ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ >

Μέτοικοι – «Παραδοσιακό» - Ερμηνεύει η Αρετή Κετιμέ – νέα κυκλοφορία

Η Αρετή Κετιμέ και οι Μέτοικοι ενώνονται στο ¨Παραδοσιακό¨ με σημείο επαφής την αγάπη για ¨τα τραγούδια μας¨. Το 2016 οι Μέτοικοι αφιερώθηκαν με πάθος και μεράκι στην προετοιμασία και επεξεργασία του δικού τους υλικού και μια ευτυχής συνάντηση, αυτή με την Αρετή Κετιμέ, τους έδωσε μεγαλύτερη ώθηση και πίστη σε ένα άρτιο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα.

Η Αρετή Κετιμέ λοιπόν ερμηνεύει μοναδικά το ‘’Παραδοσιακό’’ , σε μουσική και ενορχήστρωση του Κωνσταντίνου Πλακίδα και στίχους της Ευτυχίας Σκεύη, το οποίο αναφέρεται στην μουσική μας παράδοση. Το τραγούδι αποτελεί μέρος του έργου - δίσκου που θα παρουσιαστεί εν καιρώ από τους Μετοίκους.

Μουσική: Κωνσταντίνος Πλακίδας
Στίχοι: Ευτυχία Σκεύη
Ερμηνεία: Αρετή Κετιμέ

Ηλεκτρική κιθάρα: Γιώργος Μεταξάς
Ηλεκτροακουστική κιθάρα: Κωνσταντίνος Πλακίδας
Κρουστά: Γιώργος Καλόκληρος
Μπάσο: Γιώργος Κανούτας
Τζουράς: Γιώργος Μεταξάς
Νέϋ: Παναγιώτης Μήτσος
Βιολί: Παναγιώτης Καμζέλας
mixing/mastering: Sn'S Studio / Γιώργος μεταξάς
Παραγωγή/ενορχήστρωση: Κωνσταντίνος Πλακίδας

Ακούστε το τραγούδι, και ακούγοντας το αναρωτηθείτε για άλλη μια φορά: Πράξαμε ορθά υποστηρίζοντας ένα αστικό κόμμα, το οποίο γι΄άλλη μια φορά φρόντισε μια σειρά στελεχών, καθώς και κολλητών, χωρίς να υπάρξει το ελάχιστο της πραγματικής αλλαγής στο τόπο μας; 


Μια μικρή τοποθέτηση του Γιάννη K: Σας θυμίζω, ότι πριν από δεκαετίες, στο κατασχεμένο τοπικό ραδιόφωνο, (ΓΛΥΦΑΔΑ FM), είχα μια σειρά εκπομπών αναφορικά με τον πολιτισμό, και έχοντας δεδομένη μια καθολικότητα προώθησης όλων των εισαγόμενων θεωρούσα μονόδρομο την επιστροφή στις ρίζες. Οι ρίζες μας έχουν μακρά διαδρομή χιλιετιών, ενώ τα κόμματα, λίγων εκατονταετιών, με εξαπάτηση και αδυναμία κάλυψης των προσδοκιών του λαού.

Από την εποχή που ζούσε η Δόμνα Σαμίου, με την οποία συζητούσα για την προοπτική ενός μέσου Πολιτισμού, μέχρι σήμερα, οι προτάσεις μας ποτέ δεν εισακούστηκαν από τους εκάστοτε κυβερνώντες - πολιτικούς. Συγκεκριμένα, η Δόμνα γυρίζοντας την Ελλάδα, επι δεκαετίες, είχε καταγράψει το σύνολο από ελληνικά τραγούδια και σκοπούς, χωρίς αλλοιώσεις, τα οποία έπρεπε να αξιοποιηθούν, και να υπάρχει ένα γνήσιο μέσο πολιτισμού το οποίο να αποτελεί σχολή για το σύνολο των νέων.

* Το ανήκουστο, οι εκλεκτοί σας πολιτικοί, κατάσχεσαν και έκλεισαν τον ενδογενή τοπικό πολιτισμό της Γλυφάδας, και των Νοτίων προαστίων Αττικής, και επί δεκαετίες παρέχουν αμέριστη αλληλεγγύη σε όλες τις φάρες της οικουμένης, οι οποίες δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, καθώς και με ιδιαίτερη φροντίδα στους ημέτερους και την διαπλοκή !!!

* Η Μουσική είναι παγκόσμια γλώσσα, διαχρονική, και κυρίαρχη πολιτική, ενώ οι πολιτικοί, είναι εφήμεροι, καιροσκόποι, και αδυνατούν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων ενός πρωτοπόρου πολιτισμού, όπως είναι της Ελλάδας και των Ελλήνων. 

* Τσίπρας, Παππάς και σία, όπως και λοιπά στελέχη κομμάτων επί 42 χρόνια, και ειδικότερα υπουργοί Πολιτισμού, είναι διαμορφωτές απαξίας και καταστροφής του Πολιτισμού, για τα εφήμερα κέρδη τους - δόξα και εξουσία.

Λυπάμαι που στρέφομαι δημόσια κατά της εκλεκτής μας πολιτικής ηγεσίας, όμως, η Ελλάδα σήμερα χρειάζεται γενική αναβάθμιση και αναγέννηση, άρα μια βάση ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, και σαφώς αρχικά την παιδεία, ώστε να ξεφύγουμε από όσα προωθούν συγκεκριμένα ολιγαρχικά συμφέροντα και γίνονται τα παγκόσμια υποπροϊόντα κουλτούρας της μιας βδομάδας, καθώς και τα hit του ενός μήνα.

Άλλωστε μη ξεχνάτε πριν και κατά την περίοδο της χούντας των συνταγματαρχών, υπήρξαν αρκετοί παγκοσμίου φήμης δημιουργοί - μουσουργοί - συνθέτες, ενώ έκτοτε δεν υπάρχουν οι αντάξιοι τους.  

Τι σημαίνει το συγκεκριμένο: Στη μήτρα του Πολιτισμού και της δημοκρατίας επικρατεί αναρχία κακής ποιότητας, η οποία δια μέσω των ολιγαρχών της διαπλοκής διαμορφώνει επί δεκαετίες την αποκοπή από τις πραγματικές ρίζες των Ελλήνων, για τα οφέλη της παγκοσμιοποίησης, άρα των μασόνων - Σιωνιστών και των Εβραίων.

Αναρωτηθείτε όσοι και όσες γνωρίζετε ότι ήμουν ο πρώτος που αξίωσα από την πολιτεία την αρωγή για το πρώτο μέσο ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, και αντί ενός μέσου Πολιτισμού έχουμε χιλιάδες τα οποία καταργούν τον πολιτισμό. 

Προσωπικά, έπειτα από όσα έχουν ισχύσει σε βάρος μας έγινα Τούρκος. Κυριολεκτικά Τούρκος !!! Ασχολούμαι και παίζω αποκλειστικά Τούρκικους σκοπούς. Τα Ελληνικά για εμένα προσωπικά δεν υπάρχουν !!! 

Τι είναι Ελληνικό σήμερα ; Σε μια χώρα της Ε.Ε. με κυρίαρχη από το σύνολο των ραδιοτηλεοράσεων την εισαγόμενη Μουσική, τι είναι Ελληνικό; Επί αρκετά χρόνια στα ΜΜΕ δεν υπάρχουν Ελληνικά τραγούδια. Οι στίχοι σε αρκετά κομμάτια είναι η ελληνική γλώσσα, όμως, Ελληνική Μουσική δεν ακούγετε σήμερα, διότι η πολιτεία δια μέσω των πολιτικών δεν στάθηκε στο ύψος της.

Έπρεπε να υπάρχει η μετεξέλιξη της γνήσιας Ελληνικής Μουσικής, από την Αρχαία Ελλάδα στο παρόν της χώρας μας, και αυτή να μπαίνει με σεβασμό στη φάση μετεξέλιξης από τις νεώτερες γενιές.

Όταν μια πολιτεία, δια μέσω των εκάστοτε εκλεγμένων, δεν δημιουργεί το πλαίσιο ειδικών επιστημόνων - ειδημόνων, οι οποίοι αρχικά να ερευνήσουν όλα τα στοιχεία του πρώιμου Ελληνικού πολιτισμού - Μουσικής, να υπάρχουν όλα σε συγκεκριμένη βάση, και να διδάσκονται οι νέοι, ώστε να υπάρχει δέσιμο της αρχαιότητας με το παρόν, τι είναι Ελληνικό, εκτός από το χώμα που πατάμε; 

Χρειάζεται τεράστια έρευνα, για όσα ακόμα και σήμερα μας αποκρύπτουν, διότι κανείς δεν γνωρίζει με απόλυτη βεβαιότητα την μουσική την οποία έπαιζαν στην Αρχαία Ελλάδα πριν από 2.500 χιλ. χρόνια. Εσείς προσωπικά την γνωρίζετε ; Αν δεν την γνωρίζετε, με απόλυτη βεβαιότητα, μπορείτε να αντιληφθείτε τι σημαίνει καταστροφή του Πολιτισμού από Βάρβαρους.

Είναι δυνατόν σε μια χώρα που υπήρξαν δεκάδες Φιλόσοφοι, ρήτορες, λόγιοι, επιστήμονες, κ.α., και υπάρχουν χιλιάδες συγγράμματα τους, να μην υπήρχε πλήρης καταγραφή των μουσικών θεμάτων -  (''παρτιτούρες'' - νότες) εκείνης της εποχής ; 

Είναι δυνατόν σε μια χώρα που αναπτύχθηκαν τα μαθηματικά και η γεωμετρία, και κάνουν αναφορά πρώιμα στην αρμονία, να μην είχαν καταγράψει τις νότες στα τραγούδια - ραψωδίες και παραστάσεις της εποχής τους, και να μην υπάρχουν αναλυτικά ; 


Τέλος, για εσάς οι οποίοι/ες θα διαβάσετε το κείμενο, θέτω το ακόλουθο. Ξέρετε τι σημαίνει σε σειρά χωρών να αναπτύσσεται δραστηριότητα ψηφιοποίησης των παραδοσιακών τους οργάνων, ώστε να υπάρχουν διευρυμένα στο διαδίκτυο, όπως και στα μουσικά όργανα, synth, κ.α., και στη δική μας χώρα να έχουμε μια πολιτεία η οποία αδιαφορεί παραδειγματικά ; 

Προσωπικά ασχολούμαι επί δεκαετίες με την ψηφιοποίηση, και επεξεργασία ήχων από Ελληνικά όργανα, και σαφώς και από το σύνολο των υπολοίπων χωρών, και ποτέ δεν μας δόθηκε η δυνατότητα από τη πλευρά της πολιτείας να τα παρέχουμε οργανωμένα σε ψηφιακή μορφή για το σύνολο των σπουδαστών μουσικής, και να υπάρχει ανάλογη διάδοση του δικού μας Πολιτισμού. 

Η άρνηση από τη πλευρά Ελλήνων μουσικών, για την καταγραφή ορισμένων τεχνικών - δεξιοτεχνιών, σύμφωνα της εμπειρίας τους, αποβαίνει κατά της χώρας μας και της διάδοσης της νεοελληνικής μουσικής, διότι όπως οι ξένοι, έπρεπε και εμείς να έχουμε γεμάτο το διαδίκτυο με Ψηφιακά Ελληνικά όργανα και ήχους.

Συγκεκριμένα στη χώρα μας δεν έχουμε σε ψηφιακή μορφή ούτε την Σύριγγα, η αλλιώς αυλό του Πάνα, ούτε την Σάλπιγγα, η οποία είναι ο προπομπός δεκάδων πνευστών οργάνων σε ολόκληρο τον πλανήτη !!!

Ακόμα, δεν έχουμε το λαούτο, την κρητική λύρα, κ.α., άρα οι υπόλοιποι λαοί κάνουν πολιτισμική εξαγωγή και διαφήμιση, οργάνων τα οποία είναι γνήσια Ελληνικά, όπως η Πανδούρα, την οποία την συναντάμε κατά κόρον ως Τουρκικό ούτι, η ακόμα την σύριγγα του Πάνα ως εκκλησιαστικό όργανο και φλάουτο, η και ακόμα την αρχαίοελληνική σάλπιγγα ως τρομπέτα κτλ., κτλ., το οποίο σημαίνει ότι ο μέσος ξένος θεωρεί ελληνικό το μπουζούκι, το συρτάκι, και κόλλησε η βελόνα της ιστορίας  !!! Άντε και οι περισσότερο ψαγμένοι να γνωρίζουν λίγο και το ρεμπέτικο, και ξανακόλλησε η βελόνα της Ιστορίας στον παρελθόντα χρόνο !!! Αν προτιμάς γνωρίζουν λίγο και τον Vangelis, όμως είναι αμφίβολο αν γνωρίζουν ποια είναι τα Ελληνικά Μουσικά όργανα, άρα για τα δις δεν υπάρχει Ελληνικός Πολιτισμός, υπάρχει μόνο η Ακρόπολη !!!

Εμένα προσωπικά μου αρέσουν όλες οι προσπάθειες των νέων, οι οποίες ξεφεύγουν από τα δεδομένα στερεότυπα - φόρμες - στυλ - ( αυτό το σαχλό εμπορικό στυλ ), και κυρίως όσα έχουν έμφαση στις παραδοσιακές κλίμακες, και όχι κατά ανάγκη τις Ελληνικές.

Σαφώς, αρκετοί από εμάς γνωρίζουμε την πραγματική διάσταση - υπόσταση της μουσικής, η οποία υπήρξε ώστε να εξυψώνει τον άνθρωπο, να τον κάνει πιο ωραίο και πιο καλλίγραμμο, και να αντιλαμβάνεται ότι είναι στοιχείο του σύμπαντος, και της αρμονίας του, και άλλωστε δεν είναι τυχαίο, μια που βρισκόμαστε κοντά στο Ασκληπιείο της Βούλας, να αναφέρουμε τις θεραπευτικές ιδιότητες της μουσικής στην Αρχαία Ελλάδα, όπου στα Ασκληπιεία έπαιζαν ζωντανά μουσική για την ίαση των ασθενών. 

Σε αντιδιαστολή της αρχαιότητας, και της μουσικής η οποία ήταν δομημένη - ενορχηστρωμένη ώστε να αναβαθμίζει το πνεύμα και τη νόηση των πολιτών, σήμερα έχουμε ακριβός το αντίστροφο φαινόμενο, πολλές μουσικές, οι οποίες αποσκοπούν να αποβλακώσουν τον άνθρωπο.

Τέλος, να αναφερθεί πόσο μπροστά ήταν οι Έλληνες, και αποδεικνύεται από τις πρόσφατες ανακαλύψεις της ΝΑΣΑ , αναφορικά με την ''μουσική'' των πλανητών, ( ήχους), που επαληθεύει απόλυτα τον Πυθαγόρα για την αρμονία των σφαιρών, και τους ήχους - μουσική που μπορούσε να ακούει κατά την κίνησή τους.

Επισημαίνεται ακόμα: Οι ανιχνευτές των μη επανδρωμένων διαστημοπλοίων της NASA Voyager I και II, κατέγραψαν τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα στο αθόρυβο κενό του διαστήματος. Είναι μια συλλογή των πλανητικών εκπομπών ραδιοφωνικών σημάτων που κατεγράφησαν και μετατράπηκαν σε αρχεία ήχου.

Αυτή είναι η ''Μουσική των ουράνιων σφαιρών'', για την οποία είχε μιλήσει ο Πλάτων 2500 χρόνια πριν η ΝΑΣΑ αποδείξει την ύπαρξη της Μουσικής στο Σύμπαν, ο οποίος ονόμαζε την μουσική ως την ομορφιά του Σύμπαντος.

Επίσης έλεγε ότι «η Μουσική είναι η κίνηση του ήχου για να φτάσει την ψυχή και να της διδάξει την αρετή»

Όπως ανέφερε ο Πλάτωνας «η μουσική είναι ένας ηθικός κανόνας. Δίνει ψυχή στο σύμπαν, φτερά στη σκέψη, απογειώνει τη φαντασία, χαρίζει χαρά στη λύπη και ζωή στα πάντα».

Πιο πριν όμως ο Πυθαγόρας ο Σάμιος, αυτός ο μέγιστος των μεγίστων φιλόσοφος, μαθηματικός, γεωμέτρης και μουσικός, είχε φτάσει σε τέτοιο επίπεδο ευαισθησίας ώστε ν’ ακούει (όχι βέβαια με τα φυσικά αυτιά) τη συμφωνία του ουρανού, τη μουσική των ουράνιων σφαιρών και 6 αιώνες π.Χ. από τον Κρότωνα της Ιταλίας αυτός και οι μαθητές του θεμελίωναν την θεωρία τους για τους αριθμούς: «κατὰ δὴ τοὺς Πυθαγορικοὺς πρεσβευτέα τὰ τῶν ἀριθμῶν ὡς ἀρχὴ καὶ πηγὴ καὶ ῥίζα τῶν πάντων».

Ανακάλυπταν τις αρμονικές σχέσεις των αριθμών στη μουσική και βάσει αυτών ερμήνευσαν τον Σύμπαντα Κόσμο. Η μουσική για τους Πυθαγόρειους ήταν πάνω από όλα μαθηματικά. Η ουσία της ήταν οι αριθμοί και η ομορφιά της η έκφραση των αρμονικών σχέσεων των αριθμών, «τοὺς ἐν τοῖς ἀριθμοῖς ἁρμονικοὺς λόγους ἐννοῶν καὶ τὸ ἐν αὐτοῖς ἀκουστὸν ἀκούειν ἔλεγε τῆς ἁρμονίας».

Η μουσική ήταν ακόμα η εικόνα της ουράνιας αρμονίας. Οι αρμονικές σχέσεις των αριθμών μεταφέρονταν στους πλανήτες. Οι πλανήτες καθώς περιστρέφονται – δίδασκε – παράγουν διάφορους μουσικούς ήχους, «αρμονία των σφαιρών», που δεν τους ακούμε”: «Εστίν ουν η ουσία των πραγμάτων αρμονία και αριθμός σφαιρών στρεφομένων»!

Εάν σταθούμε για λίγο στην γεωμετρική και μαθηματική πλευρά του θέματος θα παρατηρήσουμε ότι υπάρχουν 5 συμμετρικά πολύεδρα. Ο μέγας Πλάτων έλεγε ότι αυτά τα πολύεδρα είναι οι βασικοί δομικοί κρίκοι, τα πλέον σημαντικά δομικά στοιχεία στην δημιουργία του σύμπαντος.

Οι ήχοι των πλανητών σχετίζονται απόλυτα με τις 7 νότες, ενώ οι αντιστοιχίες των επτά κύριων πλανητών σε σχέση με τους μουσικούς φθόγγους (νότες) είναι:

1) Ήλιος = Μι
2) Αφροδίτη = Φα
3) Ερμής = Σολ
4) Σελήνη = Λα
5) Κρόνος = Σι
6) Άρης = Ρε
7) Δίας = Ντο
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Item Reviewed: Μέτοικοι – «Παραδοσιακό» - Ερμηνεύει η Αρετή Κετιμέ – νέα κυκλοφορία Rating: 5 Reviewed By: Γιάννης Κουρδομένος