παρόχου, όμως με ξεκάθαρο πλαίσιο.

Πανελλαδικά πωλείται ραδιοφωνικός ''αέρας'' 

Καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες αγγελιών στις οποίες πωλούνται ραδιοφωνικοί σταθμοί , με βεβαίωση λειτουργίας από το 1989 , και εννοώντας πωλούνται εννοούμε ότι πωλείται ο ''αέρας'' δεκάδες χιλιάρικα ευρώ , χωρίς στούντιο , χωρίς μηχανήματα , χωρίς υποδομές , κ.α. ( Πωλείται η βεβαίωση λειτουργίας , χωρίς να υπάρχει άδεια λειτουργίας , διότι η βεβαίωση λειτουργίας Ρ/Σ δεν παρέχει  άδεια λειτουργίας, και είναι ξεκάθαρο ότι το Ε.Σ.Ρ σε κάθε βεβαίωση λειτουργίας αναφέρει ρητά ότι αυτή δεν παρέχει το δικαίωμα αδειοδοτήσεως.)

Σαφώς με τα δεδομένα του παρόντος , η εμμονή για τον χώρο ραδιοφωνίας , όταν υπάρχει το διαδίκτυο , το οποίο παρέχει τη δυνατότητα ψηφιακής εκπομπής , καθιστά σαφές ότι αρκετοί πολίτες ενδιαφέρονται για το τόπο τους , ενώ το διαδίκτυο απλώνει παγκόσμια. 

Επιδότηση από το τέλος ραδιοτηλεόρασης

Η πολιτεία είναι υπόχρεη να στηρίξει το σύνολο των μη εμπορικών - κερδοσκοπικών - σταθμών από το τέλος Ραδιοτηλεοράσεως , όπως το έχουμε αξιώσει πριν από δεκαετίες , δεδομένου ότι οι τοπικοί σταθμοί συμβάλουν στον ενδογενή τοπικό πολιτισμό κάθε περιοχής , και άλλωστε κάθε τοπική κοινωνία πανελλήνια πληρώνει τέλος. 

Τα αστικά κόμματα δια μέσω των στελεχών τους, οι οποίοι ως αρμόδιοι είχαν υποχρέωση να υπηρετήσουν την κοινωνία , αντί να στηρίξουν όσες προσπάθειες υπήρχαν , έστησαν μηχανισμούς καταστολής , διώξεων και κατασχέσεων , με απώτερο στόχο τους τον σφετερισμό του Πολιτεύματος , την ευημερία κομματικών τους ημέτερων , καθώς και διαπαραταξιακά διορισμένων.

Αντί ισχύος των αυτονόητων , τα οποία τα είχαμε συζητήσει με τον πρόεδρο της Δημοκρατίας , διότι όσα αναφέρονται πιο κάτω αποτελούσαν δικές μας αιτήσεις - αξιώσεις στο καθεστώς της αναλογικής ραδιοφωνίας FM , τα στελέχη αστικών πολιτικών κομμάτων εξουσίας πρέσβευαν την πάταξη , την καταστολή , τις διώξεις - κατασχέσεις , ώστε να υποβαθμίζεται το πολίτευμα , και να αλλοιώνεται η κοινωνική συνοχή κάθε περιοχής , για τα πάσης φύσεως συμφέροντα.

Αντί να στηρίξουν τους πρωτοπόρους και πρωτεργάτες του χώρου , έχουμε τα πλήρη στοιχεία επί δεκαετίες , υποστηρίξεως εκατοντάδων άλλων , με παροχές από ευρωπαϊκά κονδύλια, επιδοτήσεις από το Υπουργείο Πολιτισμού, φορείς , τους δήμους , κ.α.

Το καθεστώς αδειοδοτήσεως και παρόχου από την κυβέρνηση με υπογραφή Νίκου Παππά

Οι πανελλαδικές άδειες τιμώνται στο ένα εκατομμύριο ευρώ ! Ενδιαφέρον έχει ωστόσο πώς κοστολογούνται οι τιμές εκκίνησης της δημοπρασίας ανά περιοχή.  Η πιο ακριβή περιοχή είναι η Αττική, με 77.300 ευρώ ανά δίαυλο, με τη δυνατότητα να φτάσει περίπου στο μισό εκατομμύριο !

Ακολουθεί η Θεσσαλονίκη και η κεντρική Μακεδονία με 31.400 ανά δίαυλο, με τη δυνατότητα και οι τρεις δίαυλοι να φτάσουν τις 94.200 ευρώ. 

Ακολουθούν με τιμές εκκίνησης ανά δίαυλο η Λάρισα με 10.400, η Πάτρα με 6.600, η Λαμία με 6.400, το Ηράκλειο και τα Ακαρνανικά με 6.000, το Παγγαίο (Ανατ. Μακεδονία) με 5.400 και η Δυτική Κρήτη (Χανιά Ρέθυμνο) με 5.300 ευρώ. 

Η κατακρεούργηση της ισοπολιτείας

Αν κάποιος επιθυμεί να γίνει ''πάροχος'' σε ένα νομό , και ειδικότερα στο Ν. Αττικής , ώστε να αναμεταδίδει έξι ραδιοφωνικούς σταθμούς , ( χωρίς ο ίδιος να είναι ιδιοκτήτης σταθμού ), πρέπει να πληρώσει μισό εκ. ευρώ , για τρεις σταθμούς 231 χιλιάδες,  ενώ στη Θεσσαλονίκη για τρεις ραδιοφωνικούς σταθμούς θα πληρώσει 94 χιλιάδες.

Άλλος λαός στη Θεσσαλονίκη , άλλη ταρίφα , και άλλος λαός στο Ν.Αττικής , και στις υπόλοιπες περιοχές κ. εκσυχρονιστές  ; ( Τα χρήματα τα οποία λαμβάνουν από διαφημίσεις οι Ραδιοφωνικοί σταθμοί στη Θεσσαλονίκη , είναι λιγότερα έναντι των Αθηναϊκών σταθμών ; Εννοούμε, όταν ένα ραδιόφωνο της Θεσσαλονίκης διαφημίζει μια πολυεθνική, η ακόμα μια μεγάλη εταιρία , παίρνει λιγότερα χρήματα από τον σταθμό της Αθήνας ; )

Για εμάς , αναφορικά με τους εμπορικούς σταθμούς , πρέπει να υπάρξει ένας συμψηφισμός κατοίκων , εσόδων , ακροατών , διότι αν ένας σταθμός του Ν.Αττικής έχει ανάλογα έσοδα με ένα σταθμό της Περιφέρειας , γιατί πρέπει να καλείται να πληρώσει τετραπλάσιο τίμημα ; Άλλωστε είναι γνωστό ότι κάθε Ρ/Σ ακόμα και να βρίσκετε σε περιοχές με αρκετά εκ. κατοίκων το έρεισμά του είναι ορισμένες χιλιάδες, ποτέ δεν είναι το σύνολο, η ακόμα και η πλειονότητα.
Τιμές Εκκίνησης ανά αριθμό Διαύλων ανά ΠΑ (σε ευρώ)
α/αΠεριοχή Απονομής1 Δίαυλος2 Δίαυλοι3 Δίαυλοι4 Δίαυλοι5 Δίαυλοι6 Δίαυλοι
ΠΑ20 ATTIKI77.300154.600231.900309.200386.500463.800
ΠΑ5 THESSALONIKI31.40062.80094.200
Όσοι επιθυμούν την εξουσία , η ακόμα την Περιφέρεια και την Αυτοδιοίκηση , οφείλουν να υπηρετούν τη κοινωνία , ενώ εμείς είμαστε βασικοί μάρτυρες επί 42 χρόνια ότι δεν έχει ισχύσει. Αντιθέτως, είμαστε μάρτυρες διαπλοκής , υπογείως υπηρέτησης οικονομικών παραγόντων , ( βλέπε Δήμος Γλυφάδας και συνεργαζόμενοι ''χορηγοί επικοινωνίας'' ), και διαμόρφωση όρων για την φυσική εξόντωση ΕΛΛΗΝΩΝ πολιτών με σειρά διώξεων - κατασχέσεων, όπως και παρανομίες στο σύνολο των σύννομων - πρωτοκολλημένων αιτήσεών μας σε αρμοδίους πολιτικούς, αιρετούς.

Παραθέτουμε την αίτηση για χώρο στην ψηφιακή ραδιοφωνία και τίθεται υπόψιν του κ. Υπουργού Ν. Παππά.

Να δεσμευτεί χώρος για την ερασιτεχνική ραδιοφωνία στο ψηφιακό ραδιόφωνο

Η πρόταση κατατέθηκε στα πλαίσια της δημόσιας διαβούλευσης επί του Νομοσχεδίου “Αδειοδότηση ιδιωτικών ραδιοφωνικών σταθμών επίγειας ψηφιακής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης”.

Η πρωτοβουλία για την ερασιτεχνική ραδιοφωνία αποτελεί έναν φορέα που συστάθηκε με στόχο την εκπροσώπηση και την υπεράσπιση των ερασιτεχνικών ραδιοφωνικών σταθμών της Ελλάδας.

Στα πλαίσια της συμβολής μας στη δημόσια διαβούλευση για την αδειοδότηση της ψηφιακής ραδιοφωνίας, αιτούμαστε:

τη δημιουργία ξεχωριστής κατηγορίας αδειοδότησης αλλά και τη δέσμευση συχνοτήτων για τους ερασιτεχνικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς της χώρας
τη δωρεάν ή με συμβολικό ποσό φιλοξενία στον ψηφιακό πάροχο των ραδιοφωνικών σταθμών που λειτουργούν από μη-κερδοσκοπικούς κοινωνικούς και πολιτιστικούς και πολιτικούς φορείς βάσης
τη θεσμοθέτηση ελάχιστης συμβολικής συνεισφοράς στους συλλογικούς φορείς διαχείρισης δικαιωμάτων μουσικής.

Επιγραμματικά, η αιτιολογία μας βασίζεται στα εξής:

Η χορήγηση μη κερδοσκοπικών αδειών και η θέσπιση του κοινωνικού ραδιοφώνου περιλαμβάνονταν στις προεκλογικές εξαγγελίες του κυβερνώντος κόμματος για τη αναμόρφωση των ΜΜΕ, δια στόματος του προέδρου του Αλέξη Τσίπρα και ως μέρος του επισήμως κατατεθειμένου προγράμματος των εκλογών του 2015 (“Πρόγραμμα για τα ΜΜΕ”, παράγραφος 4). Οι μη κερδοσκοπικές άδειες δεν αναμένεται να έχουν δημοσιονομικές επιπτώσεις και κατά συνέπεια δεν εμπίπτουν στην τροποποίηση του προεκλογικού προγράμματος όπως προέκυψε μετά την υπογραφή του μνημονίου στήριξης και τις νέες εκλογές του 2015.

Παρότι δύο κυβερνήσεις του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και της Νέας Δημοκρατίας αντίστοιχα, είχαν προβλέψει αναφορά στην ερασιτεχνική ραδιοφωνία, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με το παρόν νομοσχέδιο είναι η πρώτη κυβέρνηση ιστορικά απαλείφει πλήρως κάθε σχετική αναφορά.

Η ερασιτεχνική ραδιοφωνία υπήρξε ιστορικά πρωτοπόρος στην Ελλάδα, πρωτοστατώντας στο κίνημα της ελεύθερης ραδιοφωνίας, που εδραίωσε τις βασικές δημοκρατικές αξίες της πολυφωνίας στο ραδιόφωνο και τα ΜΜΕ, αποτελώντας παράλληλα βασικό πυλώνα διεκδίκησης δικαιωμάτων αλλά και προώθησης εναλλακτικών μη εμπορικών πολιτιστικών αξιών. 

Υπό την πίεση αντίξοων νομικών και οικονομικών συνθηκών αλλά και λόγω της μη εφαρμογής της κείμενης νομοθεσίας, η θέση της ερασιτεχνικής ραδιοφωνίας έφθινε σημαντικά τις δύο τελευταίες δεκαετίες, χωρίς όμως να εξαλειφθεί.

Σε ολόκληρη την Ελλάδα λειτουργούν αυτή τη στιγμή 10 πανεπιστημιακοί ραδιοφωνικοί σταθμοί, 25 ραδιοφωνικοί σταθμοί από συλλόγους, σωματεία και πολιτικά εγχειρήματα, καθώς και περίπου 100 ερασιτέχνες χαμηλής ισχύος στα FM και τα μεσαία κύματα. 

Παράλληλα υπάρχουν δεκάδες εγχειρήματα κοινωνικών και πολιτιστικών φορέων που λόγω της μη εφαρμογής της νομοθεσίας για διάθεση ερασιτεχνικών συχνοτήτων, δεν έχουν βρει διέξοδο στα ερτζιανά και εκπέμπουν το πρόγραμμά τους μέσω διαδικτύου, καθώς η μπάντα έχει καταληφθεί από ως επί το πλείστον από πανομοιότυπους εμπορικούς μουσικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς με ελάχιστη έως μηδενική προσφορά στον πολιτισμό, και την κοινωνία. Τέλος, τα τελευταία δυο χρόνια υπήρξε μάλιστα έντονη δραστηριοποίηση για παραγωγή ραδιοφώνου από μαθητές , στα πλαίσια ευρωπαϊκού προγράμματος. 

Με την ενδεχόμενη εφαρμογή της προτεινόμενης διαδικασίας αδειοδότησης, το σύνολο των ερασιτεχνικών ραδιοφωνικών σταθμών και εγχειρημάτων αποκλείονται από την πρόσβαση στα ερτζιανά, καθώς αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στη διαδικασία πλειοδοσίας που προβλέπεται.

Το ερασιτεχνικό ραδιόφωνο αποτελεί αναγνωρισμένη υπηρεσία σε δεκάδες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που προβλέπουν τη νομική υπόσταση του ραδιοφώνου με διάφορες μορφές. 

Ιδιαίτερη είναι η πρόβλεψη για τα κοινωνικά ραδιόφωνα τα οποία μάλιστα εκπροσωπούνται από την Ένωση Κοινωνικών Ραδιοφωνικών Σταθμών ( δείτε τη σελίδα AMARC ) , με ενεργή συμμετοχή πάνω από 250 φορέων από 23 ευρωπαϊκές χώρες. Τα κοινωνικά ραδιόφωνα απολαμβάνουν πλήθος διευκολύνσεων στην εκπομπή και στους όρους αδειοδότησης, ενσωμάτωση στις ψηφιακές πλατφόρμες και σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα επιδότηση από το τέλος ραδιοτηλεόρασης

Αντίστοιχες προβλέψεις υπάρχουν για φοιτητικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς, αλλά και για ερασιτεχνικούς σταθμούς χαμηλής ισχύος. Ο παντελής αποκλεισμός της ερασιτεχνικής ραδιοφωνίας από την αδειοδότηση, θα οδηγήσει την Ελλάδα σε μία μειονεκτική θέση σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες όσον αφορά την πρόσβαση των πολιτών ως ενεργών συμμετεχόντων στα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Η ερασιτεχνική ραδιοφωνία βασίζεται εξ’ ορισμού στην εθελοντική συμμετοχή των παραγωγών που, ανάλογα με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του σταθμού μπορεί να έχουν χαρακτηριστικά που αντανακλούν τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας αλλά και να δίνουν διέξοδο στην καλλιτεχνική έκφραση καλλιτεχνών και πολιτιστικών εγχειρημάτων. 

Παράλληλα, λόγω της μη μετάδοσης διαφημίσεων και εμπορικού προγράμματος δεν αποτελεί εμπόδιο στην ομαλή λειτουργία της εμπορικής ραδιοφωνίας, αντιθέτως ενισχύει δυναμικά την αλληλεπίδραση και την συμπληρωματική προσφορά μη ανταγωνιστικού προγράμματος στο ραδιοφωνικό φάσμα.

Οι συλλογικοί φορείς διαχείρισης δικαιωμάτων της μουσικής αιτούνται υπέρογκα ποσά για την παροχή άδειας αναπαραγωγής μουσικής, χωρίς να κάνουν διάκριση αν η αναπαραγωγή της μουσικής γίνεται από εμπορικό ή ερασιτεχνικό ραδιοφωνικό σταθμό. Θεωρούμε ότι ως αναγνώριση της ιδιαίτερης φύσης των ερασιτεχνικών σταθμών και της μη μετάδοσης διαφημίσεων αλλά και της μη απολαβής κέρδους το τίμημα για τους συλλογικούς φορείς θα πρέπει να οριστεί σε πολύ συμβολικά χαμηλά επίπεδα.

Για τους παραπάνω λόγους προτείνουμε την επαναφορά και τον εμπλουτισμό των διατυπώσεων της προϋπάρχουσας νομοθεσίας, συμπεριλαμβανομένων και των προεκλογικών δεσμεύσεων του κυβερνώντος κόμματος (βλ. σημεία 1 και 2 της παραπάνω αιτιολογίας). Ένα προτεινόμενο κείμενο θα μπορούσε να προβλέπει τα εξής:

«Ως διακριτή κατηγορία αδειοδότησης θεωρείται η ερασιτεχνική ραδιοφωνία, η οποία περιλαμβάνει τους ραδιοφωνικούς σταθμούς που δεν μεταδίδουν διαφημιστικό ή οποιασδήποτε φύσης κερδοσκοπικό πρόγραμμα και λειτουργούν σε εθελοντική βάση από μη-κερδοσκοπικούς κοινωνικούς και πολιτιστικούς φορείς. Περιλαμβάνονται τα κοινωνικά ραδιόφωνα, οι φοιτητικοί και οι μαθητικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί, οι ραδιοφωνικοί σταθμοί κοινωνικών και πολιτιστικών συλλόγων , και σωματείων , καθώς και πολιτικών εγχειρημάτων βάσης. 

Για τη λειτουργία των ως άνω ραδιοφωνικών σταθμών δεσμεύεται ένας αριθμός συχνοτήτων, ανάλογα με τη γεωγραφική περιοχή, μετά από απόφαση του Υπουργού και με τη σύμφωνη γνώμη του ΕΣΡ, λαμβάνοντας υπόψιν το τοπικό χάρτη συχνοτήτων, τον πληθυσμό της περιοχής και τον υπάρχοντα αριθμό ενεργών ερασιτεχνικών ραδιοφωνικών εγχειρημάτων στην περιοχή αυτή. 

Η λειτουργία των ερασιτεχνικών ραδιοφωνικών σταθμών υπόκειται σε χωριστή διαδικασία αδειοδότησης, μετά από αίτηση των εν λόγω φορέων και κατά την οποία οι άδειες χορηγούνται από το ΕΣΡ με βάση την πληρότητα των αιτήσεων, του προβλεπόμενου προγράμματος και της κοινωνικής εκπροσώπησης που επιτυγχάνουν οι αιτούμενοι ραδιοφωνικοί σταθμοί. 

Για τη αδειοδότηση των ερασιτεχνικών ραδιοφωνικών σταθμών δεν απαιτείται αντίτιμο, ενώ καταβάλουν ελάχιστο συμβολικό ποσό στους συλλογικούς φορείς διαχείρισης δικαιωμάτων μουσικής. Επίσης προβλέπεται η δωρεάν ή με συμβολικό ποσό φιλοξενία των εν λόγω ραδιοφωνικών σταθμών στον ψηφιακό πάροχο».

Πρωτοβουλία για την Ερασιτεχνική Ραδιοφωνία

Σημείωση: Μη κάνετε κάποιο λάθος και κάνετε like στη σελίδα μας στα sosial media , διότι είμαστε καθολικά ''αντί-λάικερ'' , και απορρίπτουμε συλλήβδην τις πρακτικές χωρίς ουσιαστική υπόσταση. Δεν σημαίνουν απολύτως τίποτα, διότι συνήθως όσοι/ες κάνουν like σε σελίδες δεν έχουν βαθιά επίγνωση των πρακτικών τους, και κυρίως μπορεί να είναι ανήλικα από έξι μέχρι και 16 ετών, είτε άτομα τα οποία επηρεάζονται εύκολα, είτε ακόμα τα like να αποτελούν απόρροια συμφερόντων και σκοπιμοτήτων. ( Άλλωστε έχουμε 31.000 χιλ πραγματικά LIKE. Δείτε ΕΔΩ )

Υ.Γ του επανειλημμένα κατασχεμένου ΓΛΥΦΑΔΑ FM : Όπως έμπαιναν οι εισαγγελείς μαζί με τα ρουσφέτια των αστικών κομμάτων σε υπουργεία , E.E.T.T, καθώς και οι αστυνομικοί σε πλειάδα ερασιτεχνικών και κοινωνικών σταθμών , να μπούν και στην ΕΡΤ , να εξεταστούν οι ισολογισμοί πολλών ετών, οι δαπάνες , και να αποδειχθεί που πάνε τα χρήματα των φορολογουμένων, οι οποίοι ενώ πλήρωναν συνολικά για τα διαπαραταξιακά ρουσφέτια όλων των κυβερνήσεων , επί δεκαετίες δεν ελάμβαναν στα ραδιόφωνα τους δημόσια ραδιοφωνία , ( βλέπε Νότια προάστια Αττικής ), και ουδέποτε δόθηκε επιδότηση από το τέλος ραδιοτηλεόρασης στο σύνολο των κοινωνικών και ερασιτεχνικών μέσων τα οποία λειτουργούσαν τοπικά , όπως γίνετε σε πλειάδα χωρών , είτε για αναμετάδοση κάποιες ώρες του προγράμματος της ΕΡΤ , είτε για την συμβολή τους στις τοπικές κοινωνίες. 

Υ.Γ 1: Ο πατέρας του Νίκου Παππά , ως Διοικητής του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη, λαμβάνει λιγότερα χρήματα από τον διοικητή η τον πρόεδρο των Αθηνών ; Οι εργαζόμενοι στο δημόσιο , εισαγγελείς , αστυνομικοί , κ.α., λαμβάνουν χαμηλότερους μισθούς διότι εργάζονται στην Θεσσαλονίκη αντί της Αθήνας ; Οι βουλευτές της Θεσσαλονίκης, οι δήμαρχοι, αιρετοί, κ.α. λαμβάνουν χαμηλότερες αποδοχές διότι βρίσκονται σε μια περιοχή με λιγότερους κατοίκους από την Αθήνα ; Οι πολύτιμοι συνεργαζόμενοι της Ε.Ρ.Τ , ( σε δεκάδες κατά τόπους περιφερειακούς σταθμούς ), σε ολόκληρη την Ελληνική επικράτεια, λαμβάνουν λιγότερα χρήματα από τους εργαζόμενους στην Αγία Παρασκευή του Ν. Αττικής ; 

Αλήθεια, πως προέκυψαν όλοι αυτοί ;;; 
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Item Reviewed: Αίτηση για χώρο στο Ψηφιακό Ραδιόφωνο Rating: 5 Reviewed By: Γιάννης Κουρδομένος