ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ >

Πολιτική ηγεσία και εργαζόμενοι στις σταθερές συγκοινωνίες έχουν υπερβεί τα όρια

Του Γιάννη Κουρδομένου

Με αγανάκτηση χιλιάδες πολίτες παρακολουθούν τα τεκταινόμενα τόσο της πολιτικής ηγεσίας, όσο και των εργαζομένων στις σταθερές συγκοινωνίες, με απώτερο στόχο από τη μια τα οφέλη από την διαφήμιση, και από την άλλη συγκεκριμένες σκοπιμότητες.

Σε αντιδιαστολή, τόσο της πολιτικής ηγεσίας, όσο και των εργαζομένων,
χιλιάδες πολιτών ταλαιπωρούνται συστηματικά με αποτέλεσμα να στρέφονται τόσο κατά της κυβέρνησης, όσο και κατά των εργαζομένων στις  σταθερές συγκοινωνίες.

Όσα δεν πρόκειται να διαβάσετε σε κανένα media, θα σας τα αναφέρουμε συνοπτικά από τον ''Γ'', έχοντας σχόλια από αρκετούς συμπολίτες μας, οι οποίοι ταλαιπωρούνται επί δυο εβδομάδες.

Συγκεκριμένα αρκετοί συμπολίτες μας αναφέρουν: Τόσο η πολιτική ηγεσία, όσο και οι εργαζόμενοι στο βωμό των δικών τους συμφερόντων, και βολέματος, στρέφονται κατά της κοινωνίας, χωρίς να αναλογίζονται την ζημιά που προκαλούν σε χιλιάδες εργαζομένους, οι οποίοι χρησιμοποιούν τις σταθερές συγκοινωνίες.

Με λέξεις οι οποίες δεν αναγράφονται δημόσια αναφέρθηκαν αρκετοί συμπολίτες μας κατά των αρμοδίων της κυβέρνησης, και των εργαζομένων στις σταθερές συγκοινωνίες, οι οποίοι/ες έχοντας εξασφαλισμένες τις αποδοχές τους, και τις θέσεις εργασίας, δεν συμμερίζονται το κοινωνικό σύνολο.

Δεν μπορεί μέσα σε δυο βδομάδες να απεργείς τρεις φορές, προκαλώντας τεράστιο πρόβλημα σε εκατοντάδες χιλιάδες εργαζομένους, ούτε να γίνετε παιχνίδι στα χέρια συγκεκριμένων συμφερόντων η απεργιακή κινητοποίηση.

Οι εργαζόμενοι στις σταθερές συγκοινωνίες είχαν τρόπους να περάσουν τις θέσεις τους στην πολιτική ηγεσία, χωρίς απεργιακές κινητοποιήσεις, όμως είναι σαφές ότι δεν αναλογίζονται τις ευθύνες τους για το πρόβλημα που δημιουργούν στο λαό.

Αναφορικά με την κυβέρνηση: Κύριοι κυβερνώντες όταν διαμορφώνεις όρους κατά παράβαση όσων ίσχυαν από τις προηγούμενες κυβερνήσεις θα ''λουστείς'' τις συνέπειες, και είναι σαφές ότι γνωρίζετε τι έπρεπε να ισχύσει. ( Έρχεται ο καιρός και θα υποστείτε τις συνέπειες )

Όσο για τα πλαίσια των διαφημίσεων, και την διεύρυνση της διαφήμισης,  η όλη υπόθεση θυμίζει όσα ισχύουν στο δήμο Γλυφάδας, και σε σειρά άλλων δήμων, με τα παράνομα διαφημιστικά πλαίσια στις στάσεις του Ο.Α.Σ.Α, από τα οποία δεν μπαίνει ούτε δεκάρα στο ταμείο του δήμου Γλυφάδας, όμως οι διαφημίσεις υφίστανται, τα κέρδη των διαφημιζόμενων είναι δεδομένα, όπως και των ιδιωτών, καθώς και των αιρετών, οι οποίοι συνάπτουν και ανανεώνουν συμβάσεις με αποδεδειγμένα κακοπληρωτές. ( Το ταμείο του δήμου Γλυφάδας επί σειρά ετών είναι μείον εκατομμύρια από την υπαίθρια διαφήμιση, όμως αποδεδειγμένα γίνετε πάρτι !!! )

Ποιο παράνομο κ. Σπίρτζη από το καθεστώς βολέματος των στελεχών των Ο.Μ του ΣΥΡΙΖΑ, χωρίς κριτήρια, και αξιοκρατία, όπως και η κατάργηση του καταστατικού για τα οφέλη ορισμένων επιτήδειων, για εμάς προσωπικά δεν υπάρχει τίποτα άλλο. ( Είναι απορίας άξιο πως ανέχονται ακόμα οι Έλληνες και Ελληνίδες ένα κόμμα αποτελούμενο από ασυνείδητα άτομα, τα οποία βόλεψαν το τομάρι τους, καθώς και ορισμένους κολλητούς, χωρίς ίχνος αξιοκρατίας, και χωρίς να υπάρξει ίχνος κοινωνικής δικαιοσύνης. )

Είμαστε στη χώρα που άλλοι έχουν το όνομα και άλλοι τη ''χάρη'', και συγκεκριμένα στο τόπο, που άλλος δραστηριοποιήθηκε πρώτος στο τομέα διαφήμιση, και επί δεκαετίες άλλοι είναι οι ''επαγγελματίες διαφημιστές'', οι οποίοι στις περισσότερες περιπτώσεις δεν είχαν καμία σχέση με το αντικείμενο, όμως βρέθηκαν αρκετοί απερίσκεπτοι, οι οποίοι τους ψήφισαν ώστε παράλληλα των υπολοίπων να γίνουν και ''διαφημιστές'', δεδομένου ότι εμπίπτει των ''αρμοδιοτήτων'' τους, και της τσέπης τους !!!  

Στην συγκεκριμένη περίπτωση αρμόζει το ρητό: Δώσε θάρρος στον χωριάτη να σου ανέβει στο κρεβάτι, η ακόμα, πλάκωσαν και οι γύφτοι, δεδομένου ότι είμαστε στη χώρα καθολικό σούργελο, που αναλαμβάνοντας κάποιος μια θέση ανακαλύπτει ότι υπάρχει και ο παράγοντας ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ, και έσοδα από ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ, και αλλάζει ο χαρακτήρας της θέσεως και του ρόλου κάθε επιλεγμένου για άλλη δραστηριότητα, και καταλήγει κάθε άσχετος στο ρόλο του ''διαφημιστή''. ( Ουσιαστικά δίνουν περισσότερο βάρος στο εμπόριο, απ' όσο απαιτεί η θέση τους. )   

Αριστερά και καπιταλισμός και με επίκεντρο την διαφήμιση γίνετε ;;;

1) Πόσο αριστεροί μπορεί να είναι όσοι μεθοδεύουν την επιπλέον πλύση εγκεφάλου του λαού με αναρίθμητες διαφημίσεις ;;;

2) Χωρά η αριστερά μέσα στον απόλυτο καπιταλισμό, που ο μοναδικός στόχος των ολιγαρχών είναι η δημιουργία όρων διεύρυνσης του χάσματος μεταξύ των ολιγαρχών και  των πολλών ;;;  

3) Πόσοι και ποιοι έχουν τη δυνατότητα να χειραγωγούν τη μάζα ( λαό ) με πλύση εγκεφάλου - διαφημίσεις - σε οτιδήποτε υφίσταται στις αστικές συγκοινωνίες του Ν.Αττικής ;;;

4) Εσείς που βρίσκεστε σήμερα στις θέσεις εξουσίας, καθώς και εργασίας των αστικών συγκοινωνιών, πόσες φορές διαφημιστήκατε στα πλαίσια εμπορικής χρήσης που υπάρχουν ;;;

Τέλος, να έχετε υπόψιν σας, ότι στην Ελλάδα του παρόντος, που ισχύει ο κανόνας ''ο κλέψας του κλέψαντος'', αυτό που ονομάζεται πλύση εγκεφάλου, εμπορική διαφήμιση, σε μεγάλη έκταση - καμπάνιες - καλύπτει ένα στις 100.000 χιλ. κατοίκους, και κυρίως μεγάλες πολυεθνικές, επιχειρήσεις, εργοστάσια, και σαφώς πολιτικά κόμματα, τα οποία λαμβάνουν από πολίτες εκατομμύρια ευρώ, δανείζονται και από ελεγχόμενες τράπεζες δεκάδες εκ., και όλα αυτά τα πληρώνουν τα κορόιδα - Ελληνικός λαός.

Οι ιδιωτικοποιήσεις δεν αποτελούν λύση, όμως, ούτε οι απεργίες αποτελούν λύση σε μια ρημαγμένη χώρα. Αρκετά με τα παιχνίδια των οργανωμένων συμφερόντων, στην Ελλάδα του 2020 χρειάζεται ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, και κατάργηση των καταχρηστικών απεργιών

Οι πληττόμενοι των απεργιών είναι η πλειονότητα των πολιτών, ενώ πολιτικοί και εργαζόμενοι στις σταθερές συγκοινωνίες είναι η μειοψηφία.

Οτιδήποτε υπάρχει ως σταθερή συγκοινωνία πληρώθηκε με τα χρήματα όλων των πολιτών, και δεδομένης της πραγματικότητας κανείς δεν δικαιούται να παίζει με την πλειονότητα.

Τονίζεται ότι ακόμα και οι συστηματικά τζαμπατζήδες των αστικών συγκοινωνιών, Έλληνες - Ελληνίδες, έχουν πληρώσει πολλά χρήματα ώστε να υφίστανται οι σταθερές συγκοινωνίες στη χώρα μας, καθώς και χιλιάδες μόνιμες θέσεις εργασίας, κυρίως, σε ένα μεγάλο ποσοστό, μελών και φίλων συγκεκριμένων αστικών κομμάτων, και πολύ περισσότερα ώστε να κερδίζουν ελάχιστα στελέχη της κομματοκρατίας, αντί του συνόλου. ( Είναι η νεοελληνική πραγματικότητα - διαμόρφωση - η οποία εκπλήσσει  ορισμένους, μέχρι να διαπιστώσουν ότι είναι συμμέτοχοι )

Ακολουθεί σχετικό δημοσίευμα:

Ακινητοποιημένα θα παραμείνουν την Παρασκευή 3 Μαρτίου, Μετρό, Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος, και Τραμ, στο πλαίσιο επαναλαμβανόμενων 24ωρών απεργιών που πραγματοποιούν τα σωματεία των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ Α.Ε (Σταθερές Συγκοινωνίες). Για επιβατηγό κοινό και οδηγούς θα είναι η τρίτη ημέρα ταλαιπωρίας μέσα σε δύο εβδομάδες, εξ' αιτίας μιας εργατικής κινητοποίησης που δεν αφορά άμεσα στα εργασιακά δικαιώματα των απεργών (μισθοί, συλλογικές συμβάσεις κ.ο.κ.).

Η τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου (άρθρο 5, νόμος 3920/2011) που ρυθμίζει την εμπορική χρήση των υποδομών στις γραμμές 2 και 3 του Μετρό, όπως καταστήματα και χώρους διαφήμισης εντός των αντίστοιχων σταθμών και συρμών είναι το βασικό αίτιο της ταλαιπωρίας εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών.

Πρόκειται για περιουσιακά στοιχεία που ανήκουν στην Αττικό Μετρό Α.Ε. αλλά μέχρι τώρα εκμεταλλευόταν εμπορικά η ΣΤΑΣΥ Α.Ε., κατά τρόπο "παράνομο" σύμφωνα με τον αρμόδιο υπουργό, Χρήστο Σπίρτζη, χωρίς συμβάσεις, χωρίς η ιδιοκτήτρια εταιρία να έχει λάβει ούτε ένα ευρώ, αλλά και με πενιχρά αποτελέσματα ως προς τα έσοδα για την ίδια την ΣΤΑΣΥ. 

Αυτοί είναι κατά το υπουργείο οι λόγοι που κατέστησαν αναγκαία την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου, ούτως ώστε η Αττικό Μετρό να μπορεί να συνάψει συμβάσεις για την εμπορική εκμετάλλευση αυτών των περιουσιακών στοιχείων της όχι μόνο με την ΣΤΑΣΥ αλλά και με τον ΟΑΣΑ, που είναι η μητρική εταιρία της ΣΤΑΣΥ.

Η σχετική τροπολογία ωστόσο βρίσκει αντίθετους τους εργαζόμενους στις σταθερές συγκοινωνίες που δια των σωματείων τους ζητούν η εμπορική εκμετάλλευση να παραμείνει αποκλειστική αρμοδιότητα της ΣΤΑΣΥ, διαφορετικά -όπως υποστηρίζουν- θα μειωθούν τα έσοδα, θα απαξιωθεί η εταιρία και θα ανοίξει ο δρόμος για την ιδιωτικοποίηση της.

"Δεν τίθεται κανένα θέμα ιδιωτικοποίησης ή απαξίωσης του ρόλου της ΣΤΑΣΥ" απάντησε ο Χρήστος Σπίρτζης από το βήμα της Βουλής την περασμένη Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου, καταθέτοντας νομοτεχνική βελτίωση που προβλέπει τα όποια κέρδη να εγγράφονται ως έσοδα της ΣΤΑΣΥ ακόμη και αν ο ΟΑΣΑ είναι ο φορέας που θα συνάψει τις συμβάσεις με την Αττικό Μετρό. "Άρα να μην έχουν καμία ανησυχία οι εργαζόμενοι" είπε ο υπουργός. Οι εργαζόμενοι ωστόσο προχώρησαν σε κινητοποιήσεις, εμμένοντας στη θέση ότι πρόκειται για μια "καταστροφική και αδικαιολόγητη ρύθμιση" που "θέτει σε άμεσο κίνδυνο τον δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα της ΣΤΑΣΥ".

Στη διαμάχη ενεπλάκη και η ιδιοκτήτρια εταιρία, Αττικό Μετρό, εκδίδοντας ανακοίνωση όπου σημειώνει –μεταξύ άλλων- πως η ΣΤΑΣΥ εκμεταλλεύεται μέχρι σήμερα το δίκτυό της χωρίς θεσμική βάση, αφού δεν έχει συναφθεί συμφωνία παραχώρησης. 

Στην ίδια ανακοίνωση η εταιρία επισημαίνει πως η αξιοποίηση του συνόλου της περιουσίας της είναι απαραίτητη για την αποπληρωμή υποχρεώσεών της που αφορούν κυρίως τόκους και εγγυήσεις, καθώς δεν έχει λάβει ούτε ένα ευρώ επιχορήγηση μέσω του Π.Δ.Ε. ή άλλης πηγής εκτός από ποσά που αντιστοιχούνται σε παραχθέν έργο. "Η προσφυγή στη δυνατότητα που δίνουν οι νομοθετικές ρυθμίσεις για συνέργειες με ΣΤΑΣΥ και ΟΑΣΑ, αποτελεί αποκλειστική διακριτική ευχέρεια της Αττικό Μετρό και – σε όποιο βαθμό γίνει – θα προβλέπει έσοδα και για την Αττικό Μετρο. 

Οποιαδήποτε άλλη αντιμετώπιση αποτελεί έμμεση επιδότηση της λειτουργίας είτε της ΣΤΑΣΥ είτε του ΟΑΣΑ, σε βάρος της Αττικό Μετρό, στην οποία δεν είμαστε διατεθειμένοι να συμβάλουμε" καταλήγει η ανακοίνωση.

Πηγές του ΟΑΣΑ χαρακτήρισαν απολύτως εύλογη την επιθυμία της Αττικό Μετρό να εκμεταλλευθεί την περιουσία της συνάπτοντας συμβάσεις με όποιον την αξιοποιεί εμπορικά. 

Εξέφρασαν μάλιστα την άποψη ότι τίποτα σοβαρό δεν πρόκειται να αλλάξει με την επίμαχη τροπολογία διότι ο ΟΑΣΑ, ως δημόσια επιχείρηση - επικεφαλής των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, τα όποια έσοδά του τα διοχετεύει στις δύο θυγατρικές εταιρίες που λειτουργεί, την ΣΤΑΣΥ (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ) και την ΟΣΥ (λεωφορεία, τρόλεϊ).

Ο κύριος Ρεβύθης έκανε λόγο για κρίσιμη αφαίρεση αρμοδιοτήτων από την ΣΤΑΣΥ ακόμα κι αν τα έσοδα από αυτές τις αρμοδιότητες εξακολουθούν να εγγράφονται στην θυγατρική του ΟΑΣΑ εταιρία, όπως προβλέπει η νομοτεχνική βελτίωση Σπίρτζη. "Από τη στιγμή που αφαιρεί αρμοδιότητες μεγάλου βεληνεκούς από τη ΣΤΑΣΥ, αρχίζει και ξηλώνει το πουλόβερ, αφαιρεί κρίκους από την αλυσίδα" δήλωσε.

"Η Αττικό Μετρό έφτιαξε το μετρό με τα χρήματα του ελληνικού λαού. Και τώρα τι ζητάει, ενοίκιο; Η ΣΤΑΣΥ ποτέ δεν αρνήθηκε να τους δώσει τα έξοδα της υπενοικίασης που είναι 600.000 το χρόνο, αλλά μέχρι εκεί". Ο πρόεδρος της ΣΕΛΜΑ υποστήριξε πως "αυθαίρετα αυτήν την στιγμή ο υπουργός με την Αττικό Μετρό ζητούν 83 εκατομμύρια από την ΣΤΑΣΥ. Αυτό είναι το σύνολο των εσόδων της ΣΤΑΣΥ, άρα ουσιαστικά λένε 'την κλείνουμε', απλώς το λένε έμμεσα. Όμως την τεχνογνωσία αναφορικά με τη λειτουργία ενός σιδηροδρόμου δεν την έχει η Αττικο Μετρό και τα γραφεία του ΟΑΣΑ, την έχουμε εμείς, που δουλεύουμε την σταθερή τροχιά 18 χρόνια. Γιατί ξαφνικά έρχονται να πάρουν την έτοιμη τεχνογνωσία, να τη διαλύσουν και να φτιάξουν καινούρια; Δουλεύει καλά το μετρό ή δεν δουλεύει;".

Ανοίγει η κερκόπορτα για να δοθεί διαχείριση συμβάσεων στον οποιονδήποτε ιδιώτη

Ο κύριος Ρεβύθης παραδέχθηκε ότι τα προηγούμενα χρόνια τα έσοδα που παρουσίαζε η ΣΤΑΣΥ από την εμπορική χρήση των υποδομών στις γραμμές 2 και 3 του Μετρό ήταν χαμηλά, τόνισε όμως ότι αυτά παρουσίασαν αύξηση 40% το 2016 και κάλεσε τον κύριο Σπίρτζη να δείξει εμπιστοσύνη στη νέα διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, διαφορετικά να παρουσιάσει σοβαρά επιχειρήματα που να δείχνουν ότι τα κέρδη θα αυξηθούν με τις αλλαγές που δρομολογούνται. "Όλα γίνονται στο πόδι, χωρίς σοβαρή μελέτη, με μοναδικό σκοπό να εξυπηρετηθούν άλλα συμφέροντα" υποστήριξε. "Μας είπε ξεκάθαρα ο υπουργός ότι θέλει να βάλει ιδιωτική εταιρία να κάνει μελέτη για τη διαφήμιση. Με τον ίδιο τρόπο, ανοίγει την κερκόπορτα να δοθεί διαχείριση συμβάσεων στον οποιονδήποτε ιδιώτη μέσω της Αττικό Μετρό και του ΟΑΣΑ".

Σύμφωνα με τα στοιχεία για την εμπορική εκμετάλλευση των υποδομών των γραμμών 2 και 3 του Μετρό που παρουσίασε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών στη Βουλή, για την αίθουσα του Συντάγματος, το μέγιστο ποσό που έχει συλλεχθεί την τελευταία πενταετία είναι της τάξης του 1.200.000 ευρώ. 

Το 2013 ήταν μόλις 520.000 ευρώ. Το 2014 857.000 ευρώ. "Φέτος, με μια καλύτερη διαχείριση από τη ΣΤΑΣΥ, είναι 1.018.000 ευρώ, αλλά καταλαβαίνετε ότι αυτό αντιστοιχεί σε ένα μικρό ή μεσαίο κατάστημα της περιοχής του Συντάγματος, όχι για τον σταθμό του μετρό" είπε ο κύριος Σπίρτζης και πρόσθεσε. "Τα έσοδα από τις διαφημίσεις στους συρμούς το 2013 ήταν 1.289.000 ευρώ, όταν μετακινούνται ενάμισι εκατομμύριο επιβάτες κάθε χρόνο. Το 2016 ήταν 1.426.000 ευρώ. 

Τα δε έσοδα από τα πλαίσια στους σταθμούς είναι μόλις 276.841 ευρώ το 2015, 326.755 ευρώ το 2014 και το 2016 ανέβηκε λίγο στις 451.000 ευρώ. Αυτό δείχνει, όμως, ότι ακόμη και τον μήνα Δεκέμβρη, που έχουμε μεγάλη διαφημιστική ζήτηση, πάνω από το 50% των πάνελ είναι ελεύθερα. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένος μηχανισμός στις αστικές συγκοινωνίες για να εκμεταλλευόμαστε θετικά προς όφελος των εργαζομένων και των επιβατών αυτά τα περιουσιακά στοιχεία της Αττικό Μετρό".
Ακόμη και τον μήνα Δεκέμβρη, που έχουμε μεγάλη διαφημιστική ζήτηση, πάνω από το 50% των πάνελ είναι ελεύθερα

Σε συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό Στο Κόκκινο ο υπουργός δεν καταλόγισε κακή διαχείριση ή πρόθεση στην ΣΤΑΣΥ, έκανε όμως λόγο για έλλειψη εξειδίκευσης στο συγκεκριμένο κομμάτι: "Η ΣΤΑΣΥ είναι προσανατολισμένη και πρέπει να είναι προσανατολισμένη, στο πως παρέχει ποιοτικότερο συγκοινωνιακό έργο στα μέσα σταθερής τροχιάς. Δεν είναι ούτε διαφημιστική εταιρεία, ούτε το τμήμα που έχει συγκροτήσει όλα αυτά τα χρόνια έχει ανθρώπους που εξειδικεύονται στη διαφήμιση και στην ανεύρεση πελατών ή διαδικασιών, που θα επιτρέψουν μια καλύτερη διαχείριση αυτού του κομματιού της περιουσίας της Αττικό Μετρό. Και πιστεύω, ότι πρέπει να υπάρχει μια ενιαία στρατηγική και ενιαίοι κανόνες στις τρεις εταιρείες που υπάρχουν στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Δεν μπορεί δηλαδή να έχουμε άλλο σύστημα για τις διαφημίσεις στα λεωφορεία, στην εταιρεία ΟΣΥ, άλλο σύστημα και άλλες διαδικασίες στην εταιρεία ΣΤΑΣΥ και όλα αυτά να είναι και στον αέρα, γιατί δεν υπάρχουν συμβάσεις με αυτόν που ανήκει η περιουσία".

Παράλληλα ο Χρήστος Σπίρτζης τόνισε ότι πρόκειται για δημόσιες εταιρίες, η λειτουργία των οποίων οφείλει να διέπεται από συγκεκριμένους κανόνες για να διαφυλαχθεί ο δημόσιος χαρακτήρας τους. Έφερε μάλιστα ως αντιπαράδειγμα τον ΟΣΕ: "Γιατί επιβλήθηκαν αυτές οι ιδιωτικοποιήσεις; Επιβλήθηκαν, διότι κατηγορήθηκε ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος για παράνομες κρατικές ενισχύσεις. Επιβλήθηκε λοιπόν να σπάσει αυτός ο οργανισμός σε πέντε εταιρείες και το κομμάτι που κατηγορούνταν για αυτή την κρατική επιδότηση, ιδιωτικοποιήθηκε. Δεν θα επιτρέψουμε εμείς να γίνει κάτι αντίστοιχο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς".

Καθώς η διαμάχη για την διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων της Αττικό Μετρό φέρεται να έχει οδηγηθεί στα άκρα και με τα σωματεία των εργαζομένων να συνεδριάζουν την Παρασκευή 3 Μαρτίου για να επανακαθορίσουn τη στάση τους σχετικά και με ενδεχόμενη συνέχεια των κινητοποιήσεων, βαριά σκιά πάω στη ΣΤΑΣΥ ρίχνει το σκάνδαλο υπεξαίρεσης μεγάλων χρηματικών ποσών από τους Επόπτες του Τομέα Καταμέτρησης της εταιρίας στις επίμαχες γραμμές 2 και 3 του μετρό. Σύμφωνα με έλεγχο και ΕΔΕ που διενεργήθηκε κατόπιν εντολής της Γενικής Επιθεωρήτριας Δημόσιας Διοίκησής, Αλεξάνδρας Ρογκάκου, οι επόπτες φέρονται να προέβησαν σε διαθέσεις εισιτηρίων/καρτών χωρίς τα αντίστοιχα παραστατικά, με αποτέλεσμα να μην έχει αποδοθεί στην ΣΤΑΣΥ συνολικό ποσό ύψους 1.156.321,20 ευρω.

Οι επόπτες φέρονται να προέβησαν σε διαθέσεις εισιτηρίων/καρτών χωρίς τα αντίστοιχα παραστατικά, με αποτέλεσμα να μην έχει αποδοθεί στην ΣΤΑΣΥ συνολικό ποσό ύψους 1.156.321,20 ευρώ.

Ο έλεγχος που ξεκίνησε κατόπιν ανώνυμης καταγγελίας που περιήλθε στο Γραφείο της Γενικής Επιθεωρήτριας τον Φεβρουάριο του 2016 αφορούσε μόνο την απόδοση εισπράξεων από πωλήσεις εισιτηρίων και κουπονιών (καρτών) έτους 2015 και δεν συμπεριλαμβάνονται οι εισπράξεις από τα Αυτόματα Μηχανήματα Πωλήσεων, που θα αποτελέσουν αντικείμενο επόμενου ελέγχου, ο οποίος θα επεκταθεί και σε προηγούμενα έτη.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που προέκυψαν από τον έλεγχο ευθύνες αποδίδονται τόσο στους Επόπτες Τομέα Καταμέτρησης όσο και στον Δ/ντής Οικονομικού της ΣΤΑΣΥ, ο οποίος δεν προέβη σε κανέναν έλεγχο και σε καμία διασταύρωση των αποστελλόμενων σε αυτόν παραστατικών (εγγράφων και ηλεκτρονικών) από τον Τομέα Καταμέτρησης για μεγάλο χρονικό διάστημα. Σημειώνεται ότι τα εν λόγω άτομα υπηρετούσαν για πολλά χρόνια καθώς ήταν στις ίδιες θέσεις από το 2002.

Επισημαίνεται επίσης ότι το 2011 είχε διαπιστωθεί από άλλον υπάλληλο του Τομέα ότι οι δύο από τους τρεις Επόπτες είχαν διακινήσει σε ένα Σαββατοκύριακο εισιτήρια/κουπόνια ύψους 107.650 ευρώ χωρίς παραστατικά και χωρίς λογιστική εγγραφή στο DAILY LIST. Παρόλο που ο υπάλληλος έκανε έγγραφη αναφορά στον Δ/ντή Οικονομικών, ο τελευταίος δεν διενήργησε έρευνα ή ΕΔΕ σε βάρος των Εποπτών για το συμβάν, αρκούμενος στο ότι τελικώς το ποσό απεδόθη εκ των υστέρων και έγινε μια συγκεντρωτική λογιστική εγγραφή, χωρίς μέχρι σήμερα να έχουν παραδοθεί τα παραστατικά στοιχεία των διακινήσεων ή να είναι γνωστοί οι Σταθμοί και οι Εκδότες στους οποίους είχαν γίνει οι διακινήσεις.

Το πόρισμα διαπιστώνει χαλαρότητα των διαδικασιών που ευνοούσε την ανάπτυξη φαινομένων διαφθοράς και χρονικά προσδιορίζεται όχι μόνο στο ελεγχόμενο έτος 2015 αλλά και σε προηγούμενα έτη. Η χαλαρότητα αυτή αποδίδεται τουλάχιστον σε επίπεδο διοικητικών αρμοδιοτήτων στις εκάστοτε Διοικήσεις καθώς, είτε με την αδράνειά τους, είτε με τη σιωπηρή ανοχή τους δεν διασφάλισαν τη διαδικασία και τα συμφέροντα του Οργανισμού, ως όφειλαν, δημιουργώντας την αίσθηση της ατιμωρησίας.

Οι εκάστοτε Διοικήσεις είτε με την αδράνειά τους, είτε με τη σιωπηρή ανοχή τους δεν διασφάλισαν τη διαδικασία και τα συμφέροντα του Οργανισμού, ως όφειλαν, δημιουργώντας την αίσθηση της ατιμωρησίας

Ειδικότερα, για το ελεγχόμενο έτος 2015, ο τότε Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος της ΣΤΑ.ΣΥ ΑΕ, δεδομένου ότι, καίτοι κατέστη γνώστης των επισημάνσεων επί προβλημάτων της διαδικασίας ήδη από την από 2012 Έκθεση Εσωτερικού Ελέγχου, αλλά και των δυσανάλογα μεγάλων ποσοτήτων επιστρεφόμενων κουπονιών, εντούτοις, δεν μερίμνησε δια των υπηρεσιών του για τη θεραπεία των δυσλειτουργιών και τον τακτικό έλεγχο της διαδικασίας απόδοσης εσόδων αλλά αντιθέτως, υπέγραφε ανεπιφύλακτα και ανέλεγκτα τα μηνιαία διαβιβαστικά έγγραφα που αφορούσαν τις ποσότητες επιστρεφόμενων προς καταστροφή κουπονιών και όφειλε να γνωρίζει την έλλειψη ιχνηλασιμότητας των κουπονιών (καθόσον τα κουπόνια παραδίδονταν βάσει σειριακού αριθμού στη ΣΤΑ.ΣΥ Α.Ε και ωσαύτως από τον Τομέα Καταμέτρησης αυτής στους εκδότες, όμως, η επιστροφή των αδιάθετων για καταστροφή στον ΟΑΣΑ γίνονταν βάσει αριθμού τεμαχίων ενώ η καταστροφή τους ελάμβανε χώρα σε κιλά).

Κατά συνέπεια, παρά το γεγονός ότι δια της από 2012 Έκθεσης Εσωτερικού Ελέγχου απευθύνθηκαν προς το ΔΣ της Εταιρίας συστάσεις (όπως αναλυτικά εμφαίνονται στο Κεφ. των Διαπιστώσεων σελ 70-71 της παρούσης) οι οποίες αξιολογούνται ως ιδιαίτερα σοβαρές, εντούτοις μέχρι την ημερομηνία πραγματοποίησης του επιτόπιου ελέγχου του ΓΕΔΔ (2016), παρέμενε η ίδια ως άνω κατάσταση, χωρίς να έχει ληφθεί μέριμνα θεραπείας των διαπιστωθέντων δυσλειτουργιών και "κενών" του συστήματος διαχείρισης και ελέγχου.

Η υπόθεση έχει πλέον πάρει το δρόμο της Δικαιοσύνης ενώ ο Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του Ποταμιού, Γ. Αμυρά, σχολίασε ότι είναι πάρα πολλά τα λεφτά που χανόντουσαν μέσα από τέτοια κυκλώματα ή μέσα από τα πλαστά εισιτήρια και τα κυκλώματα των πλαστών εισιτηρίων, ενώ γνωστοποίησε ότι γίνεται έρευνα για να διαπιστωθεί αν αυτά τα κυκλώματα είχαν και σχέση μεταξύ τους”.

Κληθείς να σχολιάσει το θέμα, ο πρόεδρος του ΣΕΛΜΑ, Σπύρος Ρεβύθης, δήλωσε: "Αυτό που πρέπει να ξέρετε είναι ότι τα 30 εκατομμύρια που έλεγε ο υπουργός τον Μάρτιο του 2016, πριν ένα μήνα έγιναν 1 εκατομμύριο από τον έλεγχο του Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και ένα άλλο πόρισμα εσωτερικού ελέγχου της ΣΤΑΣΥ από το ΥΠΟΙΚ κάνει λόγο για 16.000 που είναι στα πλαίσια του λογιστικού λάθους. Οπότε καλό είναι να είμαστε προσεκτικοί σε ό,τι λέμε και να περιμένουμε τη δικαιοσύνη να κάνει τη δουλειά της. Σε κάθε περίπτωση, αν υπάρχει οποιαδήποτε σκιά ή υπαιτιότητα να καθαρίσει και να έρθουν όλα στο φως. Το σωματείο μας εκπροσωπεί το σύνολο των τίμιων εργαζομένων".

Παράλληλα, ο κύριος Ρεβύθης εξέφρασε την άποψη ότι "ο τρόπος που η πολιτική ηγεσία έχει βγάλει προς τα έξω το όλο θέμα δεν είναι τυχαίος" και κατέληξε:"Το ίδιο έκαναν και στον ΟΣΕ πριν λίγα χρόνια...".
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Item Reviewed: Πολιτική ηγεσία και εργαζόμενοι στις σταθερές συγκοινωνίες έχουν υπερβεί τα όρια Rating: 5 Reviewed By: Γιάννης Κουρδομένος