ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ >

Δεν έχουμε ''έφεση'' στις διαφημίσεις

Πολλές φορές δεν γνωρίζουμε αν κάποια ζητήματα τα οποία φτάνουν σε εμάς μπορεί να ενδιαφέρουν τους συμπολίτες μας. Ένα από αυτά είναι το ζήτημα των διαφημίσεων.

Συγκεκριμένα: Εμείς δεν έχουμε ''έφεση'' στις διαφημίσεις, διότι μας διέπει μια εντελώς διαφορετική κουλτούρα αναφορικά με τον καπιταλισμό και την εμπορευματοποίηση. Σαφώς η διαφήμιση είναι ένα δεδομένο το οποίο μας αφορά όλους διότι ζούμε σε μια καπιταλιστική εποχή.

Αρκετές φορές, όπως και πρόσφατα,  έχουν επικοινωνήσει μαζί μας τόσο Ελληνικές, όμως κυρίως ξένες διαφημιστικές εταιρίες, οι οποίες εργάζονται με επίκεντρο τη νέα εποχή και το διαδίκτυο και έχουν παγκόσμιο χαρακτήρα.

Καταφανώς αυτές οι εταιρείες έχουν ως στόχο να απλώσουν σε διεθνές επίπεδο, όμως εμάς μας έχει προκαλέσει έντονη απορία γιατί επικοινωνούν μαζί μας, όταν στη χώρα μας υπάρχουν χιλιάδες ιστοσελίδες οι οποίες καθημερινά περνούν δεκάδες θέματα - ειδήσεις, ενώ εμείς δεν λειτουργούμε σε καθημερινή βάση, ούτε παρέχουμε επάρκεια θεμάτων - ειδήσεων. 

Προσωπικά σύμφωνα με όσα έχω διδαχθεί και διαβάσει, πιστεύω στον ενδογενή ανταποδοτικό τοπικό χαρακτήρα , ο οποίος προϋποθέτει ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο άσκησης της διοικήσεως του Ο.Τ.Α , ώστε να διαμορφώνονται όροι κοινωνικής συνοχής και ανταποδοτικότητας αντί του καπιταλιστικού ατομικισμού.

Όπως θυμάστε ορισμένοι , στο παρελθόν είχαμε προτάξει ένα μοντέλο στο οποίο ο Δήμος δημιουργεί τους όρους μιας εμπορικής δομής, [ μέσου ], ώστε να καλύψει ανταποδοτικά το σύνολο των κατοίκων -  επαγγελματιών - επιχειρηματιών, κάτι που δεν έχει ισχύσει, διότι οι εκάστοτε διοικήσεις μας, καθώς και κυβερνήσεις μας, διέπονται από μια διαφορετική φιλοσοφία αναφορικά με την ανταποδοτικότητα όσων παρέχονται από τους πολίτες - δημότες.

Διαφήμιση

Η διαφήμιση έγινε παγκόσμιο φαινόμενο καθώς άρχισε να υλοποιείται στο κινηματογραφικό και τηλεοπτικό πρόγραμμα του Χόλιγουντ. Έτσι, όλοι γίναμε παθητικοί καταναλωτές. Πολλές διαφημίσεις στα μέσα μαζικής ενημέρωσης έπεισαν τους τηλεθεατές ότι χρειάζονται μια ανώτερη ζωή , για την απόκτηση της οποίας πρέπει να αγοράσουν περισσότερα προϊόντα. 

Αγοράζοντας εξειδικευμένα προϊόντα, οι θεατές πίστευαν ότι θα μπορούσαν να γεμίσουν τα όνειρά τους για να αυξήσουν την κοινωνική τους θέση. Το ερώτημα είναι, ενώ οι άνθρωποι σκέφτονται ότι οι διαφημιστικές τεχνικές φαίνονται ανόητες, "τι τους οδηγεί να νοιάζονται και να αγοράζουν υλιστικές αξίες και συμπεριφορά κατανάλωσης ;''

Η διαφήμιση είναι ιδεολογική στην προσέγγισή της

Κάθε φορά που ξοδεύουμε χρήματα, ψηφίζουμε για το είδος του κόσμου που θέλουμε, αγοράζοντας επομένως προϊόντα, [επώνυμα προϊόντα], γινόμαστε συμμορφωμένοι με μια κοινωνία που διαιωνίζει τις ιδεολογίες και τους μύθους που συνδέονται με το κύρος και την ταυτότητα για κοινωνική και πολιτισμική αποδοχή. 

Ζώντας σε αυτήν την καπιταλιστική κοινωνία, θα μπορούσε κάποιος να αναρωτηθεί γιατί έχουμε αυτή την κουλτούρα και γιατί συμμορφωνόμαστε με αυτήν ;

Ένας οικονομολόγος θα έλεγε ότι μια κουλτούρα κατανάλωσης αποτελεί αναγκαία έκρηξη του προηγμένου καπιταλιστικού οικονομικού συστήματος στο οποίο ζουν οι περισσότεροι δυτικοί, καθώς τα συστήματα αυτά απαιτούν την παραγωγή και την αγορά του συνεχώς αυξανόμενου όγκου αγαθών.

Οι φιλελεύθεροι της αγοράς πιστεύουν ακράδαντα στον καπιταλισμό , καθώς επίσης, ενθαρρύνουν τον ατομικισμό. Πιστεύουν στον οικονομικό πλουραλισμό, δεδομένου ότι ο ανταγωνισμός καθιστά ένα καλύτερο οικονομικό σύστημα. 

Γ.Κ

Υ.Γ: Ένα καλύτερο οικονομικό σύστημα σαφώς μπορεί να προκύπτει, αν και στις περισσότερες περιπτώσεις έχουμε τα στοιχεία των υπερδυνάμεων τραπεζών και των τραπεζιτών οι οποίοι γίνονται οι αυτοκράτορες - τσάροι, τόσο σε εθνικό επίπεδο, όσο και σε παγκόσμιο, καθορίζοντας τις οικονομίες χωρών.
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Item Reviewed: Δεν έχουμε ''έφεση'' στις διαφημίσεις Rating: 5 Reviewed By: Γιάννης Κουρδομένος