ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ >

ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΓΛΥΦΑΔΑΣ - ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΠΦΥ



Με πρόταση του  Δημοτικού συμβούλου Σταύρου Τάσσου επικεφαλή της "Λαϊκής Συσπείρωσης Γλυφάδας" ψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Γλυφάδας, με δύο αποχές, ψήφισμα για την ΠΦΥ.

ΨΗΦΙΣΜΑ

Το Δημοτικό Συμβούλιο Γλυφάδας στη συνεδρίασή του στις 15-1-2014 αποφάσισε ότι στη σημερινή άθλια κατάσταση, δεν αποτελεί φιλολαϊκή απάντηση το σχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση στην ΠΦΥ, όπως και καμία παραλλαγή που στηρίζεται στη συνύπαρξη κρατικού και ιδιωτικού τομέα και στην ανταποδοτικότητα των υπηρεσιών Υγείας.

Ο νέος κρατικός φορέας ΠΦΥ αποτελεί, όπως άλλωστε και σήμερα, ένα "συνονθύλευμα" μονάδων με τον ιδιωτικό τομέα, τους επιχειρηματικούς ομίλους στην Υγεία, τους αυτοαπασχολούμενους, τα ιατρεία των δήμων και τις ΜΚΟ που θα παρέχουν υπηρεσίες ΠΦΥ. Μονάδες ασύνδετες μεταξύ τους και σε ανταγωνισμό, διεκδικώντας μεγαλύτερο μερίδιο από τον ΕΟΠΥΥ που θα αγοράζει τις υπηρεσίες τους, αλλά και απευθείας από τους ασθενείς.

Το Δημοτικό Συμβούλιο Γλυφάδας διεκδικεί την πανελλαδική ανάπτυξη ενιαίου, καθολικού, αποκλειστικά κρατικού και απολύτως δωρεάν συστήματος ΠΦΥ, με βασικό προσανατολισμό την πρόληψη και με κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης.

Σε αυτό το σύστημα δεν περισσεύει καμία μονάδα Υγείας του ΕΟΠΥΥ, Κέντρο Υγείας, Περιφερειακό Ιατρείο, διασφαλίζεται η σχεδιασμένη και πλήρης αξιοποίηση όλων των υγειονομικών, της επιστημονικής έρευνας και των τεχνικών μέσων με καθολικό τρόπο.

ΓΛΥΦΑΔΑ 15-1-2014

Ψηφίστηκε με 2 αποχές

-------------------------------------------------------------------------------------
Τι ισχύει σήµερα στην ΠΦΥ και πως προτείνεται να αλλάξει απο την κυβέρνηση.

Κάλυψη αναγκών 

Ισχύει: Παράλληλη λειτουργία δύο δηµόσιων υποσυστηµάτων που απευθύνονται το σύνολο σχεδόν του πληθυσµού της επικράτειας. 
Προτείνεται: ∆ιαµόρφωση ενός ενιαίου, δηµόσιου συστήµατος πρωτοβάθµιας 
φροντίδας υγείας, µε την υπαγωγή σε αυτό όλων των δηµόσιων δοµών ΠΦΥ. 

Εποπτεία 

Ισχύει: Ο ΕΟΠΥΥ εποπτεύει τα πολυϊατρεία του, ενώ τα νοσοκοµεία του ΕΣΥ τα 
Κέντρα Υγείας που υπάγονται σε αυτά. 
Προτείνεται: Το σύστηµα αποκτά διοικητική αυτονοµία σε επίπεδο δοµής ΠΦΥ, ενώ την εποπτεία την αναλαµβάνουν οι ΥΠΕ. 

Λειτουργία µονάδων 

Ισχύει: Το σύστηµα έχει περιορισµένη χρονική διαθεσιµότητα, ιδίως στα 
αστικά κέντρα. 
Προτείνεται: Σε επίπεδο περιφέρειας και σύµφωνα µε τις ανάγκες υγείας του 
πληθυσµού, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε περιοχής και τους διαθέσιµους πόρους, οργανώνεται η 24ωρη λειτουργία των δοµών ΠΦΥ για την κάλυψη των έκτακτων αναγκών καθώς και η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας για προγραµµατισµένες επισκέψεις. 

Οικογενειακός γιατρός 

Ισχύει: Ο θεσµός δεν έχει λειτουργήσει στην πράξη παρά τις συνεχείς αναφορές και την ισχυρή επιστηµονική τεκµηρίωση. 
Προτείνεται: Εισάγεται ο θεσµός του οικογενειακού ιατρού ως δικαίωµα του
πολίτη και ως υποχρέωση του συστήµατος υγείας έναντι των πολιτών. ∆εν συνοδεύεται από αποκλεισµούς στην πρόσβαση σε ιατρούς ειδικότητας αλλά ως σηµείο αναφοράς για τη συγκέντρωση των πληροφοριών υγείας που αφορούν κάθε πολίτη που τον επιλέγει και την ολιστική αντιµετώπιση των προβληµάτων υγείας του. 

Χρόνια νοσήµατα 

Ισχύει: Νοσοκεντρικό υπόδειγµα µε έµφαση στη διαχείριση των οξέων εξάρσεων της νόσου και απουσία συστηµατικής παρακολούθησης µε συµµετοχή του ασθενούς (εκπαίδευση) στη διαχείριση της νόσου του. 
Προτείνεται: Ανάπτυξη ∆ικτύων ∆ιαχείρισης Χρονίων Νοσηµάτων και λειτουργία 
Οµάδας επαγγελµατιών υγείας, µε επίκεντρο τον οικογενειακό ιατρό και τη συµµετοχή ιατρών ειδικοτήτων. Ενεργοποίηση και εκπαίδευση του ασθενή στη διαχείριση της νόσου του. 

Σχέσεις εργασίας 

Ισχύει: Πολλαπλές σχέσεις µε διαφορετικό καθεστώς αµοιβών, ωρών απασχόλησης και αποκλειστικότητας. 
Προτείνεται: Σταδιακή σύγκλιση του πλαισίου συνεργασίας των ιατρών µε το νέο σύστηµα µε την υιοθέτηση της πλήρους απασχόλησης για όλους τους ιατρούς που υπηρετούν στο νέο δηµόσιο σύστηµα παροχής υπηρεσιών ΠΦΥ. 

Νέοι γιατροί 

Ισχύει: Σήµερα είναι αποκλεισµένοι από τη συνεργασία µε το δηµόσιο σύστηµα 
καθώς δεν µπορούν να συµβληθούν µε τον ΕΟΠΥΥ. 
Προτείνεται: Με την υιοθέτηση σφαιρικών και περιφερειακών προϋπολογισµών που προτείνεται, παρέχεται η δυνατότητα σύναψης και νέων συµβάσεων τόσο του ΕΟΠΥΥ όσο και των Κ.Υ. (στο πλαίσιο του ευρύτερου σχεδιασµού σε επίπεδο περιφέρειας) µε ιδιώτες, χωρίς περιορισµό ως προς τον αριθµό τους αλλά 
µε δεσµεύσεις ως προς το παραγόµενο έργο – σύµφωνα µε τις ανάγκες– και 

διαδικασία αξιολόγησης. 

Τρόπος αποζηµίωσης 

Ισχύει: Πάγια αντιµισθία µε διαφορετικό ύψος ανάλογα µε το φορέα απασχόλησης και κατά πράξη και περίπτωση για την άσκηση ιδιωτικού έργου. Καµία σύνδεση της αποζηµίωσης µε την ποιότητα και τα αποτελέσµατα. 

Προτείνεται: Οι ειδικότητες που θα αναλάβουν ρόλο οικογενειακού ιατρού 
προτείνεται όπως αµειφθούν στη βάση ενός σύνθετου συστήµατος το οποίο θα 
περιλαµβάνει: α) κατά κεφαλήν αµοιβή (capitation) και -επιπλέον- β) αµοιβή στη βάση αποτελεσµάτων και στη βάση της διαχείρισης πολλαπλών προβληµάτων, την υποστήριξη δράσεων πρόληψης κ.λπ. Για τις υπόλοιπες ειδικότητες είναι αναγκαίο να εφαρµοστούν πολιτικές αποζηµίωσης στη βάση του όγκου των παρεχόµενων φροντίδων (αντίστροφη σχέση). Σε κάθε περίπτωση, το όλο σύστηµα αποζηµίωσης θα πρέπει να ενταχθεί στο πλαίσιο ενός συνολικού καθώς και επιµέρους περιφερειακών προϋπολογισµών ΠΦΥ. 

Κατ’ οίκον φροντίδα και νοσηλευτής ΠΦΥ 

Ισχύει: Η κατ’ οίκον φροντίδα εφαρµόζεται πολύ περιορισµένα µε αποτέλεσµα µια βασική αρχή της ΠΦΥ, ήτοι ο προσανατολισµός του συστήµατος υγείας προς τον πολίτη να µην µπορεί να υλοποιηθεί. Ο κανονισµός παροχών του ΕΟΠΥΥ ουσιαστικά δεν προβλέπει κατ' οίκον νοσηλεία παρά το ότι, όπου έχει εφαρµοστεί, έχει επιφέρει πολύ θετικά αποτελέσµατα και σε οικονοµικούς όρους. 
Προτείνεται: Εισάγεται η κατ’ οίκον φροντίδα µε την ενεργοποίηση του ρόλου του νοσηλευτή ΠΦΥ αλλά και άλλων επαγγελµατιών υγείας οι οποίοι συγκροτούν µια ειδική οµάδα που έχει ως σηµείο αναφοράς τον οικογενειακό ιατρό και συνεργάζεται µε ιατρούς ειδικοτήτων όπου απαιτείται. 

Ιατρικός φάκελος - κάρτα υγείας 

Ισχύει: Παρά τα τεράστια άλµατα που έχουν συντελεστεί µε την ηλεκτρονική 
συνταγογράφηση, η σχετική πληροφορία δεν έχει αξιοποιηθεί επαρκώς. 
Προτείνεται: Με σηµείο αναφοράς την ηλεκτρονική συνταγογράφηση, προτείνεται όπως ξεκινήσει άµεσα η ενσωµάτωση, στην εφαρµογή της Η∆ΙΚΑ, ενός ατοµικού αρχείου υγείας (Patient Summary). Στη συνέχεια, αυτό θα ενσωµατωθεί στην κάρτα υγείας και θα διασυνδέεται µε τον ηλεκτρονικό φάκελο ασθενούς. 

Χρηµατοδότηση 

Ισχύει: Όσον αφορά στην πρωτοβάθµια φροντίδα υγείας, η Ελλάδα εµφανίζει ήδη µείωση των δαπανών κατά 18% µεταξύ 2009 και 2011. Η µείωση αυτή σε συνδυασµό µε τις διαρκείς αναθεωρήσεις του προϋπολογισµού του ΕΟΠΥΥ, οι οποίες έχουν ως αποτέλεσµα η πρόβλεψη δαπάνης για ΠΦΥ να µην ξεπερνά το 8% του συνολικού προϋπολογισµού του Οργανισµού, καθιστούν σχεδόν βέβαιη την αδυναµία κάλυψης των σχετικών αναγκών υγείας των πολιτών στο 
άµεσο µέλλον. 
Προτείνεται: Η Επιτροπή υπολογίζει ότι για την υποστήριξη ενός αποτελεσµατικού συστήµατος πρωτοβάθµιας φροντίδας υγείας απαιτείται µια µετατόπιση πόρων, έτσι ώστε οι σχετικές δαπάνες να µην υπολείπονται του 15% των δηµοσίων δαπανών του συστήµατος υγείας. Αυτό µε τα σηµερινά δεδοµένα εκτιµάται ότι προσεγγίζει το 1,5 δισεκ. €. Η κατανοµή του ποσού αυτού στις διάφορες δοµές είναι αναµενόµενο να διαφέρει µεταξύ των περιφερειών, ενώ ζητούµενο είναι οι απαιτούµενοι πόροι να διασφαλιστούν από τη συγκράτηση των ασθενών σε αυτό το επίπεδο φροντίδας, στόχος ο οποίος άλλωστε είναι ευρύτατα διαδεδοµένος διεθνώς. 

  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Item Reviewed: ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΓΛΥΦΑΔΑΣ - ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΠΦΥ Rating: 5 Reviewed By: Glyfadaweb
f="https://unpkg.com/video.js/dist/video-js.css" rel="stylesheet">