ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ >

Καταδίκη Κόκκορη απο την Επίτροπο Χρυσούλα Νικολοπούλου

Στις 25-4-2012 πρωτοκολλήθηκε στο Δημαρχείο Γλυφάδας η υπ’ αριθ. 12 πράξη  απόφαση της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου Χρυσούλας Νικολοπούλου η οποία  επέστρεψε τον φάκελο του σκανδάλου της απ’ ευθείας αγοράς των οικοπέδων, χωρίς να προσυπογράψει τα οκτώ εντάλματα συνολικού ποσού 8.867.817, 98 ευρώ.

Υπέρμετρη επιβάρυνση των οικονομικών του Δήμου, για παραβάσεις νόμων, και ασυμβίβαστο της αντιδημάρχου Οικονομικών με την όλη υπόθεση (Η κ. Παπαδημητρίου είναι ιδιοκτήτρια της οικοπεδικής έκτασης ), κατηγορεί τη διοίκηση Κ. Κόκκορη η Επίτροπος και στέλνει πίσω αθεώρητα τα εντάλματα με βάσει τα οποία θα εκταμειεύονταν 8.867.817,98 ευρώ από το πράσινο ταμείο του δήμου.

Επιστρέφονται αθεώρητα τα 69-73 και 74-77 οικονομικού έτους 2012 χρηματικά εντάλματα πληρωμής συνολικού ποσού 8.867.817,98 ευρώ του Δήμου Γλυφάδας που εκδόθηκαν επ' ονόματι των Παπαδημητρίου Χρήστου (ΧΕ 69 και 75), Παπαδημητρίου Σπυρίδωνα (ΧΕ 70), Παπαδημητρίου Δημητρίου (ΧΕ 71 και 76), Αικατερίνης Γλέζου - Γεωργοπούλου (ΧΕ 72 και 77), χολέβα Αλεξάνδρου (ΧΕ 73) και Παπαδημητρίου Βασιλικής (ΧΕ 74) και αφορούν στην καταβολή δαπανών για την απευθείας αγορά δύο ακινήτων - οικοπέδων στα Ο.Τ. 464 (ιδιοκτησίας Παπαδημητρίου Χρήστου, Βασιλικής και Δημητρίου), περιοχής Καρβελά, Γλυφάδας, (ποσοστό ιδιοκτησίας 1/3), για την αμοιβή της συμβολαιογράφου για τη σύνταξη και την υπογραφή των δύο (2) συμβολαίων αγοραπωλησίας των οικοπέδων και για την αμοιβή του δικηγόρου για έλεγχο τίτλων και παράσταση στο συμβόλαιο αγοράς του ακινήτου στο Ο.Τ. 464, διότι όπως προκύπτει από τον έλεγχο των επισυναπτομένων στα χρηματικά εντάλαμβα δικαιολογητικών:

α) κατά παράβαση του άρθρου 2 του π.δ. 113/2010 (ΦΕΚ 194 Α), οι εγκρίσεις (αρ. 371 και 372/28-1-2011 αποφάσεις Δ.Σ.) για την απευθείας αγορά των ως άνω οικοπέδων ελήφθησαν, χωρίς να υπάρχει η σχετική έγκριση από το αρμόδιο όργανο για την πραγματοποίησή της και η δέσμευση της αναγκαίας πίστωσης, ήτοι απόφαση ανάληψης υποχρέωσης (δημοσιονομική δέσμευση αρθρ. 21 παρ. 2 ν.2362/1995) καθ' όσον η απόφαση για την έγκριση της δαπάνης και τη διάθεση της πίστωσης έγινε στις 23 Μαρτίου 2012, (αρ. 97 και 98/2012 αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής του δήμου και Α.Α.Υ. Πρότασης Ανάληψης Υποχρέωσης 254 και 255/22-3-2012).

Σύμφωνα δε, με το άρθρο 11 του κ.δ. 113/2010, κάθε νομική ή δημοσιονομική δέσμευση που αναλαμβάνεται κατά παράβαση του παρόντος π.δ/τος, είναι αυτοδικαίως άκυρη (άρθ. 21 παρ. 4 ν.2362/1995). Επομένως, πάσχει και η αγοραπωλησία των οικοπέδων που έγινε στις 7-3-2012 (αρ. συμβολαίων 29643 και 29644, νομίμως μεταγεγραμμένα στο Υποθηκοφυλακείο στις 15-3-2012), μη έχουσα περαιτέρω, νομική ισχύ και η επανάληψη των εν λόγω συμβολαίων, με διαφορετική ημερομηνία υπογραφής τους, αρ. 29682 και 29683/10-4-2012, και μη μεταγεγραμμένων στο Υποθηκοφυλακείο, ημερομηνία δηλαδή, μεταγενέστερη της απόφασης για την έγκριση της πίστωσης.

β) Κατά παράβαση του άρθρου 7 παρ. 2 και άρθρου 8 παρ. 1 του β.δ.175/15-6-1959 (ΦΕΚ 114 Α), σύμφωνα με τα οποία απαγορεύεται η μεταφορά πιστώσεων από άρθρο σε άρθρο και από κεφάλαιο σε κεφάλαιο του προϋπολογισμού με την αρ. 44/2012 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, έγινε αναμόρφωση στον προϋπολογισμό έτους 2012 του Δήμου, με μεταφορά των ποσών των ΚΑΕ 35.7111.002 και 35.7111.0003 που είχαν προβλεφθεί για την απαλλοτρίωση των εν λόγω ακινήτων οικοπέδων, και τη δημιουργία νέων πιστώσεων με ΚΑΕ 35.7112.000) και 35.7112.002 με πρόβλεψη για την αγορά των επίμαχων ακινήτων οικοπέδων, χωρίς να πρόκειται για έκτακτη και επείγουσα ανάγκη (αρ. 8 παρ. 2 του ιδίου β.δ.).

Σημειωτέον δε, ότι η μεταφορά έγινε από πιστώσεις ΚΑΕ του προϋπολογισμού που προέρχονται από επιβολή τελών ή εισφοράς για την άμεση καταβολή αποζημιώσεων για απαλλοτριώσεις κοινόχρηστων χώρων, είναι δηλαδή ανταποδοτικού χαρακτήρα, (αρ. 25/14 ν.1828/1989).

γ) Κατά παράβαση του άρθρου 191 του ν. 3463/2006, όπως ισχύει (και αρ. 272 ν. 3852/2010), στις αρ. 371 και 372/9-12-2011 αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου για την απευθείας αγορά των οικοπέδων, δε διαλαμβάνεται ειδική και εμπεριστατωμένη αιτιολογία ως προς τη μοναδικότητα και την καταλληλότητα των συγκεκριμένων ακινήτων για την εκπλήρωση του δημοτικού σκοπού.

Επιπροσθέτως:

α) την εισήγηση για την αναμόρφωση του προϋπολογισμού και την μεταφορά των πιστώσεων από τους ως άνω ΚΑΕ την πρότεινε με το αρ. πρωτ. 10154/28-2-2012 έγγραφο, η αντιδήμαρχος Οικονομικών, η οποία είναι μία εκ των κληρονόμων και δικαιούχος του τιμήματος για το ακίνητο στο Ο.Τ. 477,

β) ενώ με τις 359 και 360/2010 αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου είχε επανεπιβληθεί η απαλλορίωση στα επίμαχα ακίνητα οικόπεδα, με τιμή αποζημίωσης με βάση την αντικειμενική αξία της περιοχής ήτοι 868 ευρώ ανά τ.μ., χωρίς να τηρηθεί η διαδικασία ως προς την άρση της που ορίζεται στα άρθρα 11 και 1 του ν. 2882/2001, αποφασίστηκε η απευθείας αγορά αυτών με βάση την αγοραία αξία, ήτοι προς 1290 ευρώ ανά τ.μ., προκαλώντας υπέρμετρη οικονομική επιβάρυνση του Δήμου, λαμβανομένης υπόψη και της υφιστάμενης εξαιρετικά δυσμενούς δημοσιονομικής συγκυρίας.

Για τους λόγους αυτούς τα χρηματικά εντάλματα δεν μπορεί να θεωρηθούν.

Η Επίτροπος

Χρυσούλα Νικολοπούλου 
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Item Reviewed: Καταδίκη Κόκκορη απο την Επίτροπο Χρυσούλα Νικολοπούλου Rating: 5 Reviewed By: Glyfadaweb
f="https://unpkg.com/video.js/dist/video-js.css" rel="stylesheet">