ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ >

Ντόρα Πάλλη : «Απαραίτητη η ίδρυση θερμοκοιτίδας για την γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Αττική »

Εμείς στην τοπική ιστοσελίδα ''Γλυφάδα web απεργούμε'', διότι δήμος και πολιτεία αποτελούν εμπόδιο στην πραγματική κοινωνική ανάπτυξη και την ευημερία του τόπου μας και του συνόλου, και όταν εμείς αναφέρουμε σύνολο δεν εξαιρείται κανείς, σε πλήρη αντιδιαστολή, όσων  ασκούν διοίκηση και μεριμνούν για συγγενείς, ημέτερους, και ''αφισοκολλητές''.  

Όπως γνωρίζουμε στην ''ένωση γυναικών Γλυφάδας'' συμμετέχετε από αρκετά αστικά κόμματα, ενώ στον αντίποδα, εμείς, οι οποίοι είμαστε οι πρώτοι διδάξαντες στη Πόλη της Γλυφάδας , έχοντας το βασικό δεδομένο σε ένα τοπικό ραδιόφωνο να συνυπάρχουν άτομα οικογενειών διαφορετικών καταβολών και πεποιθήσεων, το οποίο όπως γνωρίζεται αντί αδειοδοτήσεως έλαβε το ''βραβείο'' των πολλαπλών διώξεων - κατασχέσεων , με οφέλη διαχρονικά όσων συνεργάζονται στις δημοτικές εκλογές, από το 2004 και μετέπειτα λαμβάνουμε και δεύτερο ''βραβείο'' συνεχιζόμενων παρανομιών σε όσες αιτήσεις θέσαμε στο Δήμο Γλυφάδας. ( Μεταξύ μας γνωρίζεται ποιοι διοικούν επί αρκετά χρόνια, καθώς και τα τρία τελευταία. )

Επικαλείστε μια Θερμοκοιτίδα άμεσα συνδεδεμένη με το δήμο και φορείς της πολιτείας , ενώ εμείς πριν από δεκαετίες είχαμε προτείνει να συμμετάσχουν και τα Πανεπιστήμια , τα Τεχνολογικά Ιδρύματα,  διότι και σε αυτά φοιτούν νέοι και νέες οι οποίοι στη συνέχεια των σπουδών τους χρειάζονται μια βοήθεια ώστε να σταδιοδρομήσουν, και απ' όσο θυμόμαστε το προτείναμε και στην μητέρα σας όταν διατελούσε υπουργός, και δεν υπήρξαν ενέργειες. 

Συγκεκριμένα είχαμε προτείνει το 2004 την ίδρυση του ''ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ'', ενός μέσου το οποίο με τη συνεργασία της Δόρας Σαμίου θα γεφύρωνε ολόκληρη την Ελλάδα , από άκρο σε άκρο με έμφαση την πολιτιστική κουλτούρα, και τη μουσική. Προφανώς, όπως και σήμερα, όσοι καταλαμβάνουν κυβερνητικά αξιώματα δίνουν έμφαση σε άλλα ζητήματα. 

Παράλληλα, είχαμε προτείνει στην κυβέρνηση Καραμανλή τη δημιουργία του τέταρτου δημόσιου μέσου - πολυγλωσσικού, ώστε να δοθεί έμφαση στον Τουρισμό. Δεν πήραμε καμία απάντηση. Δεδομένου ότι στη φωτογραφία υφίσταται η τοπική οργάνωση της ΝΔ Γλυφάδας , η οποία διοικεί το δήμο, και παράλληλα με δήμαρχο ο οποίος κάλυψε σειρά ημέτερων , και παριστάνει ότι δεν γνωρίζει ποιος είναι ο υποφαινόμενος , και ποιες οι γνώσεις και οι δυνατότητες του, ας ερωτηθεί κ.  Ντόρα Πάλλη τι έπραξε το 2004, καθώς και τι πράττει επί τρία χρόνια ως δήμαρχος.

Εσείς βλέπετε την επιχειρηματικότητα από τη πλευρά του καπιταλισμού, ενώ υπάρχει και η πλευρά του σοσιαλισμού, και μια τρίτη διάσταση, της συνύπαρξης και των δυο. Μπορεί να υπάρξει ένα ''Ιδιωτικοδημόσιο'' μέσο με έμφαση τον Τουρισμό, 50% δημόσιο 50% στον ιδιωτικό παράγοντα, και οι γυναίκες τις οποίες επικαλείστε να συνυπάρχουν με όλους τους υπολοίπους ως εργαζόμενες και παράλληλα ως μέτοχοι. Κάθε ένας βλέπει από δικό του πρίσμα όσα ισχύουν, όμως το 2004 η πρότασή μας για ένα μέσο με έμφαση τον Τουρισμό θα είχε συνδράμει και τις γυναίκες , και το τόπο, διότι χωρίς γυναίκες δεν υπάρχει τουρισμός, και χωρίς γυναίκες δεν μπορεί να υπάρξει μέσο για τον Τουρισμό.

Όπως αναφέρετε στο F/B οι φορείς του δημοσίου επί ημερών διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ αυξήθηκαν κατά 65% στις πλάτες των φορολογουμένων, όμως το ανάλογο ισχύει και στο δήμο Γλυφάδας, από την τοπική οργάνωση της ΝΔ για την κάλυψη κυρίως ημετέρων της. Εμείς έχουμε καλυφθεί είτε από τη ΝΔ είτε από τους ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ ; 

Η ταπείνωση - οι διώξεις - κατασχέσεις - οι παρανομίες των αρμοδίων, καθώς και το παντελές έλλειμμα αρωγής της πολιτείας και του δήμου, έπειτα από σειρά αιτήσεών μας, αποτελούν την κινητήριο δύναμη και το βασικό μας όπλο για τις επικείμενες ανατροπές.

Υπάρχει είτε μια δημόσια, είτε μια δημοτική , είτε ακόμα και ιδιωτική δομή ραδιοτηλεοράσεως των πολιτών στην περιοχή μας ; Στη περιοχή μας επί δεκαετίες, όπως και σήμερα, υπάρχουν ''αφισοκολλητές'' και φροντισμένοι ημέτεροι. 

Θέτουμε δημόσια το ερώτημα: Σε μια πόλη που προϋπήρξαν τα τοπικά ραδιόφωνα , δεκαετίες πριν το θεσμικό - νομικό πλαίσιο , η έμφαση των παρατάξεων - διοικήσεων του δήμου Γλυφάδας ετεροχρονισμένα για τη δημοτική συγκοινωνία τι δηλώνει ; Γιατί αρνήθηκαν την δημοτική ραδιοφωνία , στη συνέχεια το ψήφισμα 5.000 χιλ. κατοίκων για τοπικό κανάλι, ενώ επένδυσαν στην συγκοινωνία ; Είναι ξεκάθαρο, κάλυψη ημέτερων σε θέσεις εργασίας, και βασικό επιχείρημα στις δημοτικές εκλογές για ψήφους των κατοίκων, χωρίς πολυφωνία και πλουραλισμό σε επίπεδο τοπικής κοινωνίας.

Η δημοτική συγκοινωνία μπορεί να συνδράμει τον Τουρισμό ; Ακόμα και ένα κανάλι , ''Ιδιωτικοδημόσιο'', ( όπως το προτείναμε), με έμφαση τον Τουρισμό, μπορεί να συμβάλει , διότι το εξειδικευμένο περιεχόμενό του παράλληλα θα υφίσταται για ολόκληρο τον πλανήτη.

Το ζήτημα της τοπικής συγκοινωνίας μπορούσε να καλυφθεί από τον Ο.Α.Σ.Α.  Δεν είναι του παρόντος, όμως σας θυμίζουμε ότι εκατοντάδες λεωφορεία πωλήθηκαν στη τιμή των 100 - 500 ευρώ το ένα , ενώ ο Δήμος Γλυφάδας για την ''δημοτική συγκοινωνία'' έχει δαπανήσει περισσότερα από ένα εκ. ευρώ και σε βάθος χρόνου θα γίνουν αρκετά εκ. ευρώ. 

Αυταπόδεικτα ανήκουμε στο 35 - 50 % των πολιτών οι οποίοι δεν έτυχαν καμιάς εξυπηρετήσεως από αστικά πολιτικά κόμματα - πολιτικούς - διοικήσεις - δημάρχους, κ.α. , αντιθέτως ζημιώσαμε αρκετά χρήματα , και πολλές δεκαετίες , ώστε στο τέλος να είμαστε και κατηγορούμενοι, δεδομένου ότι ανοίξαμε το δρόμο της μετεξέλιξης σε ένα τομέα, από τη δεκαετία του 70, υπέρ Ιδιωτών και Δήμων για την ευημερία των αστικών κομμάτων, των πολιτικών, και των ημέτερων ! Όσα ισχύουν στο τόπο μας ανήκουν στη σφαίρα της παράνοιας, και σύμφωνα με τα στοιχεία μας, και όσα βιώσαμε και βιώνουμε, αποτελεί μονόδρομο η ανεξαρτητοποίηση του δήμου


Ντόρα Πάλλη : «Απαραίτητη η ίδρυση θερμοκοιτίδας για την γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Αττική »

Σε ομιλία σε εκδήλωση του Δήμου Παλαιού Φαλήρου που διοργάνωσε η πρόεδρος της τουριστικής επιτροπής Μαρία Μιχαλοπούλου και ο δήμαρχος Διονύσης Χατζηδάκης με θέμα την γυναικεία επιχειρηματικότητα την Τρίτη 20 Μαρτίου ,το μέλος της πολιτικής επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας και πρόεδρος της επιτροπής διεθνούς πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης Γυναικών κα Ντόρα Πάλλη αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στα μεγάλα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι Ελληνίδες επιχειρηματίες αλλά και στις μεγάλες προοπτικές που ανοίγονται για την γυναικεία επιχειρηματικότητα από την ανάπτυξη του τουρισμού στην Αττική.

Μεταξύ άλλων σημείωσε την ανάγκη ενός ολοκληρωμένου και αποκεντρωμένου συστήματος παροχής εξειδικεύσεων και γνώσης αλλά και την ανάγκη δομών για δικτύωση και ενθάρρυνση της γυναικείας επιχειρηματικότητας.

Μεταξύ άλλων πρότεινε και την ίδρυση στην Αττική μιας θερμοκοιτίδας για την γυναικεία επιχειρηματικότητα και τον τουρισμό , μιας δομής απολύτως απαραίτητης και για τις γυναίκες αλλά και για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος στην Αττική.


Η ομιλία αναλυτικά : Αγαπητές φίλες και φίλοι, Συζητάμε σήμερα ένα άκρως σημαντικό ζήτημα με πολλές διαστάσεις . Η γυναικεία επιχειρηματικότητα έχει κομβική σημασία ευρύτερα στην πολιτική ενάντια στις διακρίσεις σε βάρος των γυναικών. Γιατί επιχειρηματικότητα σημαίνει ευθύνη και σημαίνει λήψη αποφάσεων.

Μέσω της επιχειρηματικότητας η γυναίκα ανεβαίνει στο κοινωνικό στάτους παίρνει δύναμη αλλά και δίνει δύναμη και παράδειγμα στις άλλες γυναίκες.
Μια επιτυχημένη γυναίκα είναι ένα πρότυπο και ένα εφαλτήριο και για τις άλλες γυναίκες να διεκδικήσουν την θέση που τους αξίζουν και αλλού.

Στην κοινωνία ,τον πολιτισμό ,την πολιτική ,την εργασία, την εκπαίδευση.
Αλλά και επιτυχημένη γυναίκα σίγουρα ενισχύει το γυναικείο κίνημα .

Για αυτό και θεωρώ πολύ βασική προϋπόθεση για την γενικότερη προάσπιση των γυναικείων δικαιωμάτων την ενίσχυση της γυναικείας επιχειρηματικότητας .

Είναι όμως η γυναικεία επιχειρηματικότητα μόνο θέμα ανθρωπίνων δικαιωμάτων ; Όχι βέβαια.

Περισσότερες γυναίκες επιχειρηματίες σημαίνει και περισσότερες επιχειρήσεις για μια οικονομία .

Σημαίνει περισσότερη ανάπτυξη ,περισσότερη απασχόληση, περισσότερη ευημερία για όλους .

Επομένως γυναικεία επιχειρηματικότητα είναι και κοινή λογική.

Είναι ανόητο να αφήνουμε εκτός παραγωγικής διαδικασίας ένα τόσο πολύτιμο ανθρώπινο δυναμικό που μπορεί να συνεισφέρει ποικιλοτρόπως ,προσκολλημένοι σε στερεότυπα και αντιλήψεις που αφορούν άλλες περασμένες οικονομίες ,άλλες περασμένες κοινωνίες που είναι ταυτισμένες με την
φτώχεια ,την μιζέρια ,την καταπίεση .

Ειδικότερα αυτό αφορά την σημερινή Ελλάδα της κρίσης.
Είναι αχρείαστη πολυτέλεια να αφήνουμε τις γυναίκες εκτός παραγωγικής και επιχειρηματικής δραστηριότητας όταν μάλιστα έχουμε πετύχει τόσο ψηλά επίπεδα εκπαίδευσης για αυτές.

Είναι παράλογο να μην ενθαρρύνουμε τις γυναίκες να αναλάβουν επιχειρηματικές πρωτοβουλίες με τόσο εθνικό πλούτο αναξιοποίητο αλλά και με τεράστιες κοινωνικές ανάγκες.

Βέβαια στην Ελλάδα του σήμερα δεν είναι μόνο οι γυναίκες που συναντούν εμπόδια στο επιχειρείν .

Γενικότερα η επιχειρηματικότητα δέχεται εμπόδια στην χώρα μας.

Παράλογα υψηλή φορολογία ,χαμηλή πρόσβαση σε χρηματοδοτήσεις ,χαμηλή ζήτηση ,μεγάλη γραφειοκρατία κάνουν πολύ δύσκολο το επιχειρείν στην Ελλάδα.
Ιδιαίτερα για τους μικρομεσαίους . Όμως ,τα πράγματα είναι ακόμα πιο δύσκολα για τις γυναίκες. Που έχουν και την ευθύνη της στήριξης της οικογένειας με ένα προβληματικό κοινωνικό κράτος.

Διάβαζα πρόσφατα μια στατιστική ,ότι στους ελληνικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς καλύπτονται μόνο 60.000 παιδιά σε σύνολο 240.000 παιδιών.
Και βέβαια υπάρχουν και αλλά τεράστια κενά στο θέμα παιδική εκπαίδευση και απασχόληση. Όλα αυτά βαραίνουν την γυναίκα και βέβαια είναι ένα τεράστιο εμπόδιο στην επιχειρηματικότητα .

Για αυτό και θα έπρεπε να ξεκινήσουμε από εκεί.
Από την οικοδόμηση ενός ολοκληρωμένου συστήματος στήριξης του παιδιού και της οικογένειας . Πρέπει να διανύσουμε άμεσα πολύ δρόμο για να φτάσουμε στα ευρωπαϊκα επίπεδα . Το επόμενο βήμα είναι να σπάσουμε τους γενικούς φραγμούς στην επιχειρηματικότητα .

Λιγότεροι φόροι,καλύτερες δημόσιες υπηρεσίες ,ενίσχυση της εξωστρέφειας ,της καινοτομίας ,την προώθηση των νέων τεχνολογιών,όλα αυτά βεβαίως θα έκαναν και πολύ περισσότερες γυναίκες να επιχειρήσουν.

Από εκεί και ύστερα υπάρχουν οι ειδικές πολιτικές .
Και εδώ δεν φθάνουν μόνο κάποια προγράμματα μέσω του ΟΑΕΔ.

Χρειάζεται να παμε πιο μπροστά .
Καταρχήν, χρειαζόμαστε ένα καλύτερο σύστημα εκπαίδευσης και εξειδικεύσεων.

Χρειαζόμαστε πιο πολλά προγράμματα που να εκπαιδεύουν τις γυναικες σε ειδικότητες και δεξιότητες που είναι σε ζήτηση και που παρακολουθούν τις αλλαγές που γίνονται.

Και πρέπει αυτό το σύστημα να συνδεθεί με τις τοπικές ανάγκες αλλά και με τα τοπικά αναπτυξιακά σχέδια.

Η γνώση είναι το παν και εδώ πρέπει να κάνουμε μεγάλα βήματα εμπρός.
Επίσης ,πρέπει να δούμε το ζήτημα των δικτυώσεων .
Είναι μύθος ότι η επιχειρηματικότητα είναι μια ατομική υπόθεση.
Το αντίθετο ισχύει.

Η επιχειρηματικότητα χρειάζεται επιχειρηματικές κοινότητες, χρειάζεται συνεργασίες, χρειάζεται δίκτυα.

Για ανταλλαγή κρίσιμης γνώσης, για συνένωση δυνάμεων, για καλύτερη οργάνωση, για εδραίωση μιάς νέας κουλτούρας .

Όμως και εδώ χρειάζονται δομές και προγράμματα .
Δεν χρειάζονται πολλά χρήματα .

Οι νέες τεχνολογιες μας δίνουν μεγάλες δυνατότητες για δικτυώσεις, για εκπαίδευση, για συνεργασίες.

Και εδώ όμως κρίσιμο ρόλο παίζει η αποκέντρωση .
Οφειλουμε να ξεκινήσουμε σε τοπικό επίπεδο.
Και πάλι είναι κρίσιμος ο ρόλος της τοπικής αυτοδιοικησης .

Εχω επανειλημμένα αρθρογραφήσει για την ανάγκη τα κέντρα κοινότητας να μεταμορφωθούν στα σύγχρονα τοπικά στρατηγεία όπου να προωθούν την απασχόληση, την επαγγελματική εξειδίκευση, την επιχειρηματικότητα , την
δικτύωση.

Ας δούμε για παράδειγμα την Αττική.
Έχουμε μια ραγδαία αναπτυξη του τουριστικού ρεύματος.

Έχουμε πολύ μεγάλες προοπτικές στην παραλιακή μας ζώνη.

Το Κέντρο Σταύρος Νιαρχος , η μεγάλη ανάπλαση από Τζιτζιφιές έως ΣΕΦ, το Ελληνικό, οι επένδυσεις στον Αστέρα και σε τόσα αλλά νέα ξενοδοχεία.

Όλοι μιλούν για την ανάγκη ενός νέου τουριστικού προϊόντος.

Ενός προϊόντος με έμφαση στον πολιτισμό, την εκπαίδευση, την ιστορία, την αισθητική, την μοδα, το εμπόριο, τον σεβασμό στο περιβάλλον.

Εδώ υπάρχει τεράστιο πεδίο για την ανάπτυξη της γυναικείας επιχείρησης.

Το νέο τουριστικό τοπίο στην Αττική χρειάζεται την γυναικεία διάσταση και την γυναικεία επιχειρηματικότητα για να αναβαθμιστεί.

Ας δούμε για παράδειγμα ποσο καθοριστικά συνέβαλαν οι γυναίκες στην σύγχρονη ανάδειξη μεγάλων διεθνών μητροπόλεων όπως η Νέα Υόρκη ή το Παρίσι.

Αυτό που πιστεύω είναι πως αν η Αττική θελει να παίξει ένα ρόλο διεθνούς μητρόπολης έχει απόλυτη ανάγκη την γυναικεία πρωτοβουλία.

Για αυτό και οφείλουμε να την στηρίξουμε.
Με περισσότερη γνώση για τις νέες ανάγκες που δημιουργεί ο τουρισμός στην πόλη μας.

Με ένα σύστημα που να παρέχει συνεχή εκπαίδευση.
Με δικτυώσεις και πρόσβαση σε χρηματοδοτήσεις .
Με ενίσχυση των επιχειρηματικών συνεργασιών.
Μια θερμοκοιτίδα για γυναίκες επιχειρηματίες στον τομέα του τουρισμού θα ήταν μια καλή ιδέα,η οποία θα μπορούσε να υλοποιηθεί και με συνεργασία δημων με επιχειρηματικούς φορείς.

Η δημιουργία επίσης ενός εξειδικευμένου παρατηρητήριου με θέμα τον τουρισμό στην Αθήνα θα βοηθούσε πολύ την διάχυση της γνωσης και στις γυναίκες.

Όπως επίσης, και κάποια εξειδικευμένα στο τουρισμό χρηματοδοτικά εργαλεία για γυναίκες, όπως το ταμείο μικροπιστώσεων .

Πιστεύω ότι οι μέχρι τώρα επιδοματικές , γενικές πολιτικές και στον τομέα της γυναικείας επιχειρηματικότητας έχουν εξαντλήσει την αποδοτικότητα τους και θα πρέπει να στραφούμε σε άλλες πιο προηγμένες πολιτικές ,όπως αυτές που αναφέρθηκα πιο πάνω.

Οφείλουμε να αλλάξουμε και τις πολιτικές μας για την ενίσχυση της απασχόλησης και της επιχειρηματικοτητας αν θέλουμε να έχουμε βιωσιμότητα και αποτελεσματικότητα.

Οφείλουμε να κοιτάζουμε το μέλλον διδασκόμενοι από τα λάθη του παρελθόντος . Ιδιαίτερα, όταν εδώ στην Αττική έχουμε μπροστά μας μια μοναδική ευκαιρία για τουριστική ανάπτυξη, η οποία προϋποθέτει την γυναικεία συμμετοχή.

Εκτιμώ- και κλείνω με αυτό την σύντομη παρέμβαση μου- ότι μέσα από την γυναικεία επιχειρηματικότητα δοκιμάζεται γενικότερα το μοντέλο κοινωνικής πολιτικής αλλά και το παραγωγικό μοντέλο της χώρας .

Εκτιμώ ότι ήρθε η ώρα να πάρουμε διαζύγιο από το παρελθόν.

Η συζήτηση για την γυναικεία επιχειρηματικότητα είναι μια ακόμη αφορμή για να αλλάξουμε πολλά πράγματα στον τόπο μας.

Με ωφελημένες όχι μόνο τις γυναίκες αλλά την ελληνική οικονομία και κοινωνία στο σύνολο της.
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Item Reviewed: Ντόρα Πάλλη : «Απαραίτητη η ίδρυση θερμοκοιτίδας για την γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Αττική » Rating: 5 Reviewed By: Γιάννης Κουρδομένος